تاریخ انتشار: 19 مرداد 1388 - 00:00:00
کد خبر: 1147

لاریجانی ها چند برادر هستند؟!

مراسم تجلیل از خبرنگاران پارلمانی به مناسبت روز خبرنگار که صبح امروز با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس در کمیسیون تلفیق برگزار شد، حاشیه‌های را در پی داشت

خبرنامه دانشجویان ایران:رئیس مجلس در پاسخ به خبرنگار روزنامه اصلاح طلبی که برادران لاریجانی را سه نفر عنوان کرد و از تشکیل جلسات پنج شنبه شب‌های آنها برای تصمیم سازی خبر داد، گفت: لاریجانی‌ها 5 برادر هستند و شما باید اطلاعات خود را در این زمینه تقویت کنید.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازفارس، مراسم تجلیل از خبرنگاران پارلمانی به مناسبت روز خبرنگار که صبح امروز با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس در کمیسیون تلفیق برگزار شد، حاشیه‌های را در پی داشت:
* خبرنگاران، عکاسان و تصویر برداران پارلمانی که به دعوت اداره کل فرهنگی روابط عمومی مجلس به این مراسم دعوت شده بودند از ساعت 10:30 دقیقه صبح با تجمع در لابی خانه ملت به رایزنی درباره کابینه دولت دهم مشغول شدند.

* در ابتدای درب ورودی کمیسیون تلفیق محل برگزاری مراسم دو بنر مزین به تصاویر شهدای رسانه و دیگری جمله‌ای از لاریجانی با این مضمون  چشم نوازی می‌کرد.

* ساعت 11:10 علی لاریجانی همراه با آرین منش نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، افراشته رئیس سازمان اداری مجلس، رسولی زاده مدیر کل فرهنگی و روابط عمومی و نیز کاوه احمدی رئیس اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس وارد کمیسیون تلفیق شد. این در حالی بود که زمزمه برخی خبرنگاران و مدعوین مبنی بر ناخرسندی از عدم حضور غلامعلی حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در این مراسم شنیده می‌شد.

* برخی از خانواده‌های معظم شهدای رسانه و نیز خبرنگاران پارلمانی کنونی و سابق رسانه‌های مکتوب و دیجیتالی در این مراسم حضور داشتند.

* خیرخواه مجری شبکه 5 سیما که برادر وی نیز در سانحه هواپیمای c130 به فیض شهادت نائل آمد اجرای این مراسم را با شعری از مرحوم آغاسی "خبر آمد خبری در راه است، سرخوش آن دل که از آن آگاه است " آغاز کرد و از اصحاب رسانه خواست تا پرسش‌ها و دیدگاه‌های خود را به صورت کوتاه ارائه کنند.

* اولین خبرنگار مدعو، درباره مسائل صنفی اصحاب رسانه همچون سختی مشاغل اصحاب رسانه و نیز عدم وجود قانونی جامع برای احقاق حقوق این قشر پر تلاش، سخن گفت.

* خبرنگار دیگری از یکی از روزنامه‌های اصلاح طلب به جای طرح مطالب صنفی، شبه خطابه‌ای سیاسی قرائت کرد.

این خبرنگار در خطابه خود این گونه گفت که سه برادر لاریجانی- منظور صادق، جواد و علی است - معمولا پنجشنبه شب‌ها به دور هم جمع می‌شوند و تصمیمات خود را در این جلسات می‌‌گیرند؛ واکنش لاریجانی به خطابه وی یک لبخند بود.

خبرنگار مدعی همچنین درباره وضعیت جسمی حجاریان سخن گفت و از وضعیت تاج زاده ابراز بی‌اطلاعی کرد وی در خطابه احساسی خود خواستار تلاش برای آزادی این دو عضو بازداشت شده حزب مشارکت شد. این خبرنگار اصلاح طلب مدعی نگرانی اصلاح طلبان و اصولگرایان درباره وضعیت این دو متهم شد.

* مردوخی که به عنوان روزنامه نگار در محافل مختلف شرکت می‌کند، طبق روال گذشته شعری از خود سرود.

* خبرنگار یک روزنامه وابسته به یک مرکز آموزش عالی از پیگیری مسائل به وجود آمده پس از انتخابات از لاریجانی قدردانی کرد و هماهنگ با سایر خبرنگاران روزنامه‌های اصلاح‌طلب در این مراسم با ادعای ایجاد محدودیت در فعالیت‌های رسانه‌‌ای از بازداشت‌ سران این جریان انتقاد کرد.

*در این مراسم از خانواده‌های شهدای رسانه‌های از جمله خانواده شهیدان علیرضا برادران، علیرضا افشار، حمید رضا خیر خواه و نیز صارمی، از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی با ارائه لوح تقدیر قدردانی به عمل آمد. همچنین خبرنگار واحد مرکزی خبر، رادیو، برنامه تلویزیونی مردم و مجلس، خبرگزاری مهر، روزنامه‌های جام جم، اعتماد ملی و وطن امروز و نیز عکاس روزنامه کیهان به عنوان نمایندگان اصحاب رسانه از سوی رئیس مجلس تقدیر نامه‌های دریافت کردند.

* لاریجانی که سال‌ها است استادی فلسفه دانشگاه را نیز در کارنامه خود دارد پس از مراسم تقدیر به ایراد سخن پرداخت که در این میان استفاده از واژگانی خاص جلب توجه می‌کرد.

* رئیس مجلس در پاسخ به خبرنگار یک روزنامه اصلاح طلب که برادران لاریجانی را سه نفر عنوان کرده بود و از تشکیل جلسات پنج شنبه شب‌ها آنها برای تصمیم سازی سخن به میان اورده بود، گفت: لاریجانی‌ها 5 برادر هستند؛ که شما باید اطلاعات خود را در این زمینه تقویت کنید. "البته نمی‌دانم که چه حالتی برایتان دست داده است که می‌گوئید پنج شنبه‌ها لاریجانی ‌ها دور هم می‌نشیند و به تدبیر امور می‌پردازند. "

* لاریجانی پس از گرفتن عکس یادگاری با خبرنگاران پارلمانی در پاسخ به سوال خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازفارس، که پرسید با توجه به اینکه شما فردی رسانه‌ای هستید، پس چرا کمتر نشست خبری برگزار می‌کنید؟گفت: این روزها شما پر خبر هستید و فعلا نیازی به نشست خبری من نیست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
زلنسکی: یا دنبال سلاح اتمی می‌رویم یا ...
حرف‌های جالب حامد بهداد درباره دوران دانشجویی اش
واکنش فرهاد مجیدی به سرمربی جدید استقلال
حملات سنگین موشکی حزب الله به عکا
راهکار جدید بریکس برای دلار زدایی تحقق می‌یابد؟
داتیس پرو؛ مرجع اخبار و آموزش‌های تکنولوژی و فناوری اطلاعات
بررسی مزایا و معایب استفاده از فویل آلومینیوم در خانه
نصرتی ، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top