تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/02/08 - 10:59
کد خبر: 353709

«خبرنامه دانشجویان ایران» گزارش می‌دهد؛

داوطلبین کنکور ارشد و دکتری: آزمون‌ها را به تعویق بیندازید/ ۹سوال مهم و بی‌جواب داوطلبین ارشد و دکتری

داوطلبین کنکور ارشد و دکتری: آزمون‌ها را به تعویق بیندازید/ ۹سوال مهم و بی‌جواب داوطلبین ارشد و دکتری

داوطلبین عدم مهار بیماری، شروع پیک های دوم و سوم، ازدحام ناشی از تجمیع در محل برگزاری کنکور، مسافرت از روستاها و شهرها به محل برگزاری آزمون ها و بسته بودن کتابخانه ها و عدم دسترسی به منابع علمی را از مهم ترین دلایل خود برای تعویق آزمون ها می دانند.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با گذشت دو ماه از شیوع کرونا در کشور و مشخص نبودن زمان نزولی شدن این ویروس  احتمال تعویق مجدد و چند باره کنکور دکتری و کارشناسی ارشد سال ۹۹ به وجود آمده است؛ احتمالی که باعث شده داوطلبین این آزمون ها روی به پویش ها و فشارهای مجازی برای به تعویق انداختن آزمون ها بیاورند.

داوطلبین عدم مهار بیماری، شروع پیک های دوم و سوم، ازدحام ناشی از تجمیع در محل برگزاری کنکور، مسافرت از روستاها و شهرها به محل برگزاری آزمون ها و بسته بودن کتابخانه ها و عدم دسترسی به منابع علمی را از مهم ترین دلایل خود برای تعویق آزمون ها می دانند. درهمین راستا عده ای از داوطلبین با راه اندازی پویشی در حال جمع آوری امضا برای این موضوع هستند و تا الان موفق شدن برای نامه به وزیر بهداشت چندین هزار امضا جمع آوری کنند؛ متن نامه به شرح زیر است:

حضور وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
جناب آقای دکتر سعید نمکی

با سلام و وقت بخیر
احتراما به استحضار حضرتعالی میرساند، بنا به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور و تعطیلی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور و همچنین کتابخانه ها و خوابگاهها و اوضاع بلاتکلیف ترم جاری دانشجویان عزیز کشور، و همچنین نظر به جلسه مجازی شورای معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در مورخه 3اردیبهشت ماه سال 1399 و تعویق و موکول کردن آزمون های حضوری وزارت بهداشت به تاریخ های 22 و 23 مردادماه و همچنین با در نظر گرفتن این مطلب که بسیاری از عزیزان و خانواده های آنان در سراسر کشور به ویروس کرونا مبتلا گردیده اند.

فلذا از حضرتعالی به عنوان مسئول و متولی ستاد ملی کرونا جهت رعایت حال و آرامش روزافزون دانشجویان و داوطلبین آزمون ارشد و دکتری، و همچنین خانواده های این عزیزان، به عنوان پیشگامان توسعه کشور عزیزمان، از حضرتعالی خواهشمندیم آزمون کارشناسی ارشد و دکتری وزارت علوم به تاریخ 9خرداد و 22 و 23 خرداد را به مرداد ماه به تعویق بیاندازید.

پیشاپیش از حسن توجه و نظر جنابعالی کمال تشکر و امتننان را دارم.توفیقات حضرتعالی را از ایزد منان خواستاریم.

از طرف جمعی از دواطلبین آزمون کارشناسی ارشد و دکتری وزارت علوم

9 سوال مهم و بی جواب داوطلبان و خانواده هایشان

– با توجه به لغو اجتماعات ماه مبارک رمضان و اجتماعات خرداد ماه و برگزاری آزمون ها در نهم خرداد ماه، آیا این برخورد دوگانه با  اجتماعات عجیب نیست؟

– با توجه به تعویق آزمون های وزارت بهداشت و قوه قضاییه، آیا ویروس کرونا داوطلبین آزمون های وزارت بهداشت و قوه قضائیه و وزارت علوم را از هم تشخیص می دهد؟ آیا داوطلبین آزمون های وزارت علوم دارای مصونیت مادرزادی در مقابل ویروس کرونا هستند؟

– آیا مسئولین تصمیم گیرنده حاضرند خودشان یا فرزندانشان در تمام مراحلی که یک داوطلب برای برگزاری آزمون طی می‌کند، شرکت کنند؟

– در ایام شیوع این بیماری ، دولت به اهمیت سلامت و اقتصاد مردم تاکید کرده است، حال سوال این است که تعویق آزمون دکتری کدام یک از این دو مورد را تحت تاثیر قرار می دهد و چگونه؟ اصلا لزوم برگزاری این آزمون در تاریخ های گفته شده چیست؟

– با توجه به تعطیلی بسیاری از اجتماعات در جهان، آیا سازمان سنجش دارای تدابیر بهداشتی است که هیچکدام از سازمان‌های جهانی دانش آن را ندارند؟ آیا فقط گذاشتن یک صندلی فاصله ، می تواند مشکل را حل کند؟ ( کمااینکه در آزمونهای سالهای گذشته هم همینطور بوده است).. با بازرسی بدنی چه می کنید؟ با توزیع دفترچه های سوالات و پاسخنامه ها چه می کنید؟ با درخواست برداشتن ماسک برای رویت چهره داوطلب و تطابق با عکس چه می کنید؟؟ با اثر انگشت چه می کنید؟ با داوطلبانی که از روز قبل مجبورند به مراکز استان مسافرت کنند ( امتحان دکتری فقط در مراکز استانها برگزار میشود) چه می کنید؟ با بازگشت همین داوطلبان به شهرها و خانواده هایشان چه می کنید؟

– با توجه به سخنان رییس جمهور مبنی بر اینکه هنوز بهترین توصیه ماندن در خانه است ، اصلا چه کسی تضمین می کند که این تدابیر بهداشتی برگزاری آزمون، از ابتلای داوطلبان به این بیماری خطرناک جلوگیری می کند؟ حتی اگر یک نفر هم در اثر برگزار این آزمون ، به این بیماری مبتلا شود ، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

– کافی است سری به فضای مجازی بزنید تا عمق نگرانی داوطلبان را دریابید، آیا با این همه نگرانی می‌توان تا زمان کنکور درس ها را مطالعه کرد؟ آیا با یک ماسک و سختی تنفس و ترس از ویروس نامرئی کرونا و ترس از تمامی اطرافیان که ممکن است ناقل بدون علامت باشند، آیا می توان به مدت حدودا 4 ساعت، در پاسخدهی به سوالات آزمون ، بهترین عملکرد را داشت؟

– آیا برگزاری کنکور مهمتر از جان داوطلبان آن کنکور است؟ آیا مسئولین فقط به فکر برگزاری آزمون هستند و به کیفیت آن توجه نمی کنند؟ با برگزاری آزمونها در خرداد ماه، مسئولین داوطلبان را بر سر دوراهی جان و آینده  قرار داده اند. یا باید از آینده تحصیلیشان بگذرند یا از جان خود و خانواده شان. به چه قیمتی؟

– چه کسی از برگزاری این آزمونها ( سراسری، ارشد، دکتری) نفع می برد؟ آیا پای مافیای کنکور در میان است؟؟ چه نهاد یا سازمانی باید جلوی این معضل را بگیرد؟؟

تعدادی از پیام های دانشجویی و گلایه های عدم تعویق کنکور

شهرام بزرگی: احتمالاً به‌خاطر زمانِ کم، یکی از نگرانی‌های مسئولین برای تعویقِ دوباره‌ی کنکور دکتری و کارشناسی ارشد، مسئله‌ی آزمون‌های عملی برخی رشته‌های کارشناسی ارشد و همین‌طور مصاحبه‌های دکتری باشه. می‌شه با توجه به شرایط خاص امسال، این آزمون‌های عملی و مصاحبه‌ها رو امسال حذف کرد و به‌جاش تغییراتی توی سؤالات و نحوه‌ی آزمون داد. امیدوارم فکری بکنن و آزمون‌ها رو عقب بندازن.

ناشناس: واقعا با این شرایط نمیشه امتحان داد.پای جون عزیزامون در میونه تو یه محیط سربسته با اونهمه جمعیت..

محمدیان فر: سلامتی 580 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی باید اولویت باشه و کنکور عقب بیفتد.

ناشناس: برگزاری کنکور تو این شرایط هم ریسک خطر برای من شرکت کننده داره و هم خانواده من،پس عقب بیافته بهتره،مهمتر از سلامتی نیست.

مهدی: پیک دوم کرونا تو بعضی استان ها تازه شروع شده، کنکور با این شرایط خیلی خطرناکه.

ناشناس: برگزاری کنکور ارشد در خرداد ماه حتی با رعایت بهداشتی و فاصله گذاری باز هم خطرناک است و حفظ سلامتی فقط مختص دانشجویان نیست، برای تمام مردم اهمیت دارد.

ناشناس: توروخدا عقب بندازین شرایط خوب نیست تمرکز نداریم همه جا بسته هستش نمیشه منابع تهیه کرد.

ناشناس: خواهش میکنیم حداقل تیرماه برگزار بشه. واقعا شرایط درس خوندن وجود نداره من خودم کتابخونه درس میخوندم چون خونمون کوچیکه و خانوادمون شلوغ و نمیشه واقعا زیاد درس خوند.

ناشناس: لطفا کنکور را عقب بیندازید ما نمیتوانیم هم استرس کنکور را داشته باشیم هم کرونا لطفا توجه کنید.

سعید: طبق گفته خود مسئولان هنوز به مرحله مدیریت و کنترل ویروس هم نرسیدیم پس برگزاری آزمون یک عمل خطرناک خواهشا عقب بنوازید خواهشا.

ناشناس: به علت عدم دسترسی داوطلبان ب کتابها و منابع و همچنین عدم وجود محیط ارام برای درس خواندن کنکور به تعویق بیفتد تا شرایط مساعد شود.

فاطمه مقدم: دوستان امروز هفتم اردیبهشت ماه در خبر خوزستان از افزایش پنجاه درصدی بیماران اطلاع داده است خب شما بگوئید بین مرگ و نه زندگی بلکه آزمون دکتری کدام را انتخاب کنیم ؟؟؟ مسئول من می ترسم ..وقتی همه جمعیت خواستار تعویق هستند خب شما چگونه حق ما را نادیده می گیرد حق حیات حق آزمون در بستری از آرامش؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1399/02/08 - 13:15

چقدر تبعیض بین دانشجویان وزارت علوم و وزارت بهداشت قائل میشن.
آیا میتونن تضمین کنن از لحظه ورود که همه جمعیت باهم وارد میشن و چک میشن و موبایلها و ... رو میخوان تحویل بدن، لحظه ای که فشار داوطلب از استرس و ساعات طولانی کنکور میفته و میخواد یچیزی بخوره ولی نمیتونه چون ماسک و دستکش داره و حتی در لحظه خروج که جمعیت زیادی میخوان همزمان خارج بشن، هیچکس به کرونا مبتلا نمیشه؟
بچه هایی که برای کنکور باید از شهرهای کوچیک با اتوبوس و تاکسی به مرکز استان بیان و خوابگاه بگیرند چی؟ به اونها هم ماسک و خوابگاه ایزوله و ضدعفونی میدن و تضمین میکنن که به کرونا مبتلا نخواهند شد.
استرس و فشار سر جلسه که ناشی از همین کروناست و بچه ها میترسند مبادا خودشون یا خانواده شون مبتلا بشن چی؟ برای اونم روانشناس میارن سر جلسه و یکی رو هم میارن که اگر کسی گرسنه یا تشنه شد، تو دهنش غذا و آب بذاره؟
آیا این سخنگو و مسئولین سازمان سنجش تعهد میدن اگر حتی یکنفر از داوطلبها و اعضای خانواده ش طی دو هفته بعد از کنکور به کرونا مبتلا شد، مسئولیتش رو کامل بپذیرند و استعفا بدن.
لطفا این نکات رو در کانالتون قرار بدید تا درد ما و بی مسئولیتی سازمان سنجش برهمگان مشخص بشه.
داوطلب دکتری
1399/02/08 - 15:07

سلام
مسئولین محترم این حق ماست که حاصل زحمت خود را ببینیم
آقای دکتر نمکی شما اجازه ندهید زحمات ما، هدر برود، وقتی ما استرس حضور در جلسه کنکور را داریم، وقتی یا ناقل میشویم یا خودمان میمیریم، چه پروتکلی میخواد از ما محافظت کنه؟؟؟؟؟
کدام پروتکل تضمین سلامت ما را می کند؟
حداقل زحمت کادر درمانی را بیشتر نکنید
سازمان سنجش که مثل وزارت علوم رعایت حال ما را نکرد
لااقل شما صدایمان را بشنوید
برای ما که جوانان این کشوریم مرگ و تباهی را نخواهید
آقای دکتر نمکی صدایمان را بشنوید و پیگیری کنید
علی رضا
1399/02/08 - 15:10

عدالت امام علی باید در هرجا و هر چیزی اجرا بشه ؟ چه درآزمون وزارت بهداشت و وزارت علوم و چه در هرجای دیگری
مهندس.ک
1399/02/08 - 15:19

سلام واقعا جان ما مهم نیست؟؟.... مگر فرق ما با داوطلبین وزارت بهداشت چیه؟؟؟؟ چرا اونها به علت کرونا ازمونشون تعویق بخوره ولی ما به علت عدم وجود کرونا ازمونمون برگزار بشه؟؟ واقعا چرا؟؟
چرا ؟؟؟ با ماسک های چینی مگه میشه ازمون داد؟؟؟ پدر دوستم دیابت داره میگه اگر میگه اگر من سر جلسه بگیرم ناقل بیام خونه و پدرم بگیره چه کسی جواب گو هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.؟؟.....؟؟؟؟؟؟
با این ازدحام شهر مشخصه کرونا تموم شده...
فاطمه
1399/02/08 - 15:50

امیدوارم مسئولین زودتر تصمیم بگیرند و هرچه زودتر هم این تصمیم رو اعلام کنند بلاتکلیفی در این شرایط از هرچیزی بدتره
زهرا
1399/02/08 - 15:56

تو این مدت ک همه جا بسته بود من یه سری کتاب تست نیاز داشتم نتونستم تهیه کنم. چاپ کتاب متوقف بود. کتابخونه ها بسته بود. جزوه نتونستم پرینت بگیرم. خونه مون شلوغه. مجبورم شب بیدار بمونم. کارایی مغز هم خوب نیست تو شب. کلا ساعت مطالعه ام به یک سوم کاهش پیدا کرده. من امید رتبه تک رقمی داشتم. الان چیکار کنم؟ جدا از بهداشت. این مشکلات ما رو کی جواب میده؟
داوطلب
1399/02/08 - 17:00

امروز سخنگوی سازمان سنجش گفته ،پک بهداشتی ،شامل ماسک ودستکش و.. در آزمون دکتری توزیع می کنیم،واقعا این آقایون فکر می کنند ما گیر دستکش وماسک هستیم وبه همین سادگی میشه جلوی گسترش ویروس رو در شهرهای بزرگ که هنوز به وضعیت سفید در نیومدند گرفت.واقعا چه فکری می کنند؟
مهدیه
1399/02/08 - 20:37

خواهش میکنم کنکور ارشدو به تعویق بندازین و عدالتو رعایت کنین بین بچه های ارشد پزشکی و بقیه کنکوری ها
میلاد
1399/02/08 - 23:03

با سلام
این 9 تا سوال رو من طرح کردم و به سایت های خبری دیگه ای داده بودم ( از جمله ایسنا و فارس و البته رادیو سلامت) ، البته اون متن چیزهای دیگه ای هم داشت که حذف شدن!!! اما به هر حال خوشحالم که منشر شد و داره صدای داوطلبا رو به گوش مسئولین می رسونه.
علی
1399/02/09 - 17:59

#ماسک500تومانی سنجش
آرش
1399/02/10 - 04:15

با سلام. از مسوولان خواهشمندیم کنکور ارشد و دکترای 99 رو به مرداد ماه به تعویق بیندازید. داوطلبان درست و حسابی درس نخوندن همه مراکز و کتابخانه ها تعطیل هستن مسئله فقط بهداشت و ویروس کرونا به تنهایی نیست. خیلی‌ها نتونستن درست درسها رو بخونن. با تشکر
غزال
1399/02/10 - 13:14

سلام. واقعا اوضاع اسف باری هست. خیلی از داوطلبین شب قبل از ازمون خودشون و به شهرحوزه مبرسوندن و در خوابگاه های دانشگاه یا خصوصی اسکان میگرفتن. با توجه به تعطیلی این مراکز دانشجوبی که در مرکز استان جایی نداره چکار باید بکنه و شب قبل کجا باشه...چرا هیچکسی پاسخگو نیست و برای رفع تکلیف میخوان به هر زوری ازمونو برگزار کنن...پولهای ما نوش جونتون فقط برگزار نکنید
محسنی
1399/02/10 - 17:27

من هم با توجه به اینکه قرنطینه ی خاصی در سطح شهر دیده نشد هراس ابتلا به کرونا رو دارم و خواستار تعویق کنکور ارشد تا مرداد هستم.خواهشا جان ما انسانها براتون مهم باشه.
حنانه
1399/02/11 - 05:17

سلام
من توی کتابخانه درس میخوندم ولی بعد از کرونا نتونستم خوب بخونم اینطوری همه زحمتام هدر میره خواهش میکنم ی کم بیشتر فرصت جبران بهمون بدید تا شاید شاید ی کم زمان از دست رفتمون جبران بشه
ممنون
ایده جلالی
1399/02/11 - 10:17

موافق با تعویق کنکور ارشد
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top