تاریخ : 1399,دوشنبه 11 اسفند05:50
کد خبر : 387399 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

توسعه حمل و نقل عمومی مبتنی بر طرح TOD د ر تهران

‌سایر تقاضاها در پیشنهاد مانند پروانه‌های ساختمانی مازاد بر تراکم پایه مسکونی، بالکن و سایر موارد هر کدام ردیف‌های درآمدی و هزینه‌ای دارد که باید در ردیف‌های بودجه در نظر گرفته شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سیدحسن رسولی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر در بررسی پیشنهادات مربوط به بودجه شهرداری اظهار داشت: استفاده 100 درصد از درآمدهای وصولی حاصل از عوارض ساختمانی در راستای توسعه حمل و نقل عمومی مبتنی بر TOD باید بررسی‌های لازم انجام شود.

وی گفت: این پیشنهاد توسط شهربانو امانی ارائه شده که کمیسیون تلفیق آن را پذیرفته است البته برای این مسأله 700 میلیارد اعتبار هم در ردیف‌های درآمدی و ردیف‌های هزینه‌ای در نظر گرفته شده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: این 700 میلیارد شامل دو زیر ردیف است و ردیف اول فروش اموالی را شامل می‌شود که در این محدوده‌ها بارگذاری شوند و ارزش افزوده ایجاد کنند 400 میلیارد تومان هم از عوارض ساختمانی تا شعاع 300 متر در نظر گرفته شده است.

رسولی گفت:‌سایر تقاضاها در پیشنهاد مانند پروانه‌های ساختمانی مازاد بر تراکم پایه مسکونی، بالکن و سایر موارد هر کدام ردیف‌های درآمدی و هزینه‌ای دارد که باید در ردیف‌های بودجه در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد:‌از تفاوت‌های بودجه‌ای امسال این است که تبصره‌ای ندارد که آثار بودجه‌ای آن در ردیف‌های خاص دیده نشده باشد و اکنون با قبول پیشنهاد خانم امانی ردیف‌های درآمدی و هزینه‌ای به هم می‌ریزد.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بخش حمل و نقل ریلی سه حوزه لاینفک شامل ناوگان، تجهیزات و زیربنا دارد و همه آن را شامل می‌شود و نباید این سهم با ایستگاه بی‌آر‌تی تقسیم شود.

رسولی گفت: هر چند که ایستگاه بی‌آرتی محل سوار و پیاده شدن مسافر است ولی به هیچ عنوان قابل مقایسه با ایستگاه‌های ثابت مترو نیست بنابراین، این پیشنهاد به ضرر حمل و نقل عمومی خواهد و ردیف‌های درآمدی را به هم می‌ریزد.ش