تاریخ انتشار: 25 مرداد 1388 - 00:00:00
کد خبر: 1296

دانشجویان: کروبی و موسوی را محاکمه کنید

متن نامه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خطاب به آیت‌الله صادق لاریجانی رئیس جدید قوه قضائیه به شرح ذیل است

خبرنامه دانشجویان ایران:اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نامه‌ای به آیت الله لاریجانی تأکید کرد: از ریاست قوه قضائیه انتظار می‌رود در ادامه روند بررسی متهمان اغتشاشات پس از انتخابات، موسوی و کروبی که هر دو نقش کلیدی در حوادث پس از انتخابات داشتند را تحت پیگرد قضایی قرار دهد.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از فارس، متن نامه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خطاب به آیت‌الله صادق لاریجانی رئیس جدید قوه قضائیه به شرح ذیل است:
آیت‌الله صادق لاریجانی

سلام علیکم

پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان و همچنین ایام مبارک ماه شعبان را به حضرتعالی تبریک عرض می‌کنیم.

اما بعد...

همانگونه که رسانه‌ها از چندی قبل پیش‌بینی می‌کردند نهایتاً جنابعالی به مدت پنج سال سکاندار دستگاه قضایی کشور شدید. این پنج سال حتی اگر به پنج سال آینده خود نیز منتهی نشود فرصت بسیاری خواهد بود.

بی‌تردید نام شما بواسطه ریاست بر قوه‌قضائیه جمهوری اسلامی ایران در بخشی از تاریخ انقلاب ثبت خواهد شد. امید تمامی دلسوزان انقلاب آن است تا بواسطه قابلیت‌های مبرز شما، از عملکردتان در پایان این دوره به نیکی یاد شود و نام شما مصداق مجاهدان در مسیر اهداف انبیا و اولیا قرار گیرد. با توجه به دغدغه‌های جنبش دانشجویی پیرامون موضوع عدالت و مبارزه با مفسدان اقتصادی در نظر داشتیم تا نکاتی را در آغاز دوره مسئولیتتان به شما متذکر شویم:
با وجود گذشت هشت سال از فرمان هشت ماده‌ای رهبری عزیز و اعلام فرمان رسمی مبارزه با مفاسد اقتصادی، شاهد عزم جدی مسئولان قوه‌قضائیه در مبارزه با مفاسد اقتصادی نبودیم. انتظار دانشجویان آرمانخواه در تمام این سال‌ها از قوه قضائیه آن بود که بدون هیچ‌گونه مسامحه‌ای مبارزه با مفسدان اقتصادی را در ردیف اولین دغدغه خویش قرار دهد. اما ناباورانه شاهد بودیم، ریاست سابق قوه قضائیه بیش‌تر از آنکه هم خود را بر رفع روند کند یا ساکن مبارزه با مفاسد متمرکز کند، علیرغم میل رهبری با طرح مواردی همچون "امنیت سرمایه‌گذاری "، مبارزه با مفسدان اقتصادی، آقازاده‌ها و سرمایه‌داران متخلف و افشای اسامی آنها را معادل از بین‌بردن زمینه فعالیت اقتصادی می‌دانستند به دلیل همین تمایلات مسئولین قوه قضائیه بود که در این سال‌ها هیچ‌گاه انتظار مردم از دستگاه قضا برآورده نشد و عملا مبارزه با مفاسد اقتصادی و افشای اسامی آنها از کانال‌های دیگر اتفاق می‌افتاد.

آیت‌الله شاهرودی در حالی ادعا می‌کردند با مفاسد اقتصادی مبارزه می‌کنند که بارزترین پرونده مفاسد این سال‌ها یعنی پرونده مفاسد شهرام جزایری، مشخص نیست به چه سرانجامی رسیده است و یک بار هم با فرار جزایری و بار دوم هم تا آستانه فرار از زندان قرار گرفت اما با هوشیاری یکی از مسئولان قوه قضائیه از آن جلوگیری به عمل آمد. دانشجویان آرمانخواه در طول چند سال اخیر تلاش بسیاری برای پاسخگویی این قوه -چه ریاست قوه و چه مدیران دیگر- در قبال انتقادات صریح دانشجویان انجام دادند اما متاسفانه به نتیجه‌ای نرسید.

جناب آیت‌الله لاریجانی!
به انتخابات ریاست جمهوری 84 و انتخابات ریاست جمهوری اخیر بنگیرید! فارغ از نتایج سیاسی آن هر دو از تمایل عمیق مردم به مبارزه با مفسدان اقتصادی و شعار عدالت در همه ابعاد آن، نشان دارند. تحولات پیش از انتخابات در جریان مناظره‌ها و رای نهایی مردم، مطالبه عدالت و مبارزه با فساد، از نظام را نشان می‌‌دهد. اکنون جای هیچ‌گونه مسامحه با آقازاده‌ها و مسئولانی که از جایگاه مدیریتی خویش سوءاستفاده کرده‌اند، نیست. بی‌تردید افتخار نظام اسلامی این خواهد بود که عدالت را اول از همه برای کارگزاران خویش اعمال خواهد کرد و در این میان روابط و رانت‌ها هیچ تاثیری در قاطعیت او نخواهد داشت.

رئیس محترم قوه قضائیه!
قوه قضائیه می‌بایست از خود شروع کند. امروز بسیاری سنگ‌اندازی‌ها در برابر مبارزه با مفاسد اقتصادی از داخل خود این مجموعه رخ می‌دهد. پرونده دانشگاه آزاد یکی از این موارد است. ریشه ادامه برخی انحصارطلبی‌های این دانشگاه و عدم برخورد قاطع با مفاسد این مجموعه علاوه بر اعمال فشار شخصیت‌هایی چون آقای هاشمی به حمایت برخی از مسئولان این قوه از دانشگاه ازاد برمی‌گردد. در نخستین اقدام مدیران نالایق و مسامحه کار را برکنار کنید. که اجرای عدالت مجریانی عادل را می‌طلبد.

جناب آقای لاریجانی!
جنبش دانشجویی در سالیان اخیر تلاش زیادی کرد تا مدیران قوه قضائیه در مقابل مردم و دانشجویان آرمانخواه منتقد پاسخگو باشند اما متاسفانه این خواسته به ثمر نرسید. امیدواریم جنابعالی پاسخگویی را به روند جاری در این قوه تبدیل کنید. جامعه اسلامی دانشجویان از شما برای حضور در جمع دانشجویان جهت ارتباط متقابل با نخبگان دعوت می‌نماید. لازم است تا قوه قضائیه با منتقدان دلسوز و انقلابی خویش رابطه‌ای پسندیده برقرار کند.

رئیس محترم قوه قضائیه!
بدانید همانگونه که رهبر انقلاب در فرمان هشت ماده‌ای به سران قوا فرمودند آغاز مبارزه جدی با مفسدان اقتصادی و آقازاده‌ها با نعره‌ها و مخالفت همراه خواهد بود. این مخالفان همان‌هایی هستند که امروز بسیاریشان در غالب مخالفان سیاسی در جریان انتخابات اخیر با پیاده کردن کودتاهای رنگین به نظام ضربه می‌‌‌زنند. فضای عدالتخواهی که از انتخابات ریاست جمهوری اخیر پررنگ شد، نهایتا با رای آوردن کاندیدایی که شعارهای عدالتخواهی و مبارزه با فساد می‌داد به پایان رسید. بی‌تردید قوای مجریه و قضائیه در مسیر عدالتخواهی نیاز به هم افزایی بیشتر برای برخورد با مفسدان اقتصادی دارند.

علاوه بر این، حوادث پس از انتخابات لزوم قاطعیت دستگاه قضایی را متذکر می شود. دو کاندیدای شکست خورده با حمایت چهره پشت صحنه، هفته‌ها آبروی نظام اسلامی و امنیت و آسایش مردم را مخدوش نمودند. از ریاست قوه قضائیه انتظار می‌رود در ادامه روند بررسی متهمان اغتشاشات پس از انتخابات، موسوی و کروبی که هر دو نقش کلیدی در حوادث پس از انتخابات داشتند را تحت پیگرد قضایی قرار دهد.

جناب آقای لاریجانی!
ملت ایران ودانشجویان آرمانخواه منتظر اقدام انقلابی‌تان هستند و بدانید اگر در مسیر صلاح گام برداشتید هرچند که با تخریب مخالفان نظام مواجه شوید اما آحاد ملت ایران از شما پشتیبانی خواهند نمود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرابی: رئیسی صمیمی‌ترین مقام کشور بود/ صفارهرندی: رئیس جمهور سیاست را مانند نوعی ماموریت و تکلیف به جای می‌آورد
خداحافظ سید دلها
ادای دِین به رئیس جمهوری که دوستش می‌داشتم
سید دلمان برایت تنگ میشود!
فیلم| سلامی: شهدای ما در عرصه بین‌الملل تاثیر گذار بودند
عکس| رئیسی؛ رجایی زیست، بهشتی شد
رضیئی: سید پناه ما بود/ غمیلوی: بهت زده‌ایم و بیشتر خجالت زده!
فیلم| سردار سلامی: رئیس‌جمهور ما یک شخصیت الهی و آسمانی بود
باز شدن پای اسرائیل به تیراندازی استانبول؟
چاقوکشی در مرکز چین با ۸ کشته/ ضارب با اختلال روانی بازداشت شد
ردپای اوکراین در حمله تروریستی به سالن تئاتر در حومه مسکو
عکس| تصاویری از تشییع شهید موسوی در شهرری
فیلم| سیل جمعیت مراغه‌ای‌ها در تشییع استاندار شهید آذربایجان‌شرقی
فیلم| آخرین سخنرانی آقای رئیسی در هیئت دولت
در سایه رهبری حکیم، در حرکت بالنده ایران وقفه‌ای رخ نخواهد داد
فرمانده کل ارتش بر مزار شهید سرتیپ دوم خلبان مصطفوی حاضر شد
ختم دعوای کافه‌ای در استانبول با مرگ ۳ نفر/ پلیس ضدشورش اعزام شد!
معاون نخست وزیر اسپانیا: از نهر تا بحر، فلسطین آزاد خواهد شد
ورود پوتین به مینسک در دومین سفر خارجی پس از مراسم تحلیف
رزمایش چین با هدف «قبضه قدرت» در جزایر کلیدی تایوان ادامه یافت
واکنش بایدن به حکم بازداشت نتانیاهو
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top