تاریخ : 1399,چهارشنبه 20 اسفند13:34
کد خبر : 388502 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

افزایش ۵ درصدی ازدواج بعد از ۲۵ سال در کشور

معاون امور جوانان وزیر آموزش و پرورش از افزایش پنج درصدی ازدواج جوانان در ۹ ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: پس از ۲۵ سال، میزان ازدواج در سال جاری با افزایش قابل قبولی همراه بوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدمهدی تندگویان امروز در جلسه ستاد سامان‌دهی امور جوانان استان اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی عملکرد مناسبی در ارتباط با سامان‌دهی امور جوانان داشته و در چند سال اخیر، همواره از استان‌های ممتاز و برتر ملی بوده است.

وی گفت: همدلی و تعامل بین مسئولان این استان، زبانزد است و در سایه این امر، اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در سال ۹۸، عنوان استان برتر و نخست را در حوزه جوانان به خود اختصاص داد.

تندگویان در بخشی از سخنان خود از افزایش پنج درصدی ازدواج جوانان در ۹ ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: پس از ۲۵ سال، میزان ازدواج در سال جاری با افزایش قابل قبولی همراه بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به بیان گزارش عملکرد این اداره کل پرداخت و افزود: برای اولین بار، مجمع ملی سمن‌ها و مجامع استانی به رسمیت شناخته شده‌اند و تمامی سمن‌ها می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه وزارت کشور، شناسنامه‌دار شوند.

ایوب بهتاج گفت: سمن‌ها همکاری بسیار خوبی با اداره کل ورزش و جوانان استان دارند و بسیاری از امور اجرایی مربوط به این اداره کل در شهرستان‌ها توسط سازمان‌های مردم‌نهاد اجرا می‌شوند.

تعدادی دیگر از مدیران استانی نیز در این جلسه به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود برای سامان‌دهی هرچه بیشتر مشکلات مربوط به جوانان پرداختند.