کد خبر: 235742

چرا جبهه انقلاب باید امیدوار باشد؟

همه‌ی «بیم» و «امید»های نتیجه انتخابات ریاست جمهوری

آنچه در تحلیل مهم‌تر است افزایش و البته انسجام رای حامیان تغییر از 4 میلیون به 16 است، اتفاقی که می‌تواند در آینده نویدبخش روزهای خوبی برای گفتمان انقلاب اسلامی باشد و البته مشکلات عدیده‌ای را برای حامیان وضع موجود به وجود آورد.

خبرنامه دانشجویان ایران: دولت حسن روحانی در پروسه‌ی انتخابات ریاست جمهوری برای عدم‌شکست، پا به پای رقیبان وعده داد و همزمان همان وعده‌های آنها را به چالش کشید.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد زعیم زاده پیرامون نتایج دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نوشت: آخرین باری که جبهه‌ی انقلاب از موضع منتقد وضع موجود با دولت مستقر درانتخاباتی رقابت کرد به سال 80 برمی‌گردد که رئیس‌جمهور وقت 22 میلیون رای آورد و نماینده‌ی جبهه‌ی انقلاب حدود 4 میلیون رای آورد، گویا در سال 96 هم دولت آقای روحانی با رایی کمتر از 60 درصد پیروز انتخابات ریاست جمهوری شده است و رقیبش سیدابراهیم رئیسی به عنوان نماد تغییر وضع موجود 16 میلیون رای آورده است.

می‌توان برای پیروزی 57 درصدی حسن روحانی که تنها نسبت به دوره‌ی قبل توانسته یک ممیز را در میزان رایش جابجا کند دلایل فراوانی آورد، می‌توان از پول پاشی‌های اخیر در روستاها گفت و سه برابر کردن یارانه‌ی فقرا و سامانه‌ی کارانه و... ولی آنچه در تحلیل مهم‌تر است افزایش و البته انسجام رای حامیان تغییر از 4 میلیون به 16 است، اتفاقی که می‌تواند در آینده نویدبخش روزهای خوبی برای گفتمان انقلاب اسلامی باشد و البته مشکلات عدیده‌ای را برای حامیان وضع موجود به وجود آورد.

دقت کنید دولت حسن روحانی در پروسه‌ی انتخابات برای عدم شکست پا به پای رقیبان وعده داد و هم زمان همان وعده‌های آنها را به چالش کشید و کار سختی در ادامه ی راه دارد، در مناظره‌ها حقایقی از دولتش در خصوص اوضاع وزیران یا مدرک تحصیلی‌اش و نزدیکانش و... مکشوف شد که به راحتی و در افکار عمومی قابل ترمیم نیست.

مرتبط ها