تاریخ : 1399,سه شنبه 21 بهمن16:03
کد خبر : 385379 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

پنتاگون: آمریکا به امنیت و ثبات منطقه هند-اقیانوسیه متعهد است

مقام ارشد پنتاگون گفت، آمریکا همچنان متعهد بودن به صلح و امنیت هم‌پیمانانش در منطقه هند-اقیانوسیه را ادامه می‌دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این اظهارات جان کربی، دبیر مطبوعاتی پنتاگون در ضمن فرآیند ادامه دار بررسی مواضع نظامی آمریکا که به گفته این مقام تعیین کننده نیاز بیشتر یا کمتر مواضع به سربازان آمریکایی خواهد بود، مطرح شدند.

جان کربی در پاسخ به این سوال که آیا فرآیند ادامه دار بررسی وضعیت نظامی آمریکا منجر به افزایش حضور نظامی این کشور در منطقه هند-اقیانوسیه می‌شود، گفت: ما به حفظ تعهدات امنیتی خود به هم‌پیمانان و شرکایمان در آنجا ادامه خواهیم داد.

کربی متذکر شد، این فرِآیند بررسی احتمالا تصمیم خواهد گرفت که کجا به تعداد سربازان آمریکایی کمتر یا بیشتر نیاز است اما احتمالا چنین تصمیماتی بعد از تکمیل بررسی اتخاذ خواهند شد.

او دریک نشست مطبوعاتی گفت: من فکر می‌کنم ما به شدت در خصوص این بحث بین سازمانی و فرآیند تصمیم گیری درباره اینکه کجا سربازانمان را داریم – کجا نیاز به سربازان بیشتر و کجا نیاز به سربازان کمتر داریم – اطلاع می‌دهیم و من نمی‌خواهم از این فرآیند تصمیم گیری جلوتر بزنم.

این مقام پنتاگون پیشتر اعلام کرده بود که این فرآیند بررسی وضعیت دفاعی آمریکا احتمالا اواسط تابستان تکمیل می‌شود.

وی افزود: "من منظورم این است که نمی‌خواهم جلوتر از تصمیماتی که هنوز وزیر اتخاذ نکرده، عمل کنم و کلیت دلیل انجام شدن این بررسی وضعیت دفاعی، درک بهتر از تعیین وضعیت در سراسر جهان، انطباق آن با استراتژی و مجموعه ماموریت‌ها است.

دولت جو بایدن کره شمالی را یکی از جدی‌ترین چالش‌های پیش روی آمریکا معرفی کرده در حالی که چین را نیز بزرگترین رقیبش در منطقه و جهان خوانده است.

دبیر مطبوعاتی پنتاگون اظهار کرد، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قرار است فردا، چهارشنبه به منظور ملاقات با مقام‌های نظامی ارشد در پنتاگون، از آنجا بازدید کند.

این بازدید در صورت انجام شدن، دومین بازدید جو بایدن از یک وزارتخانه کابینه بعد از بازدید چند روز پیشش از وزارت امور خارجه خواهد بود.

همچنین رویترز گزارش داد، جو بایدن روز دوشنبه با نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند به بررسی تقویت زیرساخت امنیتی در منطقه‌ اقیانوس‌های آرام و هند در چارچوب چهارگانه با استرالیا و ژاپن پرداخت.

در بیانیه کاخ سفید آمده است، دو رهبر توافق کردند به همکاری قوی خود را برای ایجاد منطقه آزاد و باز اقیانوس‌های هند و آرام  از جمله حمایت از آزادی و تمامیت ارضی و تقویت زیرساخت‌های امنیتی در چارچوب چهارگانه ادامه دهند.

بایدن همچنین با مودی به بررسی مقابله با کرونا و مشارکت در مقابله با تغییرات جوی و همکاری در زمینه خروج اقتصاد جهانی از بحران کرونا و مقابله با تروریسم پرداخت.

این دو رهبر بر لزوم پایبندی به قانون و روند دموکراسی در میانمار تاکید کردند.