تاریخ انتشار: شنبه 1403/01/11 - 07:10
کد خبر: 500027

تشکل های دانشجویی در سالی که گذشت/ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل؛

نامه سرگشاده به حسن روحانی تا محکومیت رذالت‌های رژیم صهیونیستی

نامه سرگشاده به حسن روحانی تا محکومیت رذالت‌های رژیم صهیونیستی

در سال گذشته اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، برنامه‌ها و سلسله جلسات و نشست‌های متعددی پیرامون مسائل مختلف به فراخور زمان و شرایط در دستور کار خود قرار دادند و همچنین نسبت به تحولات مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... مواضعی را اتخاذ نموده‌اند که در این گزارش به شرح و تفصیل بخش هایی از مهمترین این برنامه ها در سال ۱۴۰۲ خواهیم پرداخت.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جنبش‌ دانشجویی طی چهار دهه اخیر همواره فراز و نشیب‌های زیادی را به خود دیده است. بدین گونه بوده است که نقش آفرینی دانشجویان در عرصه‌های مختلف برتصمیم گیری های دولت، ارگان های دولتی، خصوصی، وابسته به دولت و حتی نظامی هم مؤثر بوده و گاهی با شکست مواجه بوده و در هر حالت این حضور و فعالیت دانشجویان است که می‌تواند کورسوی امید را همواره برای بهبود شرایط زنده نگه دارد.

اگر بخواهیم در رابطه با تشکل های دانشجویی صحبت کنیم؛ خوب است که گریزی به کلیت کارکرد تشکیلات های دانشجویی زده باشیم و در رابطه با چگونکی آنها اندک اطلاعاتی داتشته باشیم. تشکیلات ها و اتحادیه های دانشجویی به چهار اتحادیه و یک سازمان تقسیم می شوند. حال آنکه اتحادیه های انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور, دفتر تحکیم وحدت، جامعه اسلامی دانشجویان و جنبش عدالتخواه دانشجویی؛ اتحادیه های چهارگانه دانشجویی هستند و سازمان بسیج دانشجویی هم در کنار آنها در فضای دانشگاهی کل کشور مشغول فعالیت می‌باشد.

طبق تعاریف و مسئولیت خطیری که آنان بر عهده دارند؛ حیطه فعالیت تشکیلات های نامبرده محدود نبوده و هر کدام در عرصه ای فعال تر است و در برخی عرصه می توان گفت که تقسیم وظایف انجام داده اند تا بتوانند نتیجه مطلوب از کارکرد و زحماتشان بگیرند.

                                                    (گزارش خبرنامه دانشجویان ایران در سال 1401 را ایجا می‌توانید بخوانید) 

در سال گذشته (1402) نیز اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، برنامه‌ها و سلسله جلسات و نشست‌های متعددی پیرامون مسائل مختلف به فراخور زمان و شرایط در دستور کار خود قرار دادند و همچنین نسبت به تحولات مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... مواضعی را اتخاذ نموده‌اند که در این گزارش به شرح و تفصیل بخش هایی از مهمترین این برنامه ها در سال 1402 خواهیم پرداخت.

قرعه اولین دیدار فعالین دانشجویی در سال گذشته به مناسبت ماه مبارک رمضان به نام وزارت بهداشت خورد تا به این ترتیب، سفره افطاری بهرام عین‌اللهی با تشکل‌ها در خیابان سیمای ایران شهرک قدس پایتخت برپا شود. دیداری که با پایان تعطیلات رسمی کشور و در مدت باقی‌مانده از ماه رمضان، در دیگر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها هم انجام می‌شود و باید منتظر ماند و دید دومین مسئولی که قرار است پای صحبت‌های فعالان دانشجویی بنشیند، از کدام وزارتخانه خواهد بود.

در این دیدار به رسم همیشه، دانشجویان به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌هایشان پرداختند و در مقابل عالی‌ترین مقام مسئول این وزارتخانه هم در مقام پاسخگویی قرار گرفت. وزارتخانه‌ای که مدتی می‌شود زمزمه‌های استیضاح وزیرش مطرح شده و طبیعتا همین موضوع هم یکی از موضوعات مهمی بود که در این دیدار مطرح شد.

برای پیشرفت کشور، باید از تشکل‌های دانشجویی استفاده کنیم

وزیر بهداشت در این دیدار با بیان اینکه در نظام آموزشی روش‌های مختلفی برای ارزیابی وجود دارد، گفت: «از بهترین روش‌ها هم بهره‌گیری از خروجی‌ها از جمله ‌استفاده از تجربیات و نظرات فارغ‌التحصیلان و دانشجویان است و امیدواریم چنین جلساتی تداوم یابد.»  وی با اشاره به فراز و نشیب‌هایی که در طول دوران ۴۴ ساله انقلاب اسلامی رخ داده است، گفت: «درصحنه‌های مختلف همواره جوانان در میدان حق‌طلبی و مبارزه علیه باطل حضور موثر داشته‌اند و در برهه کنونی نیز که شاهد جنگ اقتصادی و فرهنگی علیه کشور هستیم نقش دانشجویان و تشکل‌های انقلابی به‌روشنی آشکار است.» 

وزیر بهداشت

عین‌اللهی، مهم‌ترین لازمه مقابله با جنگ نابرابر دشمنان را جهاد تبیین دانست و عنوان کرد: «اعتقاد کامل دارم که برای پیشرفت کشور باید از جوانان و تشکل‌های دانشجویی استفاده کنیم و به آنان فرصت بدهیم، چراکه دانشجویان متعهد و انقلابی امیدآفرینان کشورند و حمایت از آنان را وظیفه خود می‌دانیم.»  وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از نیازهای اصلی در دانشگاه‌ها توجه به گسترش و تعمیق فعالیت‌های متناسب با فرهنگ اسلامی است، اظهار داشت: «برای تقویت تفکر انقلابی، امید ما به نسل جوان و تشکل‌هایی است که از بدنه دانشجویانند و می‌توانند نیاز آینده ما به اساتید و مسئولان متدین و متخصص را تامین کنند.» 

وی با اشاره به جلسه 13 فروردین خود با معاونان، مشاوران و‌ مدیران ستاد وزارت بهداشت که همزمان به‌صورت وبینار با روسا و معاونان دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد، گفت: «وزارت بهداشت به عهدی که با مردم بسته پایبند است و به‌هیچ‌وجه از سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی رهبر معظم انقلاب، راهبردهای رئیس‌جمهور و دولت سیزدهم و برنامه عدالت و تعالی سلامت کوتاه نخواهیم آمد و همه توان‌مان را برای تحقق دسترسی آسان، ارزان و بهنگام مردم همه مناطق کشور به خدمات روزآمد و‌ باکیفیت سلامت به کار خواهیم گرفت.» (جزئیات بیشتر) 

دیدار با رهبر انقلاب 

دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در دیدار رمضانی با رهبر انقلاب با اشاره به اینکه پائیز ۱۴۰۱ عرصه تقابل «ایران دوستان» و «ایران ستیزان» بود، گفت: انتخابات میدان اصلی نقش آفرینی ایران دوستان است. (جزئیات بیشتر) 

فیلم| سخنرانی معین رضیئی، دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، در دیدار  با رهبر انقلاب | خبرنامه دانشجویان ایران

برگزاری اردوی نخبه پروری واحد آموزش اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل

الهه قربانی، دبیر آموزش و تحقیقات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور به تشریح اهداف و چرایی برگزاری دوره‌ی نخبه پروری پرداخت و گفت: تربیت نیروی متخصص و تراز انقلابی برای دفاتر اتحادیه از اهداف دوره‌های فردای انقلاب است که به صورت تخصصی به مباحث عقیدتی،سیاسی و تشکیلاتی می‌پردازد.

قربانی ادامه داد: دوره‌های آموزشی- تشکیلاتی امسال بیش از همیشه با هدف تقویت مبانی اعتقادی و مبانی تشکیلاتی صورت گرفته است. اینکه اعضای دفاتر نسبت به مسائل روز تحلیل داشته باشند. بصیرت، درایت را در خودشان تقویت کنند و روزنه‌ای برای رفع شبهات دانشجویان دانشگاه‌هایشان باشند؛ مد نظر ماست.
از طرفی بر اساس و اصول اصلی یک تشکیلات توحیدی، اشراف لازم را بر برخی امور داشته باشند. اثرگذار و جریان‌ساز باشند. (جزئیات بیشتر) 

روزنه ای برای رفع شبهات

بیانیه در حمایت از مردم غزه

اتحادیه های بزرگ دانشجویی در بیانیه ای مشترک پیرامون حوادث اخیر فلسطین تاکید کردند: دست و پا زدن ها و ترورهای کور رژیم صهیونسیتی نشانه‌ای است بر استیصال آنها که صدای نفس های آخرشان به گوش می رسد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم

"اِنَّ الَذَّین یَکْفُرُونَ بِآیاتِ اللّهِ وَ یَقْتُلُونَ النَّبییّنَ بِغَیْرِ حَقِّ وَ یَقْتُلُونَ الذَّین یَأمُرُونَ بِالقِسْطِ مِنْ النّْاسِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذابٍ اَلیمٍ"
کسانى که به آیات خدا کفر مى‏ورزند و پیامبران را بناحق مى‏کشند، و دادگستران را به قتل مى‏رساندند، آنان را از عذابى دردناک خبر ده
۲۱ آل عمران

پس از پیروزی ها و دلاوری‌های پیاپی فرزندان مقاومت در صحنه مواجهه با دشمن صهیونیستی، این رژیم بار دیگر دست به جنایت و حمله ناجوانمردانه به نوار غزه زده است. رژیم صهیونیستی بار دیگر با نشانه گرفتن مناطق مسکونی و قتل‌عام زنان و کودکان باعث شهادت ۳۳ تن از جمله ۶ کودک خردسال و ۳ زن و مجروح شدن ۱۴۷ نفر شد. آری این خصلت نامردان و ظالمان تاریخ است که از ترس مواجهه در میدان‌های مبارزه زنان و کودکان و جوانمردان را شب‌هنگام به شهادت می‌رسانند.

بیانیه اتحادیه‌های دانشجویی در حمایت از مردم غزه/ اقدامات اخیر صهیونیست‌ها نشانه استیصال آنهاست

دوباره بشریت تماشا کرد که رژیم صهیونیستی در قالب دولت تروریستی خود بیش‌ترین و فجیع ترین جنایات عالم را در طول تاریخ پیش چشم مجامع حقوق بشری و دولت های خیانت پیشه مرتکب می‌شود و مردم بی‌دفاع فلسطین فریادرس و غمخواری جز مسلمین و مقاومت ندارند. ( جزئیات بیشتر)

نشست سالانه بیست و چهارم 

بیست و چهارمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با شعار همدلی با مردم تقویت انسجام ملی مظهر عقلانیت در حکمرانی و با حضور ۴۰۰ نفر از دانشجویان فعال عضو اتحادیه برگزار شد.

بیانیه عملیات طوفان الاقصی

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور پیرامون عملیات شکوهمندانه «طوفان الاقصی» بیانیه ای را منتشر کردند.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل می باشد.

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ»

سـالیان سـال اسـت که سـایه ظلـم غـاصبین صهیونیستی بر پیکر ستم‌دیده فلسطینیان سایه افکنده و اکنون مقاومت توحیدی این ملت مستضعف به نزدیکی قله آزادی رسیده است.

عملیات نظامی حماس در ساعات اخیر، به یقین نقطه عطفی در تاریخ مقاومت ملت فلسطین در برابر رژیم آپارتاید و کودک‌کش صهیونیستی بوده و دستاورد بزرگی برای جبهه مردمی مقاومت محسوب می‌شود.

 طوفان الاقصی؛ جلوه مقاومت توحیدی

وقوع عملیات «طوفان الاقصی» نشانه‌ اضمحلال رژیم ظالم صهیونیستی است؛ چرا که اکنون این رژیم جعلی، علاوه بر از هم‌گسیختگی داخلی، توانایی پیشبینی صحیحی از مخاطرات پیش روی خود را ندارد. این عملیات ثابت کرد که نهادهای امنیتی رژیم از مقابله با حماس و گروه‌های جبهه مقاومت عاجز مانده و سردرگم شده‌اند.(جزئیات بیشتر) 

با اتکا به سلاح ایمان، از هیچ اقدامی برای انتقام خون شهدای اخیر دریغ نکنید

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور پیرامون حمله وحشیانیه رژیم صهیونیستی به بیمارستان «المعمدانی» بیانیه ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

أَتَىٰ أَمْرُ اللَّهِ فَلَا تَسْتَعْجِلُوهُ ۚ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَىٰ عَمَّا یُشْرِکُونَ
سوره نحل – آیه 1

امشب جهان بر خود لرزید و ستون‌های انسانیت به رعشه درآمد. وقوع جنایت جنگی در تهاجم قاتلان صهیونی به بیمارستان المعمدانی در نوار غزه و کشتار بیش از هزار نفر از بیماران و زنان و کودکان بی‌گناه، آخرین میخ بر تابوت این وحوش غرب‌پرورده است که اکنون در ادنی‌ترین جایگاه در میان تمام موجودات زنده هستند.

دهه‌ها جهان از جنایات رژیم‌های فاشیستی و آپارتاید گفت و در غم رخدادی موهوم به نام هولوکاست گریست درحالیکه آنچه اکنون در غزه درحال وقوع جلوی چشم جهانیان است، چیزی فراتر از نسل‌کشی است و چنان دردناک است که حتی از سدهای پولادین سرکوب استکبار جهانی هم عبور کرده است و خروش جهانی حول آن شکل گرفته است.(جزئیات بیشتر) 

نامه اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی دانشجویان مستقل خطاب به حسن روحانی

 

اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌‌های سراسر کشور در واکنش به ثبت‌نام حسن روحانی رئیس جمهور پیشین در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری طی نامه‌ای وی را دعوت به جلسه برای اطلاع از انگیزه ایشان برای شرکت در این انتخابات کردند.

در بخشی از نامه آمده است: شما خود در دوران تصدی مسئولیتتان بر قوه مجریه بارها منتقد جایگاه ولایت فقیه بوده‌اید، اکنون چه اتفاقی افتاده است که دلواپس جایگاه رهبری امت مسلمان شده‌اید. حرکت در مسیر سخت و ناهموار برای شما آغاز نمی‌شود بلکه بهتر است بگویید شما مسیر سخت و ناهموار را برای مردم آغاز کرده‌اید و نه اکنون بلکه سال‌ها است، شما و همفکرانتان که داعیه‌دار کار‌آمدی هستید مسیر ناملایمات را برای ملت شریف ایران آغاز نموده و اکنون به گونه‌ای رفتار می‌کنید که گویی شما در این سال‌های عمر پر برکت انقلاب اسلامی از عرصه سیاسی دور بوده‌اید و بارها با اقدامات بی‌خردانه و منفعت‌طلبانه و انحصارطلبانه برای عده‌ای قلیل و نزدیکان خود، کشور را به بهانه‌های مختلف به لبه پرتگاه کشانده‌اید.(جزئیات بیشتر) 

انتخابات مجلس

علی رادمنش دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور، طی یک نشست خبری از برگزاری سلسله جلسات سیاسی-انتخاباتی بهارستان خبر داد.

وی گفت: اولویت در انتخابات پیش رو ایجاد یک حرکت عمومی و افزایش مشارکت در انتخابات تا حد مطلوب است. میزان مشارکت نیز ارتباط مستقیمی با سطح امید در جامعه دارد فلذا نقش مجموعه‌های دانشجویی باید امیدآفرینی و ارتقاء سطح امید در جامعه و به ویژه در میان دانشجویان باشد.

رادمنش: همه مدعیان به بهارستان می‌آیند/ کاندیداهای انتخابات مجلس را پای میز پرسش و پاسخ اتحادیه مستقل می‌آوریم

رادمنش اضافه کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نظر دارد با شعار «نقش‌آفرینی خردمندانه، حکمرانی عادلانه» من باب انتخابات پیش رو کنش انجام دهد. همچنین سلسله جلسات سیاسی-انتخاباتی این اتحادیه با نام بهارستان و با محوریت همین شعار برگزار خواهد شد.(جزئیات بیشتر) 

اردوی دانشجویان 

سیدمحمدرضا حسینی، عضو هیئت موسس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در افتتاحیه کوثرانه و دومین نشست شورای عمومی، بیست و چهارمین دوره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: درصد بالایی از مشکلات جمهوری اسلامی ایران به دلیل حضور مدیران ناکارآمد است؛ به عبارتی دیگر ضعف در حوزه‌های مختلف به لحاظ اجرایی، به علت ضعف در خودسازی و قرابت کم ساخت پایه های فکری معرفتی از اصل اسلام و قرآن است.

حسینی گفت: هدف اصلی نظام اسلامی متصل شدن به حکومت حضرت حجت (عج) جهت برقراری عدالت است؛ اما با وجود برخی از مدیران این مسیر ناهموار و با اختلالاتی مواجه می‌شود .

وی افزود: رسیدن به چنین هدف بالایی مستلزم خود سازی‌های متفاوتی است، خودسازی فکری ، خودسازی معرفتی ، خودسازی اخلاقی است و دوره مبنایی همه این خودسازی های انسان دوران جوانی است به عبارتی ما برای رشد و تعالی نیازمند سرمایه های مختلفی هستیم که این سرمایه حاصل خودسازی دوران جوانی است. (جزئیات بیشتر) 

سالروز پیروزی انقلاب 

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور پیرامون 45 امین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیانیه ای صادر کردند.

بسم الله الرحمن الرحیم

قُلْ هَٰذِهِ سَبِیلِی أَدْعُو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلَىٰ بَصِیرَهٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِی

آیه ۱۰۸ سوره یوسف

به نام خدایی که نیم قرن پیش مستضعفین و مظلومین ایران به اسم او و به رهبری ولی بر حق، طاغوتی را برانداختند که گمان هیچکدام از مستبدین عالم و حامیان جهانخوار بر سرنگونی آن نمی‌رفت. امروز بعد از ۴۵ سال، انقلاب اسلامی نه تنها در ایران بلکه کل غرب آسیا و شمال آفریقا و حتی قلب آمریکا را در نوردیده و اسلام ناب را به ابرقدرتی در برابر شرق و غرب عالم معرفی نموده است. اسلام نابی که امام خمینی و جهادگران وقت، شبانه روز جهت گسترش آن زمان گذاشته اند.

بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

اکنون نهال انقلاب اسلامی تبدیل به درخت تنومندی شده است که بر فراز قله ها در حال ثمر بخشیدن به مستضعفین جهان است. دوران حقارت و عدم استقلال ملت شریف ایران سالهاست به اتمام رسیده است و غرور ملی ایرانیان بر چشم جهانیان پوشیده نیست.(جزئیات بیشتر) 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تامین ۴.۸ میلیارد دلار ارز در مرکز مبادلات برای واردات از ابتدای سال
شاخص بورس تهران ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد افت کرد
واردات خودروهای کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد
دیدگاه مالکان جدید می‌تواند استقلال را متحول کند
چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
آخرین آمار از تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌ خ»
واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
جذب نیروی امریه در پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top