تاریخ : 1399,چهارشنبه 29 بهمن15:36
کد خبر : 386207 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

بعید است بایدن تا چند ماه آتی دیداری رو در رو با رهبران خارجی داشته باشد

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، بعید است رئیس جمهور تا چند ماه آتی دیداری رو در رو با رهبران خارجی داشته باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»  به نقل از پایگاه خبری هیل، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانسی خبری گفت: پیش‌بینی می‌کنم که تا چند ماه آتی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از هیچ رهبر خارجی برای دیدار حضوری در کاخ سفید دعوت نکند.

این اظهارت نخستین نظر اجمالی از جدول زمانی است که کاخ سفید درباره زمان از سرگیری احتمالی نشست‌های حضوری جو بایدن با رهبران خارجی همزمان با پاندمی کرونا ارائه داده است. بایدن از زمان روی کار آمدنش تماس‌های تلفنی با بسیاری از رهبران خارجی برقرار کرده اما هنوز با هیچ یک از انها نشست رو در رو نداشته است.

بایدن به صورت تلفنی در نشست مجازی گروه هفت که روز جمعه برگزار می‌شود و همچنین در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت خواهد کرد.

دفتر جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در بیانیه‌ای که به دنبال تماس تلفنی ۲۲ ژانویه منتشر کرد، اعلام کرده بود ترودو و بایدن موافقت کردند تا ماه آتی با یکدیگر دیدار کنند.

جن ساکی گفت: من هیچ جزئیاتی درباره زمان احتمالی برگزاری این نشست ندارم اما این دو رهبر ممکن است به صورت مجازی با یکدیگر دیدار کنند.

از زمان دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا سفرهای خارجی به خاطر پاندمی کرونا متوقف شده اگرچه ترامپ حتی در بحبوحه این بحران بهداشتی میزبان تعدادی از رهبران خارجی بود.

ترامپ در هفته‌های نخست پاندمی کرونا در سال ۲۰۲۰ میزبان نخست وزیر ایرلند به خاطر روز "سنت پاتریک" بود و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در سپتامبر ۲۰۲۰ برای امضای "توافق‌نامه‌های ابراهیم" در کاخ سفید حضور یافت.

اما بایدن رویکرد محتاطانه‌تری را درخصوص مسافرت اتخاذ کرده است.

نخستین سفر داخلی بایدن روز سه‌شنبه به ویسکانسین بود تا بتواند در یکی از برنامه‌های شبکه سی‌ان‌ان شرکت کند و کاخ سفید به این موضوع که بایدن چه زمانی به خارج از کشور سفر می‌کند هیچ اشاره‌ای نکرده است.