تاریخ : 1399,شنبه 07 تير17:19
کد خبر : 361260 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

«خبرنامه دانشجویان ایران» گزارش می‌دهد؛

داوطلبان آزمون‌های ارشد و دکتری: کنکور را به تعویق بیندازید

داوطلبین خطاب به وزیر بهداشت: وضعیت حاد شیوع ویروس کرونا در اکثر استان های کشور و با شروع پیک دوم شیوع ویروس کرونا برگزاری تجمعات با این حجم از داوطلب آن هم درفضایی بسته، سبب ابتلای داوطلبان و در‌معرض خطر قرار دادن خانواده های آنها (جمع وسیعی از مردم) به ویروس خواهد گردید.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمعی از داوطلبان آزمون های ارشد و دکتری در نامه ای خطاب به وزیر بهداشت خواستار تعویق کنکورهای ارشد و دکتری شدند، این درحالیست که قبلا با درخواست داوطلبین و پیگیری های خبرنامه دانشجویان ایران آزمون ها به تعویق افتاده بود ولی با توجه به شرایط کرونایی و افزایش آمار بیماران، داوطلبین برای چندمین بار خواستار تعویق آزمون ها شدند؛ متن نامه به شرح زیر است:

بیش تر بخوانید: داوطلبین کنکور ارشد و دکتری: آزمون‌ها را به تعویق بیندازید/ ۹سوال مهم و بی‌جواب داوطلبین ارشد و دکتری

موضوع: درخواست تعویق آزمونهای ارشد و دکتری ۹۹ وزارت علوم و بهداشت بە زمانی ایمن درهمین سال

جناب آقای دکتر سعید نمکی، وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

با سلام و احترام
نظر به اینکه کشور عزیزمان در مرحله ی حساسی از تاریخ قرار گرفته و با بحران حاصل از ویروس کرونا و تبعاتِ آن درگیر می باشد، ما داوطلبان کنکور ارشد و دکتری وزارت علوم و بهداشت نیز احساس مسئولیت نموده و با نیتی خالص و عشق به کشور عزیزمان و جهت رفاه کادر درمانیِ کشور، با هدف همراهی با مسئولین گرانقدر در راستای عبور از بحرانها و حفظ سلامت خود و هموطنان عزیزمان، براساس دلایل شرح داده شده در ذیل، خواهان تعویق آزمونهای ارشد و دکتری سال ۹۹ وزارت علوم و بهداشت از تابستان به زمانی ایمن می باشیم.

1. وضعیت حاد شیوع ویروس کرونا در اکثر استان های کشور و با شروع پیک دوم شیوع ویروس کرونا برگزاری تجمعات با این حجم از داوطلب آن هم درفضایی بسته، سبب ابتلای داوطلبان و در‌معرض خطر قرار دادن خانواده های آنها (جمع وسیعی از مردم) به ویروس خواهد گردید.

2. آزمون کنکور ، برهه حساسی از زندگی هرشخصی است پس به خودیِ خود، استرس زا است و قطعا به تمرکز بالا نیازمند است که با توجه به احتمال ابتلای داوطلب به ویروس، این استرس دوچندان شده و داوطلب نمیتواند عملکرد مناسب داشته باشد.

3. افزایش جابجایی های بین شهری و در بعضی موارد اسکان های شبانه در مسافرخانه و هتل ها سبب افزایش انتقال ویروس خواهد گردید.

4. انجام پروتکل ها از جمله استفاده از ماسک برای مدت زمان طولانی (حدود ۴ساعت) اکسیژن رسانی به مغز را کاهش میدهد و همینطور نیاز به تغذیه حینِ آزمون، داوطلب را دچار اضطراب دوچندان خواهد کرد.

5. علاوه بر تمامی موارد فوق الذکر، وجود و حضور افراد داوطلبی است که ناقل بیماری می باشند، هیچگونه علائمی نداشته و صرفا با یک تب سنجی نمیتوان آنها را تشخیص داد. این امر با توجه به اینکه آزمون ها در فصل گرما برگزار میگردد و همچنین لزوم استفاده از وسایل سرمایشی سبب افزایش غیرقابل انکار انتقال ویروس به اکثر داوطلبان خواهد گردید.

جمعی از داوطلبین آزمون ارشد و دکتری ۹۹


کد خبرنگار : 90