تاریخ : 1399,یکشنبه 17 اسفند20:42
کد خبر : 388190 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

مردم پیگیر فصل دوم دادِستان‌اند

ده‌نمکی با اشاره به برخی انتقادهایی که به سریال دادِستان شد گفت: من برای دفاع از آرمان‌هایی که در سریال بیان کردم جنگیده‌ام و تحمل هزینه‌هایش را هم دارم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ عوامل سریال «دادِستان» 17 اسفند با حضور در امور مخاطبان روابط عمومی رسانه ملی «162» با مخاطبان به گفت‌وگو نشستند و سپس پاسخگوی سؤالات اصحاب رسانه به‌صورت مجازی در اداره‌کل روابط عمومی‌ شدند.

علی سلیمانی، علیرضا استادی، کاوه سماک‌باشی و هلیا امامی‌ بازیگران این سریال به‌همراه تهیه‌کننده و کارگردان مهمانان این نشست بودند.

مسعود ده‌نمکی کارگردان درباره طرح اولیه این سریال گفت: من از پارسال قصد داشتم این کار را به تولید برسانم. ایده اولیه برای ساخت سینمایی بود اما احساس کردیم قصه این ظرفیت را دارد که بسط بدهیم، به همین دلیل تبدیل به سریال 15 تا 16 قسمتی شد.

کارگردان «دادِستان» با اشاره به مضمون ملتهب سریال‌ متذکر شد: قرار شد طرح سینمایی با تغییراتی به مینی‌سریال تبدیل شود اما همان ابتدا بر سر موضوع سریال با مدیران سیمافیلم اتمام‌حجت کردم که ممیزی خاصی در کار نباشد چراکه به‌نظرم می‌آمد شاید آنتن تلویزیون محدودیت‌هایی دراین‌باره داشته باشد که سینما ندارد، به همین دلیل خواستم به‌دلیل نگاه متفاوتی که دادِستان به مفاهیم عدالت‌خواهی، فساد اقتصادی و... دارد، پشت‌کار بایستند، خوشبختانه این اتفاق افتاد و رضایت‌مندی مردم برای مطالبه‌گری در این سریال به‌خوبی دیده شد.

ده‌نمکی با اشاره به برخی انتقادهایی که به سریال شد گفت: من برای دفاع از آرمان‌هایی که در سریال بیان کردم جنگیده‌ام و تحمل هزینه‌هایش را هم دارم ولی من همان موقع که هزینه داشت، حضور داشتم، جالب است که این افراد عدالت‌خواهی را هزینه جناح می‌کنند تا به اسم آن به کسب قدرت برسند.

وی افزود: موضوع این سریال عدالت‌خواهی و پدیده نفوذ است، البته سعی کردم روایت قصه برای مخاطبان متفاوت باشد، درواقع بخشی از قصه درباره تشکل دانشجویی است که مطالبه‌گری می‌کند و در مسیر عدالت‌خواهی با مصائبی روبه‌رو می‌شود.

محمد خزاعی با اشاره به سختی‌های کار در دوران کرونا گفت: عوامل سریال با وجود نگرانی‌هایشان پای‌کار آمدند و امروز بازخورد مثبت آن را از زبان مخاطبان شنیدیم که جا دارد از همه عوامل و مخاطبان تشکر کنم.

وی اضافه کرد: سریال دادِستان دارای وجوه اجتماعی و سیاسی و امنیتی بود و این سریال برای من در مقام تهیه‌کننده جذاب بود اما بیش از این‌ها تم این سریال که بحث عدالت‌خواهی و مطالبه‌گری را مطرح می‌کند، برای من اهمیتی دوچندان داشت، از طرفی حضور آقای ده‌نمکی که همیشه کارهایشان جذاب و پرمخاطب و اصولاً برای جریان‌های اجتماعی و سیاسی مختلف حساسیت‌برانگیز است هم برایم مهم بود.

کاوه سماک‌باشی با اظهار خرسندی از اینکه این سریال باوجود تعداد قسمت‌های کمش دیده شده است، گفت: بسیاری از مخاطبان پیگیر فصل دوم سریال بودند که امیدوارم این قصه ادامه داشته باشد.

هلیا امامی با اشاره به انتخاب شدنش برای نقش آذر در این سریال گفت: زمانی که فیلم‌نامه را خواندم نمی‌دانستم که هر سکانس چقدر می‌تواند تأثیرگذار باشد. پس از بازی در این سریال و دیدن بازخوردهای نقشم حس کردم چقدر فیلم‌نامه دقیق نوشته شده بود و از اینکه مخاطبان من را پذیرفته بودند خوشحال بودم.