تاریخ : 1399,دوشنبه 20 بهمن23:06
کد خبر : 385283 - سرویس خبری : آخرین اخبار زنان

برگزاری جشنواره ۱۷ هزار زن شهیده در کشور

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری کردستان گفت: جشنواره ۱۷ هزار زن شهیده و جانباز در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ معصومه ابتکار عصر امروز در نشست «زن کُرد-سرمایه اجتماعی-توسعه فرهنگی» که به مناسبت دهه فجر در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده از رویکردهای ماست که در استان تصویب شده و این برنامه برنامه‌ای نتیجه محور و مبتنی بر وضعیت کردستان است که در حال اجراست .

وی با بیان اینکه هدف ما بهبود شرایط زندگی و اعتلای رشد آحاد جامعه است، افزود: تلاش براین است مشکلاتی که گریبانگیر جامعه است را رفع کنیم و عرصه را برای جوانان باز کنیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره 560 شهید زن کردستان خاطر نشان کرد: امسال جشنواره هفده هزار زن شهید و جانباز در تک تک استان‌های کشور برگزار می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، معرفی زنان شهید و ایثارگر و از خودگذشتگی زنان جانباز را از اهداف برگزاری این جشنواره دانست و افزود: این جشنواره در کردستان نیز با قدرت و صلابت برگزار می‌شود.

ابتکار بیان کرد: کردستان دارای سرمایه عظیم و استعدادهای بی‌نظیری است که مسوولیت مسوولان را برای خدمتگذاری به مردم این خطه سنگین‌تر می‌کند و اجرای سند ارتقای وضعیت زنان می‌تواند مشکلات را بردارد و عرصه را برای زنان باز می‌کند.

وی با بیان اینکه همه باید در یک جامعه عادل و فضایی توام با رشد و پیشرفت فعالیت کنند، افزود: طرح جامع بررسی آسیب‌های اجتماعی زنان را در کشور به پایان رسانده‌ایم که مقدمه سند ارتقای وضعیت زنان این مطالعات آسیب‌ها و اطلس زنان در کردستان است.

وی سازمان‌های مردم نهاد را نقطه اتکای دولت تدبیر و امید دانست و افزود: برای تقویت و توان افزایی و حضور موثر سازمان‌های مردم نهاد در سطح تصمیم سازیها و جلب مشارکت مردم تلاش شده و برای دو هزار و ۲۰۰ نفر از سازمان‌های مردم نهاد حوزه بانوان دوره آموزشی حضوری و مجازی برگزار شده است.

ابتکار بیان کرد: تمامی سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند به صورت مجازی و رایگان در این دوره‌ها شرکت کنند.

وی اضافه کرد: فرصت ارائه پروژه‌های اختصاصی برای سازمان‌های مردم نهاد برقرار است و معاونت زنان از پروژه‌ها و ایده‌های سازمان مردم نهاد حمایت می‌کند.

وی بیان کرد: طرح‌هایی از فعالیت‌های هنری زنان اجرا شده که سمفونی شهرزاد از جمله این طرح‌ها بوده است که به پاس بزرگداشت خدمات زنان و مردان برای مقابله با کرونا اجرا شد و جنبه بین‌المللی پیدا کرد و توسط گروهی از بانوان اجرا شد.

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری بیان کرد: هنرستان هنرهای زیبای سنندج در صورت آمادگی می‌تواند کاری تهیه و ضبط کند تا بصورت وسیع در فضای مجازی از طریق معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری انتشار یابد.

وی به شخصیت حضرت خدیجه(س) پرداخت و گفت: فعالیت‌هایی از جمله تدوین کتاب مرور تاریخی زندگانی و شخصیت حضرت خدیجه(س) انجام شده که می‌تواند مبنای مسابقات کتابخوانی حوزه بانوان باشد.

وی شرایط کشور را شرایط دشواری دانست و اضافه کرد: وجود کرونا، جنگ روانی و شرایط اقتصادی،کشور را در وضعیت سختی قرار داده است اما مردم با صبر و تاب‌آوری ایستادگی کرده‌اند و امید که مشکلات را پشت سر بگذاریم و شاهد آینده‌ای بهتر در کشور باشیم.