تاریخ : 1394,جمعه 18 دي14:07
کد خبر : 189694 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

اعتصاب غذا و تجمع دانشجویان صنعت نفت به روز چهارم کشید؛

دغدغه اشتغال، امتحانات را به حاشیه برد +عکس

این دانشجویان اعلام کرده اند تا صدور اطلاعیه کتبی مبنی بر رفع مشکل استخدام و بازگشت به روال سابق بر اساس وعده های داده شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دست از اعتصاب برنداشته و در هیچ امتحانی شرکت نمی کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: پس از پخش مصاحبه معاونت تأمین نیروی انسانی وزارت نفت، دکتر سلحشور، از بخش خبری بیست و سی روز چهارشنبه 16 دی ماه، دانشجویان دانشکده های نفت آبادان و اهواز به نشانه اعتراض، مبنی بر اولویت استخدام در شرکت های تابعه وزارت نفت و بدون آزمون ورودی، در دانشگاه تجمع و اعتصاب غذا کرده اند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در پی مصاحبه معاون وزیر نفت مبنی بر عدم استخدام دانشجویان؛ تجمع، تحصن و اعتصاب غذا در دانشگاه‌های صنعت نفت آبادان و اهواز شامگاه چهارشنبه برگزار شد و تا ساعت 2 بامداد ادامه داشت.

این دانشجویان اعلام کرده اند تا صدور اطلاعیه کتبی مبنی بر رفع مشکل استخدام و بازگشت به روال سابق بر اساس وعده های داده شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دست از اعتصاب برنداشته و در هیچ امتحانی شرکت نمی کنند.(اینجــــــــــــــا)

این در حالی است که مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های خوزستان در این باره ابراز عقیده کرد: برخی از داخل وزارت نفت برای دانشگاه‌ها فرمان آشوب می‌فرستند، خطر از بین رفتن امنیت در اهواز بسیار زیاد است.

اما این تحصن و اعتراض تنها یک مطالبه دانشجویی است که از چهارشنبه 16 دی پس از پخش مصاحبه ی معاونت نیروی انسانی وزارت نفت بصورت خودجوش در دو دانشکده ی نفت آبادان و اهواز شروع شده است و تاکنون نیز ادامه دارد.

گفتنی است که هدف از این تجمع اعتراضی مسالمت آمیز و خودجوش رفع مشکلات بوجود آمده در استخدام دانشجویان و فارغالتحصیلان دانشگاه صنعت نفت است و به گفته ی خود دانشجویان این اعتراض ها تا گرفتن حق مسلم شان ادامه دارد.

به گفته ی مسئولان دانشگاه و وزارت نفت این تاییده (استخدام دانشجویان) مصوب شده و از مدت ها پیش منتظر امضای مقام عالی وزارت است اما با پخش مصاحبه متناقض مذکور با گفته های مسئولین، دانشجویان با اعتراض و تحصن سکوت اعلام کردند که دیگر توان گره زدن آینده خویش به گفته های شفاهی مسئولین ندارند و تا گرفتن تاییده ی رسمی دست از تحصن بر نمی دارند.

این تحصن و اعتراض ها در کمال آرامش و خونسردی در حال برگزاری است تا موجب بهره برداری جناحی و سیاسی و یا سوء استفاده ی مغرضین نشود.

برای دریافت و مطالعه بیانیه بسیج دانشجویی دانشکده نفت آبادان، اینجـــــــــــــا کلیک کنید.

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه نفت همچنین در گفتگو با خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اظهار داشت که مجموع دانشجویان شرکت کننده در این تحصن با احتساب لغو امتحانات و اعتصاب غذا، به 2000 نفر می‌رسد که مشغول تحصیل در واحدهای تهران، اهواز و آبادن هستند.

دانشجویان همجنین در انتظار تعهد کتبی و رسمی از سوی مقامات اصلی وزارت نفت در خصوص جذب ورودی‌های 94 و ماقبل با توجه به تعهد در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری هستند.

تصاویر تکمیلی مربوط به این تجمع را در ادامه می‌بینید:


کد خبرنگار : 17