تاریخ : 1399,دوشنبه 11 اسفند19:14
کد خبر : 387487 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

واکنش یک فعال دانشجویی درپی حواشی لوایح FATF

یک فعال دانشجویی گفت: تصویب لوایح FATF نه تنها مشکلی از کشور حل نمی‌کند بلکه برعکس به مشکلات افزوده خواهد شد و با دست خودمان، ابزاری بین‌المللی دیگری نیز به دست دشمن خواهیم داد تا علیه ایران استفاده کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی پارسا فعال دانشجویی و دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: در هفته‌ها و روزهای اخیر رسانه‌های زنجیره‌ای با هیاهو و تبلیغات گسترده‌ای به تعریف و تمجید از FATF و لزوم پیوستن به این سازمان پرداخته و منتقدان را نیز آماج حمله قرار داده‌اند به عبارت دیگر برخی رسانه ها سعی در بزک کردن FATF دارند.

وی ادامه داد: هدف اصلی بزک‌کنندگان FATF ایجاد یک فضای دو قطبی و سپس ماهیگیری از این فضا است. این طیف همیشه مدعی، همزمان با دوقطبی کردن فضای کشور، در اقدامی مسبوق به سابقه معیشت مردم را گروگان گرفته و با ایجاد دوگانه‌های دروغین همچون «FATF، معیشت» اینگونه القاء می‌کند که اگر بنا به خواست آنان عمل شود کشور گلستان شده و اگر خلاف آن عمل شود، کشور دچار مصیبت و فاجعه اقتصادی می‌شود!

پارسا تصریح کرد: بزک‌کنندگان FATF با حمله به منتقدان، هر فردی را که با پیوستن به این سازمان مافیایی مخالف است، «مدافع پولشویی» و «مدافع قاچاق» و «مخالف شفافیت» و «جماعتی که ریگی به کفش دارد» معرفی می‌کند. این طیف در ماجرای برجام نیز به دلیل آنکه دستش از استنادات کارشناسی و فنی خالی بود، ضمن «کاسب تحریم» نامیدن منتقدان، با ایجاد دوگانه «هسته‌ای-معیشت» اینگونه القاء کرد که اگر برجام امضا و اجرا شود، کشور گلستان شده و اگر برجام اجرا نشود، معیشت مردم نابود می‌شود. 

این فعال دانشجویی تاکید کرد: اما FATF یک سازمان همکاری میان دولت‌هاست که ظاهرا به منظور مبارزه با پول‌شویی و مبارزه با تروریسم شکل گرفته است. اما حقیقت ماجرا عبارت است از‌ اشراف اطلاعاتی بر منابع و سیستم‌های مالی کشورها و اعمال خواست‌های غرب در کشورهای مختلف در مورد افراد و شرکت‌هایی است که مورد تحریم ظالمانه آنها قرار گرفته‌است. 

وی تاکید کرد: گفته شد در صورت پذیرش برخی لوایح FATF بلافاصله دسترسی ایران به بازارهای مالی جهانی و دارایی های بلوکه شده فراهم می‌شود و تحریم هایی که سال ها دشمنان بر مردم تحمیل کرده بودند از بین می‌رود اما در عمل این رویا آنگونه که انتظار می رفت تعبیر نشد و حتی با توجه به عدم دسترسی کشور به راهکارهای تامین مالی خارجی که دولت امید زیادی به آن بسته بود، امکان تامین مالی صنایع محقق نشد و هرروز شاهد تعطیلی یکی از نام های آشنای صنعت کشور هستیم. همچنین توقیف اموال و دارایی های ایران در کشورهای دیگر هم موجب اعتراض دولت و مردم شده است.

پارسا تصریح کرد: پیوستن به FATF و پذیرفتن دستورات این سازمان مافیایی، خیانت به کشور است. با عضویت در کنوانسیون‌ها و نسخه‌های استعماری همچون CFT نه تنها مشکلی از کشور حل نمی‌شود بلکه برعکس به مشکلات افزوده شده و با دست خودمان، ابزاری بین‌المللی دیگری نیز به دست دشمن داده می‌شود تا علیه ایران اقدام کند.

وی گفت: لازم و ضروری است تا مسئولان مربوطه هوشیارانه اقدام کرده و لوایح استعماری را از دستور کار خارج کنند.