تاریخ انتشار: 11 خرداد 1388 - 00:00:00
کد خبر: 123

معاون دانشگاه شریف: دانشجویان علاوه بر رشته تحصیلی خود می توانند در رشته ای دیگر گواهینامه اخذ کنند

با بیان اینکه دوره‌های فرعی در دانشگاه‌های خوب دنیا اجرایی می‌شود، گفت: این دوره‌ها تا کنون در ایران برگزار نشده است و دانشگاه شریف از مهرماه سال جاری برای نخستین بار این دوره‌ها را برگزار می‌کند و دانشجویان می‌توانند در رشته‌های مورد علاقه خود که دانشگاه اعلام آمادگی کرده با اخذ 20 تا 25 واحد درسی گواهینامه دوره فرعی آن رشته را اخذ کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران:معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به برنامه برگزاری دوره‌های فرعی برای دانشجویان کارشناسی از مهر ماه در دانشگاه صنعتی شریف، گفت:‌ بر این اساس دانشجویان می‌توانند علاوه بر رشته تحصیلی خود با اخذ 20 تا 25 واحد در یک رشته دیگر گواهینامه دوره فرعی آن رشته را دریافت کنند.

دکترعلی مقداری در گفت‌وگو با خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از(ایسنا)، با بیان اینکه دوره‌های فرعی در دانشگاه‌های خوب دنیا اجرایی می‌شود، گفت: این دوره‌ها تا کنون در ایران برگزار نشده است و دانشگاه شریف از مهرماه سال جاری برای نخستین بار این دوره‌ها را برگزار می‌کند و دانشجویان می‌توانند در رشته‌های مورد علاقه خود که دانشگاه اعلام آمادگی کرده با اخذ 20 تا 25 واحد درسی گواهینامه دوره فرعی آن رشته را اخذ کنند.

تحصیل رایگان در دوره‌های فرعی برای دانشجویان استعداد درخشان
وی افزود: دانشجویان استعداد درخشان که دارای معدل 17 به بالا هستند، می‌توانند در رشته‌های دوره‌های فرعی به صورت رایگان ثبت‌نام کنند، همچنین دوره‌های فرعی برای دانشجویانی که دارای معدل‌های 14 تا 17 نیز هستند برگزار می‌شود اما مخارج این دوره‌ها را خود دانشجویان باید پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: گواهینامه دوره‌های فرعی در ادامه تحصیل و اشتغال دانشجویان نقش موثری را ایفا خواهد کرد و همچنین این امکان را فراهم می‌کند تا دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در رشته دیگری هستند بتوانند با اخذ واحدهایی در آن رشته اطلاعات رشته‌های مورد علاقه خود را کسب کنند.

ارایه واحدهای دوره‌های فرعی بر اساس استانداردهای بین‌المللی
وی با بیان اینکه واحدهای ارائه شده به دانشجویان در دوره‌های فرعی بر اساس استانداردهای موجود در دنیا انجام می‌گیرد، گفت:‌دانشگاه صنعتی شریف در نظر دارد دوره‌های فرعی را علاوه بر رشته‌های موجود دانشگاه در برخی از رشته‌های علوم انسانی که در دانشگاه موجود می‌باشد نیز ارائه کند، چرا که رشته‌های علوم انسانی در دوره‌های کارشناسی دانشگاه صنعتی شریف وجود ندارد اما دانشجویان می‌توانند با اخذ واحد در رشته‌های فرعی علوم انسانی نیز گواهینامه دریافت کنند.

تفاوت دوره‌های فرعی با تحصیل همزمان در 2 رشته
وی در خصوص تفاوت دوره‌های فرعی با امکان تحصیل همزمان دانشجویان در دو رشته، گفت: دو رشته‌ای‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و به دلیل زیاد بودن واحدها دانشجویان کمتر استقبال می‌کنند که در این روش ادامه تحصیل دهند اما دوره‌های فرعی به دلیل کم بودن واحدها مورد استقبال دانشجویان واقع شده است به صورتی که با نظر سنجی که از شش کلاس دانشگاه صنعتی شریف انجام گرفته است حدود 90 درصد دانشجویان با اجرای این طرح موافقت داشته‌اند.

برگزاری دوره‌ فرعی نیازی به مجوز وزارت علوم ندارد
وی تصریح کرد: خوشبختانه دوره‌های فرعی به دلیل اینکه کمتر از 35 واحد درسی است، نیازمند مجوز از سوی وزارت علوم نیست، چراکه این میزان واحد تنها منجر به دریافت گواهینامه می شود و نه مدرک تحصیلی.

دکتر مقداری در خاتمه خاطر نشان کرد: ‌تحصیل در دوره‌های فرعی طی مدت سنوات مجاز دانشجو، برگزار می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
زلنسکی: یا دنبال سلاح اتمی می‌رویم یا ...
حرف‌های جالب حامد بهداد درباره دوران دانشجویی اش
واکنش فرهاد مجیدی به سرمربی جدید استقلال
حملات سنگین موشکی حزب الله به عکا
راهکار جدید بریکس برای دلار زدایی تحقق می‌یابد؟
داتیس پرو؛ مرجع اخبار و آموزش‌های تکنولوژی و فناوری اطلاعات
بررسی مزایا و معایب استفاده از فویل آلومینیوم در خانه
نصرتی ، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد
نظارت بر تاکسی‌ها هوشمند می‌شود
ایرج طهماسب به تئاتر برگشت
لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن در یک فیلم جدید
قاشق هخامنشی با طراحی پیچیده الهام‌گرفته از اساطیر کهن ایران!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top