تاریخ : 1399,سه شنبه 12 اسفند00:38
کد خبر : 387535 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

نحوه تشخیص شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ

گوشی‌ها هنگام خرید دارای یک شارژ اصلی هستند که معمولا طول عمر بالایی دارند و مناسب با باتری آن گوشی و ولتاژ ورودی متناسب ساخته شده‌اند. اما اگر شارژ اصلی خراب شود چگونه شارژر جدید بخریم و نحوه تشخیص شارژر اصلی و فیک چگونه است. در ادامه به مطلب نحوه تشخیص شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ اشاره شده است.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اگر نگاهی به بازار لوازم جانبی موبایل بیندازید متوجه خواهید شد انواع شارژرهای مختلف با قیمت‌های بالا و پایین موجود است که هر فروشنده ادعا دارد که این شارژر اصلی است و هیچگونه مشکلی ندارد. پس باید در خرید شارژرها دقت کنید و قدرت تشخیص شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ را داشته باشید.

استفاده از شارژرها و اداپتورهای تقلبی ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری را به شما وارد کند. شارژرهای تقلبی می‌تواند خطر برق گرفتگی و انفجار در گوشی را ایجاد کند و یکی دیگر از مشکلات شارژرهای فیک سامسونگ داغ شدن بیش از حد گوشی است که در نهایت ممکن است باعث آتش سوزی شود.

باتری‌ گوشی‌های موبایل از جنس لیتیوم یونی هستند و هرباتری ولتاژ ورودی متفاوتی دارد. اگر از اداپتور و شارژر تقلبی استفاده کتنید ممکن زمان شارژ شدن گوشی شما طولانی یا کم شود که همین امر در دراز مدت باعث کاهش طول عمر باتری می‌شود.

برای تشخیص شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ باید چندین نکته را به ذهن بسپارید و هنگام خرید به آن‌‌‌ها دقت کنید.

1. به آرم سامسونگ دقت کنید

تمامی شارژرهای سامسونگ دارای آرم اصلی هستند که با یک جوهر خاص و بدون کوچک‌ترین خطا با پرینت لیزری برروی بدنه شارژر سامسونگ درج شده‌اند. رنگ آرم سامسونگ تغییر نمی‌کند و اگر تقلبی باشد قطعا خطای موجود برروی آرم را مشاهده می‌کنید و تشخیص این مورد بسیار آسان است.

در شارژر اصلی سامسونگ ضخامت و فاصله تمامی حروف یکسان است اما در نمونه تقلبی ضخامت حروف N,M,A بیشتر باقی حروف است.

2. مدت زمان شارژ شدن گوشی را بررسی کنید

معمولا زمان شارژ شدن گوشی‌های سامسونگ با شارژر اصلی از یک ساعت و نیم تا دو ساعت است،‌ میانگین 1 ساعت و 45 دقیقه می‌توانیم در نظر بگیریم.

شارژرهای فیک و تقبلی معمولا زمان شارژ شدن گوشی را افزایش می‌دهند و تا دو ساعت و نیم ممکن است افزایش یابد، پس بعد از شارژر را تست کرده و در حالت عادی با خاموش کردن اینترنت زمان شارژ شدن آن را اندازه گیری کنید.

3. محل اتصالات سیم شارژر

در آداپتورهای اصلی در خط اتصال در دو سمت آن وجود دارد و کاملا صاف و بدون نقص است اما در شارژرهای تقبلی این خطوط دارای نقص می‌باشند و می‌توانید آن‌ها را لمس کنید. نمونه آن را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

4. داغ شدن آداپتور

هنگام شارژ شدن گوشی اینترنت داده و WiFi را خاموش کرده و هیچگونه استفاده‌ای از آن نکنید سپس آداپتور را به برق زده و منتظر بمانید. اگر هنگام شارژ آداپتور بیش از حد داغ شد شارژر شما تقلبی است معمولا شارژرهای اصلی داغ نمی‌شوند و در یک دمای ثابتی گوشی را شارژ می‌کنند. البته اگر خود گوشی داغ شد ربطی به آداپتور ندارد و مشکل از باتری گوشی است.

5. وزن آداپتور را بررسی کنید

یکی از مواردی که به راحتی می‌توانید شارژر اصلی و تقبلی سامسونگ را تشخیص دهید، بررسی وزن آداپتور است.

آداپتورهای تقلبی در مقایسه با آداپتورهای اصلی وزن بسیار پایینی دارند و انگار توخالی هستن پس در نگاه اول به این موضوع دقت کنید.

6. دو شاخه شارژر را بررسی کنید

شارژرهای اصلی در قسمت دو شاخه دارای انحنا هستند که در تصویر زیر به راحتی قابل مشاهده هستند. دو شاخه‌های اصلی صاف و راست هستند اما دو شاخه‌های تقبلی دارای نقص هستند و کج بودن آن‌ها از دور معلوم است.

بعد از آداپتور باید به اصل بودن کابل شارژ دقت کرد. اگر آداپتور شما اصلی باشد اما کابل شارژ تقلبی باشد ممکن است باتری شما دچار آسیب دیدگی شود و در دراز مدت باتری کارایی خود را از دست بدهد.

نحوه تشخیص کابل شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ

اتصال کامل کابل به دستگاه

اگر هنگام اتصال کابل به پورت‌ها شل شدن یا افتادن کابل از پورت‌ها را مشاهده کرید و در صورتی مطمین باشید که پورت سالم است، کابل شارژر شما تقبلی است. شارژرهای اصلی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هیچگونه لغزش یا شل بودن را ندارند و به صورت کامل به پورت متصل می‌شوند.

شناسایی گوشی با استفاده از کابل شارژر

اگر با استفاده از کابل USB گوشی را به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل کنید، با پیغامی مبنی بر شناسایی گوشی از طرف کامپیوتر مواجه می‌شوید که نشان می‌دهد شارژر اصلی است. اگر هنگام اتصال کابل به کامپیوتر چنین پیغامی را دریافت نکرید بدان معناست که کابل شما تقلبی می‌باشد که این یکی از راهکارهای ساده برای تشخیص کابل شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ است.

اندازه پایه شارژر

کابل شارژر اصلی سامسونگ دارای پایه استاندارد USB و Micro USB می‌باشد که در عکس مشاهده می‌کنید، اما شارژرهای تقلبی اندازه بزرگتر و غیراستانداردی دارند، دقت کنید که شارژرهای قدیمی دارای پایه بلندتر USB2 هستند و آن‌ها را با کابل‌ شارژرهای جدید سامسونگ اشتباه نگیرید.

پیام پاپ اپ هنگام شارژ

در شارژرهای اصلی سامسونگ هنگام اتصال شارژر به گوشی در قسمت اعلان‌ها شاهد پیام شارژ شدن گوشی خواهید بود که میزان شارژ و زمان اتمام شارژ گوشی را به شما اعلام می‌کند. اگر همچنین پیغامی را هنگام شارژ شدن گوشی مشاهده نکردید بدان معناست که شارژر شما تقلبی است.

منبع: شبکه