تاریخ : 1399,پنجشنبه 07 اسفند17:03
کد خبر : 387104 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

شهر قم در میلاد امیرالمومنین(ع) غرق در نور و شادی شد

شهر مقدس قم همزمان بامیلاد امیرالمومنین(ع) رنگ و بویی دیگر به خود گرفته است و مراسم جشن در حرم حضرت معصومه(س) در حال برگزاری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ هم‌زمان روز 13 رجب سال روز میلاد امیرالمومنین(ع) شهر مقدس قم نیز هم‌زمان با سایر شهرهای کشور غرق در شادی و سرور است.

زائران و مجاوران بارگاه کریمه اهل‌بیت (س) از جای‌جای ایران اسلامی خود را به بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) رسانده‌اند تا در این جشن و سرور خود را سهیم بدانند.

شهر آذین‌بندی و چراغانی شده و همه جای شهر را ریسه بسته‌اند، شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) با پخش گل و شیرینی خود را در این جشن بزرگ سهیم می‌دانند.

حرم مطهر حضرت معصومه (س) نیز به‌طرز باشکوهی آذین‌بندی شده و هزاران تن از عاشقان بانوی آب و آینه خود را به این مکان مقدس رسانده‌اند تا کنار این مضجع و حرم شریف این میلاد میمون و خجسته را جشن بگیرند.

در این مراسم عاشقان و شیفتگان مکتب اهل‌بیت (ع) و زائران و مجاوران کریمه اهل‌بیت (ع) حضور داشتند، همچنین مراسم جشن نیز با حضور عاشقان و شیفتگان حضرت ولی عصر (عج) در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به همین مناسبت آئین‌های جشن در مسجدها، حسینیه‌ها، تکیه‌ها و بقاع متبرک امامزادگان (ع) در سراسر استان قم برگزار شده است و سخنرانان به بیان ویژگی‌ها و کرامت‌های میلاد امیرالمومنین(ع) پرداختند.

همچنین مراسم جشن میلاد مولی الموحدین(ع) امیرالمومنین(ع) در دفتر آیت الله صافی گلپایگانی و آیت الله علوی گرگانی از مراجع معظم تقلید برگزار شد و تعدادی از طلاب نیز به دست آیت الله علوی گرگانی معمم شدند.