تاریخ : 1399,سه شنبه 12 اسفند14:09
کد خبر : 387578 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

«خبرنامه دانشجویان ایران» به بهانه وام صندوق رفاه دانشجویان بررسی کرد؛

معرفی ۱۰ گوشی اقتصادی ویژه دانشجویان +قیمت

معاون صندوق رفاه دانشجویان با تاکید بر اینکه ۱۰ درصد دانشجویان گوشی اندروید دسترسی ندارند، گفت: صندوق رفاه به تمامی دانشجویانی که این امکانات را نداشته باشند وام کمک هزینه خرید گوشی یا تبلت تا سقف ۵ میلیون تومان پرداخت می کند. ما هم به بهانه این وام که بعضی از دانشجویان واجد شرایط قرار می گیرد تلاش کردیم 10 گوشی اقتصادی را معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طبق وعده ای که ناصر مطیعی درباره اختصاص وام ویژه کمک خرید تجهیزات ارتباطی با آموزش‌های مجازی درسال تحصیلی جدید داد و طی آن بخشنامه ای  به دانشگاه‌ها شده و اولویت اختصاص وام ضروری با دانشجویانی خواهد بود که این وام را برای توسعه ابزار هوشمند آموزش مجازی می‌خواهند.

البته طبق گفته رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد، مشکلات جامعه برای همه مردم از جمله دانشجویان و خانواده آن‌ها وجود دارد و شاید همه را ما نتوانیم حل کنیم ولی در حد توان و امکانات خود وام ضروری را ارائه می‌دهیم تا دانشجویان بتوانند به وسیله آن گوشی هوشمند، لپ تاپ و در کل ابزار آموزش مجازی که نیاز دارند را تهیه کنند.

ما تلاش کردیم تا از میان صدها گوشی هوشمند بازار، 10 گوشی که از نظر اقتصادی با شرایط مالی دانشجویان تناسب داشته باشد را معرفی کنیم. البته باید این موضوع را در نظر گرفت که در این گزارش اولویت انتخاب ما قیمت آن بوده و هر فرد باتوجه به شرایط مالی خود باید گزینه نزدیک به هدفش را انتخاب کند.

1) Galaxy A01 Core 

زمانی‌که می‌خواهید با کمترین هزینه‌ی ممکن، گوشی هوشمندی تهیه کنید، انتخاب‌های زیادی نخواهید داشت. این بازه قیمتی در انحصار برندهای چینی و گوشی‌های ایرانی قرار دارد؛ ولی در همین بازه هم می‌توانید با نزدیک کردن بودجه خود به دو میلیون تومان، گوشی اقتصادی و نسبتا جدید سامسونگ، یعنی گلکسی A01 کور را تهیه کنید. این گوشی که اوایل پاییز امسال وارد بازار شد، اقتصادی‌ترین مدل در خانواده گلکسی سامسونگ محسوب می‌شود. در مقایسه با دیگر گوشی‌های کمتر از ۲ میلیون تومان، گلکسی A01 Core مزایای زیادی دارد که برای نمونه می‌توانیم به نمایشگر IPS و سیستم‌عامل به‌روز اشاره کنیم. سامسونگ برای این گوشی، اندروید 10 نسخه Go Edition را در نظر گرفته که نسخه ساده‌تر و سبک‌تری از اندروید محسوب می‌شود و برای گوشی‌های اقتصادی و رده پایین طراحی شده است.

قیمت این گوشی نزدیک 2 میلیون تومان می باشد.

2) Nokia 2.3

این گوشی از سیستم‌عامل اندروید وان بهره می‌برد که نسخه خالصی از اندروید محسوب می‌شود؛ یعنی همان نسخه‌ای که در گوشی‌های پیکسل وجود دارد. ماهیت خالص بودن اندروید وان به نوکیا کمک می‌کند تا به‌روزرسانی نرم‌افزار سریع‌تر و بیشتری را برای این گوشی منتشر کند. در حال ‌حاضر به‌روزرسانی اندروید 10 برای نوکیا 2.3 منتشر شده و نوکیا وعده داده است که این گوشی آپدیت اندروید 11 را هم دریافت خواهد کرد. از امکانات جذاب نوکیا 2.3 می‌توانیم به نمایشگر ۶٫۲ اینچی IPS و باتری قدرتمند ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی اشاره کنیم که با یک بار شارژ کامل می‌تواند تا دو روز گوشی را سرپا نگه دارد.

قیمت این گوشی حدود 3 میلیون تومان می باشد.

3) Xiaomi Redmi 9

ردمی ۹ یکی از اقتصادی‌ترین گوشی‌های شیائومی محسوب می‌شود؛ ولی مثل سایر اعضای سری ردمی ۹ و ردمی نوت ۹، امکاناتی فراتر از قیمتش ارائه می‌دهد. بعید است بتوانید گوشی دیگری در بازه قیمتی کمتر از ۴ میلیون تومان پیدا کنید که نمایشگری عریض با دقت Full HD و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی داشته باشد، چهار دوربین برای انواع حالت‌های عکاسی در اختیارتان قرار دهد و از نسخه به‌روز اندروید 10 استفاده کند. در نظر داشته باشید که ردمی ۹ با ترکیب‌های مختلفی از رم و حافظه داخلی در بازار پیدا می‌شود. اگر به ‌دنبال حداکثر صرفه‌جویی در هزینه هستید، مدل ۳۲ گیگابایتی با ۳ گیگابایت رم را تهیه کنید؛ ولی اگر می‌خواهید آینده‌نگرانه تصمیم بگیرید، مدل ۶۴ گیگابایتی با ۴ گیگابایت رم را بخرید.

قیمت این گوشی نزدیک 4 میلیون تومان می باشد.

5) Xiaomi Redmi Note 9S

قیمت مربوط به مدل ۶۴ گیگابایت آن است که ۴ گیگابایت رم دارد حدود 5 میلیون تومان می باشد. برای خرید مدل ۱۲۸ گیگابایت که ۶ گیگابایت رم دارد، باید بودجه خود را افزایش دهید. ردمی نوت ۹ اس در مقایسه با ردمی نوت ۹ از همه نظر برتر است؛ نمایشگر بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر، پردازنده به‌مراتب قدرتمندتر و دوربین‌های باکیفیت‌تر بخشی از برتری‌های این گوشی شیائومی در مقایسه با مدل ارزان‌تر آن محسوب می‌شود.

قیمت این گوشی حدود 5 تا 6 میلیون تومان می باشد.

6) Redmi Note 9 Pro 

ردمی نوت ۹ پرو در حقیقت مدل پیشرفته ردمی نوت ۹ اس است که در برخی موارد به‌خصوص دوربین، برتری‌هایی دارد. بارزترین تفاوت این دو گوشی به دوربین اصلی برمی‌گردد. دوربین اصلی ردمی نوت ۹ به حسگر ۶۴ مگاپیکسل مجهز شده که سایز و دقت آن از حسگر ۴۸ مگاپیکسل ردمی نوت ۹ اس بزرگ‌تر است. این افزایش سایز و رزولوشن حسگر، به نوت ۹ پرو کمک می‌کند که در مقایسه با نوت ۹ اس عکس‌هایی شفاف‌تر، با جزئیات بیشتر و نویز کمتری ثبت کند. مورد بعدی باتری ردمی نوت ۹ پرو است که ظرفیتی مشابه باتری نوت ۹ اس دارد؛ ولی از فناوری شارژ سریع ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند در کمتر از ۳۰ دقیقه تا ۶۰ درصد شارژ شود. به جز این موارد، تفاوت دیگری بین ردمی نوت ۹ پرو و ردمی نوت ۹ اس وجود ندارد. شیائومی ردمی نوت ۹ پرو مثل مدل ارزان‌تر از نمایشگر عریض ۶٫۴ اینچ با دقت Full HD، چهار دوربین برای انواع عکاسی و از همه مهم‌تر، باتری بسیار قدرتمند ۵۰۲۰ میلی‌آمپرساعت بهره می‌برد.

قیمت این گوشی حدود 6 تا 7 میلیون تومان می باشد.

7) Samsung Galaxy A51

این گوشی جزو پرطرفدارترین گوشی در بازار ایران است. دلیل این موضوع این است که گلکسی A51 تجربه‌ای به‌روز، کامل و لذت‌بخش از یک گوشی هوشمند با قیمتی به‌صرفه ارائه می‌دهد؛ تجربه استفاده از نمایشگر باکیفیت امولد، دوربین چهارگانه، عملکرد روان سیستم‌عامل و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر.

قیمت این گوشی حدود 7 میلیون تومان می باشد.

8) Xiaomi Poco X3 NFC

برند پوکو کار خود را به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شیائومی آغاز کرد و با عرضه گوشی پوکوفون F1 توانست به شهرت جهانی دست پیدا کند؛ به‌طوری‌که حالا به‌عنوان حالا شرکتی مستقل فعالیت می‌کند. گوشی پوکو X3 یکی از جدیدترین محصولات این برند محسوب می‌شود که امکانات خیلی خوبی را با قیمتی مناسب ارائه می‌کند. از بارزترین ویژگی‌های پوکو ایکس ۳ می‌توانیم به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی با پشتیبانی از HDR10، چهار دوربین برای حالت‌های مختلف عکاسی و از همه مهم‌تر، باتری قدرتمند با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعت اشاره کنیم.

قیمت این گوشی حدود 8 میلیون تومان می باشد.

Samsung Galaxy A71 (9

در بازه قیمتی کمتر از ۹ میلیون تومان، گلکسی A71 سامسونگ که اتفاقا یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های این شرکت هم محسوب می‌شود، بهترین انتخابتان خواهد بود. این گوشی تقریبا در همه زمینه‌ها، در مقایسه با نسل پیشین بهبود یافته است؛ نمایشگری با رنگ‌های طبیعی‌تر و روشنایی بسیار بیشتر، دوربین توانمندترِ ۶۴ مگاپیکسلی، عمر باتری بیشتر و البته عملکرد گرافیکی بهبودیافته از جمله‌ی مهم‌ترین نقاط قوت گلکسی A71 در مقایسه با گلکسی A70 به‌شمار می‌آید. گلکسی A71 حتی در مقایسه با گوشی‌های گران‌تر هم، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

قیمت این گوشی حدود 9 میلیون تومان می باشد.

10) Xiaomi Mi Note 10 Lite

شیائومی در تولید گوشی‌های میان‌رده استاد است و این موضوع را می‌توانیم در آمارهای فروش و بازخورد کاربران ببینیم. برای انتخاب بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان انتخاب‌های زیادی در بازار وجود دارد، ولی مدلی که کامل‌ترین تجربه را ارائه می‌دهد، شیائومی می نوت ۱۰ لایت است. می نوت ۱۰ لایت در حقیقت همان گوشی بالارده‌ی شیائومی یعنی می نوت ۱۰ است که دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی آن با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی عوض شده است. سایر امکانات هیجان‌انگیز مدل گران‌تر یعنی نمایشگر امولد با پشتیبانی از HDR10، سخت‌افزار قدرتمند، نرم‌افزار به‌روز و باتری حجیم در می نوت ۱۰ لایت هم وجود دارند.

قیمت این گوشی حدود 9 میلیون تومان می باشد.

نتیجه گیری

در این گزارش سعی کردیم در بازه 2 تا 10 میلیون تومان ده گوشی هوشمند را معرفی کنیم که هر کدام از آنها در محدوده قیمت خود جزو بهترین ها می باشند. و باز جای سوال وجود دارد که با وامی که از جانب صندوق رفاه دانشجویان به بعضی از دانشجوها تعلق می گیرد آیا قدرت خرید تلفن همراه هوشمند متناسب با نیاز دانشجویان وجود دارد یا خیر؟


کد خبرنگار : 38