تاریخ : 1399,جمعه 29 اسفند19:25
کد خبر : 389467 - سرویس خبری : یادداشت

پرویز امینی

جناب خاتمی شما بخشی از مسئله‌اید

جناب خاتمی! اعلام همراهی و همدلی با رنج‌های مردم در آغاز سال جدید به چه درد مردم می‌خورد؟ کدام دردها و کدام رنج‌های آنها را برطرف می‌کند؟ آیا مشکل گرانی کالا و خدمات، مسکن، اشتغال، رفاه، نابرابری و فقر و کرامت اجتماعی ایرانی را برطرف می‌کند؟

«خبرنامه دانشجویان ایران» پرویز امینی// به‌تازگی جناب خاتمی در پیامی به مناسبت نوروز گفته‌اند ترجیح می‌دهند که به جای تبریک به مردم، با رنج‌های آنها همدلی کنند! و از همه خواسته‌اند از مردم عذرخواهی کنند و...

جناب خاتمی! وضعیت بدخیم اجتماعی و سیاسی کنونی تا حد زیادی محصول حکمرانی دولتی است که در انتخابات ۹۲ و انتخابات ۹۶ با حمایت شما سرکار آمد و شما الان بخش جدایی‌ناپذیر از کارنامه خسارت‌بار آن هستید. آنچنان در این دو دوره، اوضاع اقتصادی و اجتماعی مردم به وخامت گذاشته است که وضعیت سال ۹۲ یک وضعیت اوتوپیایی و آرمانی و تا حدود زیادی دست‌نیافتنی است. اگر کسی در انتخابات ۱۴۰۰ این باور را در مردم ایجاد کند که می‌تواند وضعیت کشور به نصف وضعیت سال ۹۲ برگرداند، بی‌شک مورد اقبال و استقبال مردم در انتخابات واقع خواهد شد. حکمرانی دولت روحانی و شریک سیاسی شما، کاری کرده است که شعار «به عقب برمی‌گردیم» یک شعار آوانگارد و پیشتازانه و رأی‌ساز به حساب می‌آید. جناب خاتمی! شما خود بخشی از مسئله‌اید نه راه‌حل یا التیام‌بخش آن. شما نمی‌توانید مثل شهروند جنتلمن و از موضع یک خیرخواه کل، همه را نصیحت کنید و به یک عذرخواهی دسته‌جمعی ترغیب کنید.

جناب خاتمی! اعلام همراهی و همدلی با رنج‌های مردم در آغاز سال جدید به چه درد مردم می‌خورد؟ کدام دردها و کدام رنج‌های آنها را برطرف می‌کند؟ آیا مشکل گرانی کالا و خدمات، مسکن، اشتغال، رفاه، نابرابری و فقر و کرامت اجتماعی ایرانی را برطرف می‌کند؟ سیاست عرصه این سانتی‌مانتالیسم‌بازی‌ها نیست. شما به جای همدردی با مردم، باید فکری به حال بهبود حکمرانی در دولت و متحد سیاسی خود می‌کردید، اگر راهی و تدبیری برای کاهش درد و رنج مردم دارید، باید از طریق دولتی که درباره کارنامه او مسئول هستید، از مسائل مردم کارگشایی می‌کردید. یا لااقل با صراحت و شفافیت مسئولیت اجتماعی و مدنی این دولت را می‌پذیرفتید و پای دیگران را در موضوعی که مسئولیتش با شماست، باز نمی‌کردید و دیگران را شریک جرم خود نمی‌کردید!

شما مثل این پیامتان نشان داده‌اید ازجمله سیاستمدارانی هستید که وجاهت اجتماعی خود را بر مصالح عمومی مقدم می‌دارید و جایی که پای این وجاهت در میان باشد، از چیزهای مهمی درمی‌گذرید. در سال ۸۸  نیز با علم به عدم تقلب و خطا بودن مسیر موسوی، حاضر نشدید برای حفظ این وجاهت اجتماعی از آتش خشم طرفداران موسوی، واقعیت را علنی بیان کنید و مانع آن همه خسارت‌های خرد و کلان گردید.

سیاستمدار اخلاقی، سیاستمدار مسئولیت‌پذیر است و مسئولیت تصمیمات خود را می‌پذیرد و منافع و مصالح عمومی را فدای وجاهت اجتماعی خود نمی‌کند. پس اخلاقی باشید و مسئولیت‌پذیر!


کد خبرنگار : 16