تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/03/12 - 11:38
کد خبر: 131028

روایت خواندنی از چگونگی فرود بدون‌حادثه‌هواپیما

خبرنامه دانشجویان ایران: خلبان پرواز فوکر ۱۰۰ مشهد-زاهدان گفت: توسل به ائمه اطهار (ع) و صدای یکپارچه امام حسین (ع)، امام هشتم و جواد الائمه (ع) سبب فرود بدون حادثه هواپیمای فوکر ۱۰۰ در زاهدان بود.

به گزارش تسنیم، محمد تحویلیان امروز در مراسم تجلیل و تقدیر از کادر پروازی که به همت اداره‌کل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان با حضور معاون عملیات پرواز شرکت هواپیمایی آسمان و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: در آخرین لحظه دعایی را که همواره در جیب دارم درآورده، بوسیدم و آن را دور سر کمک خلبان گرداندم و انرژی عجیبی از این دعای مقدس در فضا سایه افکند به طوری که اطمینان به نفس کابین خلبان به صورت معجزه‌آسایی افزایش یافت.

وی افزود: صدای مسافران در آخرین لحظات و همکاری کادر پروازی در همراهی با آنان و نجوای یا حسین (ع)، یا ابوالفضل(ع)، یا امام رضا (ع) و یا جوادالائمه (ع) مهم‌ترین عامل در موفقیت بی حادثه بودن این پرواز شد.

کاپیتان تحویلیان تصریح کرد: اغلب مسافران برای زیارت به مشهد مقدس رفته بودند و اگر نبود توسل و دعاهای آنان و ذکرهایی که در لحظه فرود بیان می‌کردند، شاید شرایط به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد و اینجا جایی بود که دست خدا را می‌شد حس کرد.

وی گفت: در این پرواز مسافرانی بودند که برای نخستین بار سوار هواپیما شده بودند و این کار خدمه پرواز را بسیار مشکل می‌کرد اما چاره‌ای نداشتیم و باید با توکل به خدا و مهارت نهایت تلاش خود را انجام می‌دادیم که خوشبختانه عنایت‌های حضرت حق شامل حال مسافران، من و کادر پروازی شد و فرصتی پیدا کردیم تا دوباره زندگی را از نو شروع کنیم.

خلبان پرواز فوکر 100 مشهد-زاهدان عنوان کرد: به طور اجباری باید سیستم‌هایی از هواپیما را از مدار خارج کرده تا بتوانیم فرود بیاییم و در این حالت هر اتفاق نادر دیگری امکان داشت به وقوع بپیوندد و همین‌گونه شد، مناجات و ذکر مسافران حرم رضوی و تویل به ائمه اطهار(ع) سبب شد تا پرواز با کمترین خسارت به زمین بنشیند.

تحویلیان افزود: خداوند را سپاسگزارم که با آموزش‌های متعددی که شرکت آسمان برای کادر پروازی خود فراهم می‌کند، توانستیم با توکل به خدا از یک ضایعه و فاجعه انسانی که می‌توانست عده زیادی را با غم و اندوه مواجه کند، جلوگیری کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حادثه برای هلی کوپتر حامل رئیس جمهور +جزئیات
اخبار تکمیلی از وقوع سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی
لحظه دستگیری دو گروگان‌گیر در زاهدان +فیلم
ملک سلمان دچار «حرارت بالا» شده است
یک کودتا در نیروهای مسلح خنثی شد
دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند از سوی نهادهای اطلاعاتی
فروش سریع تمام بلیت‌های استقلال و نساجی!
انتقاد تند مقام عالی قضائی از تعطیلی شنبه‌ها
روز سیاه بورس در پایان معاملات؛ شاخص کل چقدر ریخت؟
اعلام رسمی جدایی سامان قدوس از برنتفورد
حضور ناو بالستیک‌زن سپاه در نزدیکی محل استقرار نیروهای آمریکایی + جزئیات
واکنش تند به اظهارات اخیر بنی گانتز
بانک مرکزی فهرست کالاهای دریافت کننده ارز را منتشر کرد
صدور احکام سنگین برای تتلو + جزئیات
حماس اسرائیل را شکست داد
واکنش تاج به ادعای دست داشتن مدیران فدراسیون در فساد فوتبال +فیلم
رشوه اینبار در بسکتبال +جزئیات
عملیات زمینی تمام عیار در رفح ؛ آلمان هشدار داد
آقای گل رسما به استقلال برگشت
رئیسی: ارتباط ما با «جمهوری آذربایجان» فراتر از رابطۀ همسایگی است +فیلم
علی‌اف: امروز دنیا شاهد دوستیِ ایران و جمهوری آذربایجان است! +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top