تاریخ انتشار: شنبه 1393/02/20 - 19:30
کد خبر: 128712

افشای روابط گوگل با آژانس امنیت ملی آمریکا

خبرنامه دانشجویان ایران: افشای ایمیل‌های رد و بدل شده میان کیث الکساندر رییس آژانس امنیت ملی آمریکا و سرگی برین و اریک اشمیث مدیران ارشد گوگل از همکاری امنیتی نزدیک این دو نهاد خبر می‌دهد.

به گزارش الجزیره، ایمیل‌های به دست آمده مربوط به سال 2012 هستند. افشاگری‌های ادوارد اسنودن در مورد همکاری‌های اطلاعاتی و جاسوسی شرکت های بزرگ فناوری آمریکا با کاخ سفید و نهادهایی همچون آژانس امنیت ملی این کشور در سال 2013 آغاز شد.

در یکی از این ایمیل‌ها که مربوط به 28 ژوئن سال 2013 است، رییس آژانس امنیت ملی آمریکا از اریک اشمیث دعوت می‌کند تا در تاریخ 8 آگوست در یکی از ساختمانهای متعلق به این آژانس در نزدیکی فرودگاهی در سن خوزه حاضر شود. هدف از این کار شرکت در جلسه ای چهار ساعته به منظور دریافت اطلاعات طبقه بندی شده در مورد برخی تهدیدات بوده است.

در بخشی از این ایمیل امده است: این جلسه دارای موضوعی خاص بوده و با هدف تصمیم گیری برگزار می شود. تمرکز این جلسه بر روی امنیت و تهدیدات موبایل است. اطلاعات موجود در این ایمیل نشان می دهد که دو طرف و همین طور تعداد دیگری از مدیران شرکت های فناوری در اوایل ماه ژوئن سال 2012 با یکدیگر دیدار کرده بودند. اما به علت نیاز کاخ سفید به جلب کمک شرکت های مهم فناوری در سیلیکون ولی، آژآنس امنیت ملی آمریکا تصمیم می گیرد تعداد اندکی از مدیران این شرکت ها را مجددا ملاقات کند.

در این مورد در ایمیل یاد شده چنین آمده است: حدود شش ماه قبل ما بر روی امنیت وسایل همراه متمرکز شدیم. مدیران شرکت های گوگل، اپل و مایکروسافت اخیرا برای توافق بر روی مجموعه ای از اصول مهم امنیتی به اینجا (آژانس امنیت ملی آمریکا) آمدند. وقتی به این نقطه رسیدیم، جلسه ای محرمانه را برای مدیران شرکت های کلیدی ترتیب دادیم تا آنها را در مورد تهدیدات خاص توجیه کنیم... مشارکت گوگل در جهت بهبود، مهندسی و اجرای این راه حل ضروری است.

اگر چه مدیرعامل گوگل از این دعوت خوشحال می‌شود، اما نمی تواند شخصاً در آن جلسه حضور یابد. در ایمیل پاسخ وی آمده است: ژنرال کیث... از دیدار شما بسیار خوشحال می‌شوم. اما بعید است در آن هفته در کالیفرنیا باشم. متأسفم. مایلم شما را در وقت دیگری ببینم. متشکرم.

پس از آن از سرگری برین برای حضور در این جلسه دعوت می‌شود، اما وی هم از حضور در این جلسه عذرخواهی می‌کند. از جمله دیگر مدیران فعلی و سابق گوگل که بر اساس این ایمیل ها روابط کاری نزدیکی با آژانس امنیت ملی آمریکا دارند می‌توان به وینت سرف (معاون اول وقت گوگل)، اریک گراس (معاون اول واحد مهندسی امنیت)، آدریان لودویگ (از جمله مسئولان ارشد واحد امنیت آندروید) و ... اشاره کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بهانه‌های بنی اسرائیلی تل‌آویو برای کارشکنی در توافق جدید
اظهارات گروسی در خصوص مذاکراتش در ایران
نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
رونمایی از ۳ محصول نوآورانه و خلاق در اینوتکس ۲۰۲۴
زلفی‌گل: نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
برگزاری دو دیدار آینده پرسپولیس و سپاهان فقط با تماشاگر خانم
حجت الاسلام نبویان منتخب اول تهران در دور دوم انتخابات به چه کسانی رای می‌دهد؟
کاریکاتور| انقلاب اسلامی ایران زنجیرهای وابستگی به غرب و آمریکا را گسست
مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس +عکس
اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی +عکس
دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با قالیباف +عکس
آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا
دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه با شرایط ویژه پذیرش می‌شوند
عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو خبرنگار
دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین +عکس
وقوع زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی ۲.۹ ریشتر در شهرستان دماوند
کاریکاتور| سرکوب دانشجویان، دروغین بودن ادعای آزادی بیان در آمریکا را فاش کرد
رایگان شدن بازدید از موزه فاطمی در روز میلاد حضرت معصومه(س)
مراسم تجلیل از مدال آوران ورزش کشور با حضور رئیسی +عکس
المپیاد فناوری؛ رقابت در هوش مصنوعی، پهپاد و برنامه‌نویسی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top