تاریخ : 1399,پنجشنبه 30 بهمن19:39
کد خبر : 386350 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

دانش بنیان‌ها به کمک هوشمندسازی مدارس آمدند

شرکتی دانش‌بنیان با کمک فناوری و خلاقیت سیستم جامع آموزشی طراحی کرده است که یادگیری و آموزش را بهینه و هوشمند کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،شرکت تولیدی و توزیعی بهارستان رایان از مجموعه‌های فناوری است که با هدف ارائه محصولات داخلی و خدمات متنوع در زمینه تولید کامپیوترهای یکپارچه و وایت‌بردهای هوشمند فعالیت می‌کند. این گروه که بیش از 17 سال از تاسیس آن می‌گذرد با سامان‌دهی کادر مجرب و بهره‌گیری از متخصصان داخلی و دانش روز دنیا فعالیت گسترده‌ای در زمینه طراحی سیستم آموزش جامع، تولید کامپیوترهای بدون کیس و وایت‌بردهای هوشمند دارد.

سیستم آموزش جامع این شرکت به مدرسان و معلمان این امکان را می‌دهد که از راه دور و با کمک تجهیزات به‌روز، آموزشی دقیق‌تر و با اطمینان بیشتری ارائه کنند. این کار با کمک کامپیوترهای بدون کیس که به نوعی تلویزیون نیز هستند، وایت بردهای هوشمند و نرم‌افزارهای مختلف اجرایی می‌شود.

یکی از محصولات این شرکت، تخته‌های وایت‌برد هوشمند است. ساختار داخلی این بردها بدین صورت است که نوع خاصی از فرستنده و گیرنده اینفرارد، دور تا دور برد و روبروی هم مستقر شده‌اند که یکدیگر را با فرکانس خاصی و به‌صورت لحظه‌ای چک می‌کنند. این استاندارد یکی از محبوب‌ترین تاییدیه‌های حاضر در بازار تخته هوشمند دنیا است. فناوری پیشرفته استفاده شده در بردهای هوشمند یک جایگزین مناسب برای وایت‌بردها و تخته سیاه‌های معمولی است.

با توجه به نوع فناوری این بردها این قابلیت وجود دارد که بتوان بدون نیاز به قلم و حتی با اشاره انگشت دست با آن کار کرد. با توجه به پایین بودن بسیار زیاد مصرف انرژی در این نوع برد، جریان مورد نیاز سنسورها  بوسیله کابل USB فراهم می‌شود. ایده اصلی استفاده از برد هوشمند این است که بتوان ارائه مطالب تصویری در موضوعات مختلف را با مشارکت فعال گروهی از مردم یا دانشجویان و دانش‌آموزان انجام داد. کاربر می‌تواند مطالبی را اضافه کند و یا اطلاعات ارسال شده به برد هوشمند را ویرایش یا پاک کند، بنابراین اصلاحات ایجاد شده به کامپیوتر یا لپ تاپ منتقل و ذخیره می شوند.

محسن ترک‌زاده ماهانی مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید این تخته‌ها در مجموعه فناورش، گفت: این تخته‌ها قابلیت استفاده از قلم‌های مختلف مخصوص برد انگشت دست و یا هر شی لمسی حداقل 5 میلیمتر و امکان تعریف قلم با رنگ و ضخامت مختلف را دارد.

وی افزود: «شناسایی قالب‌های مختلف چندرسانه‌ای مانند متن، فیلم، صدا، تصویر و غیره»، «قابلیت دسترسی همزمان به برنامه‌های نصب شده»، «ضبط و ذخیره‌سازی محتوا و صدا با فرمت‌های متعارف» و غیره از جمله مزیت‌های این تخته هوشمند است. این تخته‌ها فلزی یا کامپوزیت با روکش ملامینه و یا هر جنس مقاوم در برابر ضربات و خش تولید شده‌اند.