تاریخ انتشار: شنبه 1394/10/05 - 16:16
کد خبر: 188552

در اعتراض به روند استخدام دانشجویان صورت گرفت؛

تجمع دانشجویان دانشگاه صنعت نفت مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه +عکس

تجمع دانشجویان دانشگاه صنعت نفت مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه +عکس

جمعی از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه صعت نفت در اعتراض به روند استخدام در وزارت نفت و همچنین بلاتکلیفی دانش آموختگان این دانشگاه در مراحل استخدامی (با توجه به شرایط خاص استخدامی و امتیازاتی که برای دانش جویان دانشگاه صنعت نفت در نظر گرفته شده است)، تجمع کردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشجویان دانشگاه صنعت نفت آبادان، مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه (واقع در خیابان حافظ تهران) تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمعی از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت در اعتراض به روند استخدام در وزارت نفت و همچنین بلاتکلیفی دانش آموختگان این دانشگاه در مراحل استخدامی (با توجه به شرایط خاص استخدامی و امتیازاتی که برای دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در نظر گرفته شده است)، در مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه تجمع کردند.

بر اساس قوانین تامین نیروی انسانی وزارت نفت، دانش آموختگان این دانشگاه پس از فراغت از تحصیل متعهد به انجام خدمت در وزارت نفت بوده و این موضوع در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری نیز به صراحت ذکر شده است. اما در خردادماه سالجاری، وزیر نفت طی ابلاغیه ای هرگونه جذب در وزارت را ممنوع کرده و این موضوع باعث ایجاد مشکل در روند استخدام دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت شده است.

ماجرای استخدام دانشجویان صنعت نفت اما رشته‌ای است که سر دراز دارد؛ دانشجویان این دانشگاه معتقدند که مسئولین دانشگاه با وعده جذب، رتبه‌های برتر کنکور را به دانشگاه صنعت نفت آوردند اما اکنون حرف دیگری می‌زنند و روند جذب دانشجویان در وزارت نفت با مشکل مواجه شده و هیچکدام از مسئولین پاسخگو نیستند.

در روزهای اخیر دانشجویان دانشگاه صنعت نفت با امضای طومارهایی از مسئولان دانشگاهی در مورد وضعیت استخدام و امریه خود در شرکت‌های تابعه وزارت نفت سئوال کردند و در پی آن نیز پس از چند روز که هیچ واکنش و پاسخی از طرف مسئولان دریافت نکردند، مجددا پیرو نامه اول که با طومار به رئیس دانشگاه ارائه شده بود، در 28 آذرماه نیز نامه پیگیری و درخواست پاسخگویی مناسب و درخور این امر به رئیس دانشگاه تحویل داده شد.(اینجـــــــا)

پیش‌تر بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت در همین خصوص، بیانیه‌ای صادر کرده بود که در بخش مهم آن آمده است: آیا شایسته است که با وعده‌های واهی، در جهت حفظ جایگاه علمی دانشگاه به جذب دانشجویان ممتاز اقدام گردد؛ درحالی‌که وقایع و مستندات، ممنوعیت استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه نفت را تأیید می‌کند؟ به نظر می‌رسد هدف از چنین رفتاری، تنها حفظ منافع افرادی معدود است و حقوق دانشجویان اهمیتی ندارد. (اینجـــــــا)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
سینا رشیدی
1394/10/07 - 14:05

اینجانب دوره های راهنمایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی را در مرکز آموزشی استعدادهای درخشان (تیزهوشان) گذراندم. تحصیلات دانشگاهی را نیز در مقطع لیسانس مهندسی ایمنی و حفاظت فنی و مقطع فوق لیسانس مهندسی شیمی (HSE) در دانشگاه صنعت نفت (آبادان) به اتمام رساندم. سپس به عضویت بنیاد ملی نخبگان درآمدم. اکنون نیز با استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان، در حال گذراندن خدمت سربازی در قالب پروژه در سازمان انرژی اتمی می‌باشم. یکی از تسهیلات ارائه شده به نخبگان، امکان شروع فرایند جذب در دستگاه های دولتی پیش از اتمام خدمت سربازی و صدور کارت پایان خدمت می‌باشد که طی آن با هماهنگی بنیاد نخبگان نیروهای مسلح، نامه‌ای با موضوع بلامانع بودن استخدام در دستگاه های دولتی صادر می گردد تا فرد فرایند جذب در دستگاه مربوطه را پیش از صدور کارت پایان خدمت سربازی شروع نماید. بدین ترتیب فرایند طولانی جذب در دستگاه های دولتی آغاز شده و بتدریج همزمان با پیشرفت قدم به قدم فرایند جذب، کارت پایان خدمت نیز صادر و ارائه میگردد تا در مسیر اشتغال نخبگان، مساعدتی جهت صرفه جویی در زمان و عمر فرد صورت گیرد.
با توجه به اینکه بنده دوره لیسانس و فوق لیسانس را در این دانشگاه گذرانده ام، به میزان دو برابر مدت زمان تحصیل (حدود ۱۲ سال) تهعد خدمت به وزارت نفت دارم. از سوی دیگر، طبق قوانین وزارت نفت، استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در اولویت و خارج از فرایند جذب از طریق آزمون استخدامی می باشد.
همان طور که در بالا اشاره شد بنده با توجه به برخورداری از امتیاز نخبگی و استفاده از تسهیلات خدمت سربازی نخبگان، نامه مذکور مبنی بر بلامانع بودن استخدام در دستگاه‌های دولتی را اخذ کرده و جهت شروع فرایند جذب و انجام تعهد خدمت، به وزارت نفت ارائه دادم اما متاسفانه وزارت نفت از پذیرش این نامه سر باز زده و شروع فرایند جذب را تنها پس از ارائه کارت پایان خدمت میسر دانست.
حال این سوالات برای من پیش آمده:
اول اینکه چطور وقت گرفتن دانشجو وعده و وعید میدن بدون اینکه ببینن بعد چند سال از عهده اش بر میان یا نه؟ آینده جوان اسباب بازی نیست که یک روز بغلت کنی و یک روز لگدش! بنده از رشته ها و دانشگاه های زیادی پشم پوشی کردم فقط به خاطر تعهد استخدامی دانشگاه نفت، غیر از این هرگز این دانشگاه را در فرم انتخاب رشته انتخاب نمیکردم چه رسد به اینکه اول یا آخر انتخاب کنم. این کار وزیر اعتبار دانشگاه نفت را زیر سوال برده. اولین شرط مدیریت داشتن تعهد هست. وزیر نفت به عنوان عالی ترین مقام صنعت نفت و گاز کشور باید الگوی سایر مدیران میانی و پایینی در مقام تعهد سازمانی باشند. جناب وزیر وقتی می توانند از کارکنان صنعت نفت انتظار عمل به وظایفشان را داشته باشند که خود حداقل های یک مدیر معمولی را داشته باشند و در عمل به تعهدات خود پایبند باشند.
دوم اینکه وقتی از یک سو بنیاد نخبگان به عنوان زیر مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استفاده از نامه استخدام بلامانع را تا پیش از صدور کارت پایان خدمت مجاز میداند چرا وزارت نفت به عنوان زیرمجموعه دیگری از ریاست جمهوری، این نامه را به رسمیت نمیشناسد؟ این در حالی است که وزارت خانه های دیگر این نامه را به عنوان جایگزین کارت پایان خدمت سربازی قبول کرده و براساس آن اقدام به جذب نخبگان در دستگاه های دولتی می‌کنند. ولی وزارت نفت در مقابل نخبگان که با زحمت و صبر بسیار، مدارج علمی را یک به یک طی کرده و برای استفاده از نتیجه زحمات چندین و چند ساله خود انتظار می‌کشند، پاسخگو نیست و تبعیض وزارتخانه ها در برخورد با نخبگان، آینده شغلی و زندگی آنان را به شدت تحت‌الشعاع قرار داده است. علاوه بر این وقتی نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی، نامه استخدام بلامانع را به عنوان گواهی موقت پایان خدمت صادر میکنند و از طریق آن، شروع فرایند جذب متقاضی در دستگاه های دولتی را مجاز می دانند، عدم پذیرش نامه استخدام بلامانع از سوی وزارت نفت به عنوان گواهی موقت پایان خدمت به معنی نادیده گرفتن حدود و اختیارات نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی به عنوان متولیان امور خدمت سربازی در کشور است. از آنجا که کارت پایان خدمت مورد پذیرش وزارت نفت را نیز همین ارگان ها (نیروهای مسلح و وظیفه عمومی) صادر میکنند، پس چرا وزارت نفت نامه استخدام بلامانع نخبگان نیروهای مسلح را قبول ندارد در صورتی که این نامه نیز مانند کارت پایان خدمت هر دو از سوی یک ارگان صادر شده اند. در واقع متولی تصمیم گیری در امور مربوط به خدمت سربازی، نیروهای مسلح کشور است و هیچ ارگان یا سازمانی حق اظهار نظر، رد و یا مخالفت با تصمیمات اخذ شده از طرف نیروهای مسلح در قبال خدمت سربازی را ندارد زیرا این کار به معنی دخالت در تصمیمات نیروهای مسلح است.
جناب وزیر نفت اگر ذره ای وجدان بیدار داشته باشند بایستی با توجه به عرایض بنده، در مورد عملکرد خود قضاوت کنند.
شاید به جای زیر سوال بردن توانایی و لیاقت دانشجویان، وقت آن رسیده باشد تا وزیر نفت به این فکر کنند که آیا ایشان لیاقت خدمت به جوانان کشور و صنعت نقت را دارند یا خیر؟
بعید میدانم این منش جناب وزیر با معنای واژه های تدبیر و امید سنخیتی داشته باشد. جناب وزیر، اگر توان بلند شدن از روی صندلی و راه رفتن را هم نمیداشتید کاش حداقل دستور میدادید تا دانشجویانی که در سرمای زمستان از صبح تا عصر جلوی ساختمان شرکت ملی نفت برای دیدار با شما سرپا ایستاده بودند خدمت میرسیدند!
کاش لیاقت این دانشجویان را داشته باشید!
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top