تاریخ : 1399,دوشنبه 11 اسفند23:07
کد خبر : 387519 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

اعمال ممنوعیت سفر نوروزی در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد

عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد شود ممنوعیت سفر نوروزی اعمال خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور عصر امروز در پایان جلسه ستاد هماهنگی اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت: امروز جلسه ستاد هماهنگی اطلاع رسانی اقتصادی را داشتیم. الحمدالله در این جلسه مباحث و موضوعاتی که مطرح شد نشان از این است که دوستان ما در حوزه های مختلف پیگیری های مناسبی داشتند.

وی ادامه داد: گزارشی در خصوص عملکرد نیروی انتظامی در بحث نظارت  و بازرسی ها بود. آمار و ارقامی که ارائه کردند نشان از جدیت این نیروها بود.

وزیر کشور با اشاره به دیگر موضوعات مورد بررسی در این جلسه اظهار داشت: گزارشی را اصناف دادند؛ همکاری ها و فعالیت هایی که اصناف در حوزه نظارت دارند و همکاری های که خود صنوف با ما داشتند قابل تقدیر است و امیدواریم این روابط و همکاری ها و هماهنگی ها ادامه داشته باشد.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: در مورد تامین کالا و نظارت بر قیمت ها، برای نوروز و ماه رمضان مطرح شد و ذخیره سازی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: دستگاه های متولی گزارشی که از ذخیره سازی دادند گزارش بسیار خوبی بود، هیچگونه نگرانی نداریم. هم در مورد تعیین قیمت ها و نظارت هایی که انجام می شود و تنظیم بازار بخصوص برای کالاهای اساسی و ضروری قیمت هوایی را مشخص کرده که امروز دقیقا تعیین مسولیت و وظیفه شد که هم تعزیرات و هم اتحادیه ها و صنوف، نظارت دقیقی را داشته باشند. این مسأله به استانداران و فرمانداران ابلاغ می شود که در استان ها چنین ستادی را تشکیل دهند و کار را انجام دهند.

وزیر کشور تصریح کرد: یک گزارشی در مورد کمیت و کیفیت تولید کالاها بعد از تحریم ها در جلسه مطرح شد به ویژه در صنایعی مثل پوشاک، لوازم خانگی،  غذایی و صنایع لبنیات؛ گزارشات دال بر این است که هم در جهت کیفیت و هم در جهت کمیت کالا ما با رشد بسیار مناسبی روبرو هستیم.

وی اضافه کرد: موضوعی که در اینجا قابل طرح بود این بود که رسانه ها به این مسائل بپردازند و این موفقیت ها را که ناشی از تحریم و افزایش قیمت ارز و مقرون به صرفه بودن تولید و از طرف دیگر ممنوعیت ورود کالاهای قاچاق. البته با افزایش قیمت ارز همه اینها شرایطی را ایجاد کرده است که ما الان با تولید در حوزه های مختلف با کمیت و کیفیت خوب و مناسبی همراه هستیم. این جزو بحث های بود که قرار شد رویش کار شود.

رحمانی فضلی در مورد بحث ثبت سفارش کالا برای سال ۱۴۰۰ بویژه شش ماهه این سال اظهار داشت: ما با توجه به شرایط انتخابات، تغییر دولت و با توجه به نوع فضای سیاسی و اقتصادی که ما در این ایام خواهیم داشت، تاکید بر این شد که در تامین و ذخیره سازی و هم در بحث ثبت سفارش تصمیمات مناسبی گرفته شود که در جلسه قرار شد حداقل برای سه ماه از الان، پیش بینی ها انجام شود.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت: موضوع بعدی که در این جلسه داشتیم، بحث هماهنگی  همه اعضای جلسه در تقویت و تشویق استفاده مطلوب و مناسب مردم در ایام نوروز از فضای گردشگری بود.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت کرونایی، ما امیدواریم هستیم این وضعیت به گونه ای باشد که استان ها و شهر های بیشتری بتوانند از این وضعیت استفاده کنند. لذا تاکید شد که اگر فضا در استان ها و شهرهایی قرمز، نارنجی و زرد شد باید حتما با محدودیت های در آنجا مواجه خواهیم بود و محدودیت‌هایی اعمال خواهیم کرد که از نظر گردشگری، اقتصادی و تجاری مردم آنجا را دچار اشکال می کند. یکسال است که مردم مواجه با چنین مساله ای هستند. تقریباً اگر دقیق بگویم سه عید نوروز است که ما مواجه با محدودیت هستیم، در ۹۸ بحث سیل را در سطح وسیعی داشتیم که موجب شد مسافرت های ما کم شود. در ۹۹ مواجه با بحث کرونا بودیم و الان هم در نوروز ۱۴۰۰ ادامه کرونا است.

وزیر کشور افزود: توصیه شد که ما با رعایت پروتکل ها و با رعایت همه شرایط اعلامی از طریق قرارگاه و ستاد بتوانیم ان شاالله گردشگری، خرید و فروش مناسبی داشته باشیم. گزارشی که اصناف در این زمینه دادند، نمایشگاه ها ممنوع شده، جشنواره های فروش کالا از امروز شروع شده است و در حوزه جهاد کشاورزی هم قرار شد چنین کارهایی انجام شود.

وی در خاتمه بیان داشت: خواهش من از مردم عزیز این است که همانطور که ظرف این یکسال هماهنگی ها و همکاری های خوبی با ستاد داشتند بازهم این همکاری ها را ادامه دهند‌ امیدواریم ان شاالله در چند روز مانده به پایان سال، البته روند کلی وضعیت کرونا در کشور بجز در استان خوزستان و برخی شهرهای دیگر استان ها روند ثابت نزولی است که این روند ثابت نزولی نتیجه زحمات دوستان ما در وزارت بهداشت، ستاد و قرارگاه است. اصل مسأله همکاری مردم است، ضمن اینکه از همکاری مردم تشکر میکنم بازهم تقاضا مندیم این ایام مراعات بیشتری شود تا ان شاالله عید بسیار خوب و خوشی را برای مردم داشته باشیم.