تاریخ انتشار: 24 مرداد 1388 - 00:00:00
کد خبر: 1272

جواب لاریجانی به کروبی

چندی پیش و پس از آنکه نامه مهدی کروبی به هاشمی رفسنجانی در رسانه‌های اصلاح طلب منتشر شد یکی از خبرنگارانی که در نشست خبری با علی لاریجانی شرکت کرده بود از وی سوالی در خصوص ادعاهای کروبی در نامه به هاشمی رفسنجانی مطرح کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران:به دنبال اتهامات کروبی به لاریجانی در مصاحبه با پایگاه اعتماد ملی، لاریجانی در نامه‌ای به این اتهامات پاسخ داد.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از شبکه ایران، چندی پیش و پس از آنکه نامه مهدی کروبی به هاشمی رفسنجانی در رسانه‌های اصلاح طلب منتشر شد یکی از خبرنگارانی که در نشست خبری با علی لاریجانی شرکت کرده بود از وی سوالی در خصوص ادعاهای کروبی در نامه به هاشمی رفسنجانی مطرح کرد.

لاریجانی در پاسخ به این سوال بدون اینکه این ادعا را رد یا تائید کند از تشکیل کمیته‌ای خبر داد که از چندی قبل کار خود را جهت بررسی ادعای کروبی و ادعاهایی از این قبیل آغاز کرده و به زودی نتیجه را اعلام خواهد کرد.

اگرچه این صحبت لاریجانی با مضمون "پیگیری ادعاهای کروبی" با استقبال رسانه‌های ضد نظام روبرو شد و آنها کوشیدند تا این جمله رئیس مجلس شورای اسلامی را تعبیر به نشانه اثبات ادعای کروبی کنند، اما لاریجانی چندی بعد در صحن علنی مجلس موارد مطرح شده در نامه کروبی به هاشمی رفسنجانی را تکذیب کرد.

لاریجانی روز چهارشنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که موضوع آزار جنسی بازداشت شدگان کذب است.

وی همچنین ضمن اعتراض به سر و صداهایی که توسط رسانه‌های ضد نظام و با تکیه بر ادعای کروبی مطرح شده بود گفت که وی اگر مستنداتی دارد ارائه کند؛ هر چند که دقایقی بعد اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی کروبی در مصاحبه با تلویزیون فارسی گفت که لاریجانی باید برای اثبات ادعای خود مدرک بیاورد!

اما پس از آنکه از جانب رئیس مجلس شورای اسلامی چیزی عاید کروبی نشد، وی در مصاحبه ای با خبرنگار "اعتماد ملی" شدیداً به لاریجانی حمله کرد.

مهدی کروبی که موفق شده بود در انتخابات دهم ریاست جمهور از بین 4 نامزد شرکت کننده رتبه پنجم را کسب کند، لاریجانی را محکوم به آنچه که خود "عملکرد شتاب‌زده" می‌نامید کرد.

کروبی در مصاحبه‌اش که امروز نیز در روزنامه اعتماد ملی منتشر شد، خطاب به لاریجانی گفته که باید قبل از آنکه در اظهار نظری شتاب‌زده اصل ماجرا را تکذیب می‌کرد با او تماسی می‌گرفت.

وی همچنین مدعی شد که رای اعلام شده توسط رئیس مجلس بدون انجام تحقیق و بررسی اعلام شده است.

اما کار به اینجا ختم نشد و کروبی، هم علی لاریجانی و هم علا الدین بروجردی که از سوی لاریجانی به عنوان رئیس کمیته بررسی وضعیت بازداشت شدگان تعیین شده را به باد حمله گرفت.

دبیر کل حزب اعتماد ملی گفت: آقای لاریجانی نگران آن است که به سرنوشت حداد عادل گرفتار شود و او را از ریاست مجلس حذف کنند و یا اینکه آقای بروجردی نگران تکرارسرنوشت دیگر دوستانش چون آقای افروغ درمجلس هفتم که اورا از ریاست کمیسیون حذف کردند.

گفته‌های کروبی در خصوص لاریجانی باعث شد تا لاریجانی در نامه ای به وی شدیداً اعتراض خود را اعلام کند.

رئیس مجلس هشتم شورای اسلامی در نامه خود به رئیس مجلس ششم نوشت: برای بنده تعجب‌آور است که شما از اظهار کمیته مجلس چون خلاف دعاوی شما بود برآشفته شدید، مگر کمیته تحقیق مجلس باید همه ادعاهای مطروحه در کشور را تایید کند تا شما آرام بگیرید و در غیر این صورت کمیته عجله کرده و شتابزده عمل نموده است!

وی در ادامه با اشاره به اینکه این سنخ اطلاعات از یک‌ماه پیش در برخی سایت‌ها مطرح بود و به همین جهت کمیته مجلس از یک‌ماه پیش بررسی‌های خود را شروع کرده، گفت که اعلام نتیجه کمیته بررسی به هیچ وجه شتابزده نبوده است.

لاریجانی در ادامه این نامه بار دیگر خطاب به کروبی گفت که اگر مستنداتی دارد، ارائه کند تا رسیدگی شود.

وی همچنین اتهامات کروبی را مبنی بر اینکه او به همراه بروجردی تحت فشار بوده‌اند را روشی ناپسند و نوعی فرار به جلو دانست و خطاب به کروبی گفت: دقیقاً همین حرف‌ها را می‌توان نسبت به جنابعالی زد که تحت القائات دیگران این مطالب را می‌گویید.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به گفته کروبی که گفته بود کاش رئیس مجلس قبل از اعلام نظر کمیته، با من تماس می‌گرفت، خاطرنشان کرد: بله اگر جنابعالی علنی موضع نمی‌گرفتید، و قبلاً طی تماسی به کمیته، موضوع را می‌فرمودید قطعاً با شما تماس می‌گرفتند ولی ظاهراً شما نیازی به این امر ندیدید و اعلام موضع کردید.

علی لاریجانی در پایان نامه‌اش به خطاب به کروبی تاکید کرد: حتماً مطلعید که ما هم کسانی نیستیم که با چند موضع نیش دار و تند شما مسیر خود را عوض کنیم قطعاً مسائل پیش آمده را با مبنای عدالت دنبال می‌کنیم و خوب است همگان به بررسی کمیته تحقیق مجلس تن دهند، نه اینکه اگر خلاف نظر آنها نتیجه‌ای حاصل شد اصل کمیته را زیر سوال ببرند و جوسازی نمایند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top