تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/03/08 - 14:50
کد خبر: 130684

عکس:: شب و روزهای معنوی شمال تهران

خبرنامه دانشجویان ایران: مسابقات بین المللی قرآن کریم تا دوازدهم خردادماه به آدرس اتوبان چمران ضلع شمالی نمایشگاه بین المللی- سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برقرار خواهد بود.

به گزارش فرهنگ نیوز، این روزها در ارتفاعات تهران و در مسیری که به کوههای شمالی تهران منتهی می شود قاریان و حافظان قرآن کریم از کشورهای مختلف دور هم جمع آمده اند. در سالگرد برانگیخته شدن رسول مهربانی و وحدت، همه ساله فرصتی دست می دهدتا این وحدت را به همین مناسبت با برکت قرآن جشن بگیرند.

از درب نمایشگاه که وارد می شوی اتوبوس ها و وسائل نقلیه ای را می بینی که برخی از آنها از شهرستانهای اطراف به عشق حضور در این برنامه طی طریق کرده اند و خود را به اینجا رسانده اند.
از راهروی ورودی به سالن اجلاس که روزی به نیت تجمع سران کشورهای اسلامی ساخته شده است وارد می شوی و غرفه هایی را می بینی که هر کدام یک فعالیت فرهنگی را انجام می دهند.
از نکات جالب این نمایشگاه غرفه هایی بود که برای پرسش و پاسخ شرعی برای آقایان و بانوان به طور مجزا در نظر گرفته شده بود. همچنین در یکی از غرفه ها یک روحانی جوان به بررسی شبکه های ماهواره ای و اثرات مخرب آن در حوزه های اجتماعی می پرداخت.
غرفه های دیگری در این نمایشگاه به چشم می خورند. اثرات فاخر و البته در برخی موارد گرانبهایی که ارزش معنوی آن باز به مراتب بالاتر از اعداد و ارقام تعیین شده است. همچنین غرفه هایی برای بازیهای کودکان و ...
 
از لابلای این غرفه ها کم کم صدای قرائت یکی از قاریان شنیده می شد که راه را راحت تر می توانستی پیدا کنی. داخل سالن جمعیتی که بیشتر آن خوشبختانه قشر جوان و نوجوان بودند دیده می شد. جوانانی که برخی برای شنیدن نوای قرآن از این تریبون، مسافت طولانی را طی کرده بودند و خود را به سالن اجلاس رسانده بودند.
 
کم کم لحظات اذان مغرب نزدیک می شد و قاری به قول قاریان در حال فرود آمدن تلاوتش بود. با شنیدن نوای اذان که به طور زنده توسط یکی از قراء بین المللی تلاوت شد جمعیت در حال خروج از سالن اجلاس بودند. به دلیل عدم وجود راهنماهای کافی، مردم مدتی طولانی را در حال پیدا کردن محل نماز در راهروهای داخلی و بیرونی سپری می کردند. مشکلی که با وجود یک راهنما در دربهای خروجی به راحتی برطرف می شد.
 بالاخره به وسیله تابلویی نمازخانه پیدا شد. با توجه به جمعیت حاضر در برنامه، انتظار یک نماز جماعت باشکوه می رفت که متاسفانه با یک نمازخانه کوچک مواجه شدیم. با وجود تدارکات و امکاناتی که تا آن لحظه از برنامه دیده بودم، چنین کم توجهی جای تأسف داشت. همین اتفاق باعث شده بود تا جمعیت زیادی از مردم در زمان نمازجماعت در راهروهای سالن در حال گردش باشند که چاره دیگری جز انتظار برای خالی شدن نمازخانه وجود نداشت.
 
 
در گوشه ای از نمایشگاه رسانه های مختلف، در حال ضبط و برنامه ریزی دیده می شدند. رادیو قرآن، سیمای قرآن، عکاس های  خبرگزاری ها و مطبوعات که به دنبال شکار لحظه ها و تصاویر ناب از این نمایشگاه بودند.
 
 
کم کم برای شروع مجدد برنامه همگی آماده می شدند. یکی از اشکالاتی که به وضوح دیده می شد سطح قرائت نمایندگان کشورهای مختلف بود. به نظر می رسید برای برگزاری مسابقه ای در سطح بین المللی قاریان از توانمندی بالاتری برخوردار باشند که متأسفانه اینچنین نبود.
در گوشه ای از نمایشگاه، چهره هنرمندی دیده می شد که مدتی طولانی  با برنامه های مذهبی شبکه تهران و ... آثار زیبای هنری خود را به نمایش می گذاشت. آقای الطافی که با ظرافت و کمترین زمان ممکن، اذکار زیبایی را بر روی برگه های مخصوصی طراحی می کرد. همچنین هنرمندان نقاش و خطاط دیگری که در کنار یکدیگر معنویت مجلس را با هنرهای خود زینت می بخشیدند.
 
حضور جوانان مشتاق برای حضور در چنین مراسمی در شهری که احساس می کنی کمتر کسی سراغی از چنین مراسماتی بگیرد، بار دیگر روح امید را در رگهایت زنده می کند. ای کاش چنین مراسماتی بیشتر و پویاتر در کشور برگزار شود. شاید با وجود تعدد رسانه هایی که در این برنامه دیده می شود، هنوز جمعیت زیادی حتی در اطراف محل برگزاری مسابقات، از وجود چنین برنامه ای بی خبرند. کاش آنچنان که رسانه ها برای برنامه های مختلف و همایش های نه چندان مفید سرمایه گذاری می کنند برای چنین فعالیتی معنوی و ماندگار، بیشتر سرمایه گذاری می کردند. هر چند از حق نباید گذشت که برنامه از جایگاه خوبی نسبت به سال های گذشته برخوردار شده است.
مسابقات بین المللی قرآن کریم تا دوازدهم خردادماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی به آدرس  اتوبان چمران ضلع شمالی نمایشگاه بین المللی برقرار خواهد بود.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ارتش اسرائیل باید امروز وارد رفح شود
اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند
بارزانی به دیدار رئیسی رفت +عکس
واکسن آسترازنکا چه عوارضی دارد؟ +فیلم
نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
پیام جنجالی خواننده مطرح برای نتانیاهو
دعوا در اردوگاه ائتلاف اُمناء/ رزما از لیست اُمناء که شائبه تخلفات مالی داشتند، حمایت نکرد
واقعا آب چاه بخوریم بهتر از آب‌معدنی است؟
چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟
فرمانده کل سپاه پیام داد
آتش بس، اسم رمز شکست اسرائیل در غزه
از اولین انسانی که به آنفلوآنزای پرندگان مبتلا شد چه می‌دانیم؟
صندوق‌های بازنشستگی/ از افزایش نرخ جایگزینی تا بی‌عدالتی در مستمری‌های پرداختی
عصر فناوری‌/ هوش مصنوعی چگونه آینده را تغییر می‌‍‌دهد؟
جشن برداشت زعفران در ایران
آموزش تیزهوشان نهم رایگان!
معرفی صرافی آبان تتر، نگاهی بر قابلیت ها و خدمات این صرافی ارز دیجیتال
راهنمای خرید ویپ از سایت ویپ دیاکو
پاپ اسمیر چیست؟ و بهترین زمان انجام آن
فرش ماشینی با فرش دستباف چه تفاوت‌هایی دارد؟
امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top