تاریخ انتشار: 18 مرداد 1388 - 00:00:00
کد خبر: 1137

امریکا بازهم حرف از تعامل با احمدی نژاد زد

هیلاری کلینتون " و "جیمز جونز " مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌هایی تلویزیونی که درباره برنامه هسته‌ای ایران صورت گرفت، شرکت کردند.

خبرنامه دانشجویان ایران:مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه، تصریح کرد که واشنگتن برای پیشبرد پیشنهاد مذاکره خود به ایران، چاره‌ای جز تعامل با دولت احمدی نژاد ندارد.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازفارس، به نقل از خبرگزاری "آسوشیتد‌پرس "، "هیلاری کلینتون " و "جیمز جونز " مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌هایی تلویزیونی که درباره برنامه هسته‌ای ایران صورت گرفت، شرکت کردند.

جیمز جونز با اشاره به برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرد: واشنگتن در حال حاضر به جز تعامل و معامله با دولت "احمدی‌نژاد "، رئیس‌جمهوری ایران، گزینه‌های بسیار محدودی دارد.

جونز در شبکه تلویزیونی  اظهار کرد: ما باید با افرادی که هم‌اکنون در ایران حاکم هستند وارد تعامل شویم.

هیلاری کلینتون نیز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان و در پاسخ به این مسئله که آمریکا به جز معامله با دولت احمدی‌‌نژاد، گزینه‌های بسیار اندکی دارد، اعلام کرد که آمریکا این واقعیت را می‌داند که ایران پیشنهاد مذاکره را نمی‌پذیرد.

آمریکا در ماه آوریل به ایران اعلام کرد که واشنگتن هنوز هم امیدوار است که تهران بر سر میز مذاکره با گروه 1+5 (پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان)، بازگردد تا مسئله برنامه هسته‌ای ایران مورد رسیدگی قرار گیرد.

بنا بر این گزارش، ایران همواره اعلام کرده است که برنامه هسته‌ای این کشور تنها برای تولید برق است.

در این مصاحبه خبری از کلینتون پرسیده شد: در زمانی‌که دولت اوباما به همراه گروه 1+5 درباره اعمال دور جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران تلاش می‌کنند، آیا ایران باید پیشنهاد مذاکره آمریکا را رد کند و یا آن را نادیده گیرد؟

کلینتون در پاسخ به این سوال اعلام کرد: آمریکا تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا ایران را ترغیب کند تا به میز مذاکره ماه سپتامبر بازگردد.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان تأکید کرد: ما هیچ تردیدی نداریم. ما قبل از برگزاری انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران نیز هیچ تردیدی نداشتیم که بتوانیم آن‌طور که در نظر آمریکا است با ایران وارد تعامل شویم.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: "باراک اوباما " رئیس‌جمهور آمریکا همچنین اعلام کرده بود که ما باید تا ماه سپتامبر منتظر پاسخ ایران بمانیم و این مسئله را بررسی کنیم.

"سوزان رایس " سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز در مصاحبه با شبکه خبری "سی‌ان‌ان " اعلام کرد که ضرب‌الاجل مذاکره با ایران برای ماه سپتامبر معین شده است و پس از فرارسیدن این تاریخ، واشنگتن در رابطه با پاسخ مثبت یا منفی ایران به آغاز مذاکره درباره برنامه هسته‌ای خود اقداماتی را انجام خواهد داد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top