تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/03/18 - 09:07
کد خبر: 131573

کواکبیان: در انتخابات سال 88 تقلب صورت نگرفت

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیرکل حزب مردمسالاری گفت: در انتخابات ریاست جمهوری دهم تخلفات صورت گرفت اما تقلب نشد و من هیچ اعتقادی به تقلب ندارم.

به گزارش تسنیم، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردمسالاری با حضور در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما طی سخنانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین پیروزی تیم ملی والیبال در برابر برزیل و گرامیداشت قیام 15 خرداد گفت: به هر حال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مردم می‌دیدند که حاکمیت دست آنها نیست و آزادگی در زمینه‌های مختلف فراهم نیست و استقلالی در اصل نمی‌دیدند.

وی افزود: مهمترین تعریف برای استقلال عدم وابستگی به قدرت‌های خارجی است، اما در رژیم گذشته انواع وابستگی‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی، سیاسی را شاهد بودیم. 

برنامه

کواکبیان با اشاره به حضور 50 هزار مستشار خارجی در ارکان ارتش اظهار داشت: حتی لیست استانداران را محمدرضا پهلوی از طریق سفارت انگلیس هماهنگ می‌کرد. 

دبیرکل حزب مردمسالاری با بیان اینکه عدم وابستگی به این معنا نیست که ما ارتباط خود را با قدرت‌های اقتصادی قطع کنیم، گفت: در صورتی که آنها به فکر سلطه باشند ما باید به قدرت ملی خود اکتفا کنیم. مردم، اسلام، پیشرفت‌ها و توانمندی‌ها در عرصه‌های مختلف، اتکا به توان ملی و برد نظامی از مولفه‌هایی است که ما باید به آنها اکتفا کنیم و با تکیه به همین قدرت ملی می‌توانیم هرگونه وابستگی را کنار بگذاریم. 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر بهترین تفسیر از بیانات حضرت امام در خصوص نقش مردم بود، گفت: امام در وصیت‌نامه خود نیز تاکید کرده‌اند که وزرا و مسئولین نیاز به پشتیبانی مردم داشته باشند و این پشتیبانی را لازم بدانند. 

کواکبیان مشروعیت الهی مردم را 2 پایه اسلامیت و جمهوریت در دیدگاه امام دانست و گفت: متاسفانه گاهی برخی پشت ارزش‌های الهی سنگر می‌گیرند و جمهوریت نظام را نادیده می‌گیرند و گاهی نیز بعضی‌ها پشت سر جمهوریت نظام سنگر می‌گیرند و اسلامیت را نادیده می‌گیرند و هر دوی اینها اشتباه است چرا که این دو پایه قدرت ملی هستند. 

دبیرکل حزب مردمسالاری با تاکید بر پیروی از اصول الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تصریح کرد: امام در خصوص توان مدیریتی و توان نظامی تاکید داشتند که این نیروها همواره باید در کنار مردم باقی بمانند و در جهت خواسته‌های مردم حرکت کنند. 

وی با بیان اینکه باید برخی از موضوعات را اصلی و فرعی کنیم به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: به نظرم ما باید در اصول توانمند و قوی باشیم اما در فروع، باید انعطاف داشته باشیم. همان امامی که می‌گفت حاضر نیستیم با صدام سر میز مذاکره بنشینیم همان امام نیز قطعنامه را پذیرفتند البته که ما رابطه گرگ و میش را نمی‌خواهیم و نمی‌خواهیم همیشه در حالت میش بمانیم و قطعا روی پای خود می‌توانیم بایستیم. 

برنامه

کواکبیان ادامه داد: نباید در جامعه روحیه تقابل تقویت شود و باید بر وحدت ملی مردم تاکید و آن را حفظ کنیم. من با آقای زاکانی موافق نیستم که گفتند همه مفسران فکر می‌کنند و معتقد هستند و قبول دارند که جمهوریت از اسلامیت است، خیر امروز بعضی‌ها حاضر نیستند واژه مردمسالاری دینی را به کار ببرند و آن را قبول ندارند و این جمله آقای زاکانی جای بحث دارد. 

دبیرکل حزب مردمسالاری با بیان اینکه بحث‌های مطرح شده در خصوص دین حکومتی و یا حکومت دینی را انحرافی می‌دانیم و اینکه گفته شود مردم را به زور نمی‌شود به بهشت برد و یا جاده جهنم را صاف کرد، بحث‌های فرعی هستند، گفت: باید به اصل توجه کنیم. دولت برای اشتغال و تورم راه‌حل بدهد. مشکل این نیست که ما نمی‌توانیم مردم را به زور به بهشت ببریم، مشکل این است که ما موضوعات اصلی را فراموش می‌کنیم و به سراغ فرعیات می‌رویم. 

وی همچنین به برگزاری همایش دلواپسیم در تهران اشاره کرد و گفت: همین آقای زاکانی جزء دلواپسان هستند البته تجمع اشکال ندارد اما در شرایطی که ما با دشمنان و رقبایمان مذاکره می‌کنیم نباید عقبه جبهه را شل کنیم و مذاکره‌کنندگان را تضعیف، زمانی ما در مجلس شورای اسلامی نمی‌توانستیم در خصوص مذاکرات هسته‌ای صحبت کنیم. اصلا مذاکرات هسته‌ای خط قرمز بود اما این روزها بحث می‌شود که مذاکره‌کنندگان کشور را می‌فروشند، در صورتی که مقام معظم رهبری همه این مسائل را رصد می‌کنند و در شورای امنیت ملی نیز بحث‌های لازم مطرح می‌شود و اصلا دلواپسی وجود نداریم.

کواکبیان ادامه داد: وقتی مقامات ما می‌آیند در مورد معوقات بانکی صحبت می‌کنند باید بدانیم اصل همین است چرا 18 نفر بالای 500 میلیارد تومان بدهی بانکی دارند اینها باید باعث دلواپسی باشند. 

دبیرکل حزب مردمسالاری ادامه داد: بالاخره باید بپذیریم یکی از بخش‌هایی که ممکن است قدرت‌های خارجی سلطه خود را تحمیل کنند بحث اقتصاد است و اگر ما روی پای خود نایستیم ممکن است تبعاتی را بدهیم.

وی با اشاره به اشکلات موجود در بخش فرهنگ گفت: بعضی مواقع برخی دوستان به گونه‌ای صحبت می‌کنند که گویا تهاجم فرهنگی از 7-8 ماه گذشته رخ داده، تهاجم فرهنگی از 35 سال پیش شروع شده، علاوه بر آن نیز ما چندین نهاد فرهنگی در کشور داریم که از بودجه فرهنگی استفاده می‌کنند و فقط دولت نیست که در این زمینه مسئولیت دارد. البته بنده اینجا سخنگوی دولت نیستم.

کواکبیان افزود: به سالگرد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نزدیک می‌شویم امام فرمودند مردم اساس است و بررسی کنیم که آیا مطالبات مردم که در انتخابات اخیر مطرح شد رسیدگی شده است. خب اگر مردم می‌خواستند وضعیت به مانند 8 سال گذشته باشد برای چه مطالبات‌شان را مطرح کردند. ما می‌دیدیم وقتی همین آقای احمدی‌نژاد به مجلس می‌آمد برخی دوستان چه تبرکی می‌کردند و حالا می‌گویند که او از ما نبود. 

دبیرکل حزب مردمسالاری تصریح کرد: بنده به عنوان کسی که فعال سیاسی هستم و از کسانی بودم که تنور انتخابات را داغ کرده بودم باید بررسی کنیم که رضایتمندی مردم پس از انتخابات چگونه است. حقوق شهروندی یک مطالبه بود و دولت یازدهم قول داده بود که به این موضوع رسیدگی کند. 

وی در پاسخ به سخنان زاکانی مبنی بر اینکه امام قیود خود را در همه زمینه‌ها مشخص کرده بودند، گفت: بله امام قیودی داشتند و ما هم همان قیود را قبول داریم. امام به توان ملت باور حقیقی داشتند و معتقد بودند که ملت باید خلاقیت به خرج دهند. امام در سخت‌ترین شرایط انتخابات را به موقع برگزار می‌کردند اما امروز بعضی‌ها می‌گویند ما صلاح ملت را بهتر تشخیص می‌دهیم. البته برخی از تفکرات نیز در مقابل امام بودند که این تفکرات را نیز می‌توان در دولت مهندس بازرگان دید که وقتی دانشجویان لانه جاسوسی را تسخیر کردند، این مخالفت‌ها برملا شد.

کواکبیان در ادامه در خصوص اظهارات زاکانی مبنی بر اینکه تقوای جمعی در جمع دوستان اصلاح‌طلب دیده نمی‌شود، گفت: من این را قبول ندارم این یک تهمت است، بنده گفتم آن کسی که حالا حرفی زده اجازه دهند که بیاید حرفش را بزند البته من در دومین روز پس از انتخابات گفتم که تا دلتان بخواهد تخلف بوده اما تقلب نشده است و به تقلب اعتقادی نداشتم. 

برنامه

دبیرکل حزب مردمسالاری ادامه داد: 3 دوره دوستان ما در مجلس بودند که در این دوره حداقل 10 الی 15 پرونده فساد اقتصادی رخ داد و اگر واقعا امر به معروف و نهی از منکر وجود داشت وضعیت اینگونه بود. 

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه قطع رابطه با آمریکا را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: ما پیشتاز برای قطع رابطه نبودیم به هر حال حرکتی را جوانان ما در لانه جاسوسی انجام دادند و آنها قطع رابطه کردند و امام هم فرمودند که ما استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امام این دیدگاه را نداشت که ما تا آخر ارتباطی با کشورهای غربی و آمریکا نداشته باشیم، گفت: امام بارها در مسائل خارجی از خود انعطاف نشان دادند، در خصوص حج مسلمین انعطاف به خرج دادند و هیچگاه یکدندگی در سیاست خارجی را قبول نداشتند و حتی مقام معظم رهبری در سخنان نوروزی خود در خصوص مذاکره با آمریکا گفتند که اگر خطوط قرمز رعایت شود وارد مذاکره می‌شویم و همین الان هم هیئت‌های ما با آمریکایی‌ها قرار است رودررو مذاکره کنند.

کواکبیان در بخش دیگری از سخنانش به سند چشم‌انداز 20 ساله اشاره کرد و گفت: ما در چشم‌انداز 20 ساله تعریف کردیم که باید کشور اول منطقه و جزء 10 کشور قدرتمند دنیا باشیم و این سند برگرفته از الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت است، اما باید در این جهت گام برداریم و البته در مدل‌های مختلف توسعه نباید غافل باشیم. 

دبیرکل حزب مردمسالاری خاطرنشان کرد: ما به لحاظ نظری مشکلی نداریم، مشکل ما بیشتر کاربردی و عملیاتی هستند ما همین ترکیه کشور همسایه را ببینیم که در انبتدای پیروزی ما چه اوضاعی داشت و الان چگونه هستند. مشکل ما مدیریتی است ما وضع‌مان می‌تواند بهتر از این باشد باید وابستگی به نفت را کاهش دهیم اما متاسفانه دیده می‌شود در همین دولت از درآمدهای نفتی استفاده می شود. البته چاره‌ای هم نیست.

وی با بیان اینکه اگر به توان ملی اعتقاد داشته باشیم می‌توانیم به الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت نیز برسیم، با انتقاد از برخی هجمه‌ها نسبت به دولت یازدهم گفت: در همین 14 خرداد با وجود اینکه سایت‌ها و روزنامه‌ها دارند علیه دولت شبنامه پخش کردند و این کار، کار درستی نیست. 

کواکبیان تصریح کرد: همه ما باید به فکر پیشرفت کشور باشیم. 35 سال از زندگی گذشته‌است اما هنوز نتوانسته‌ایم سند چشم‌انداز 20 ساله را آنگونه که هست به پیش ببریم.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اخبار تکمیلی از وقوع سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی
لحظه دستگیری دو گروگان‌گیر در زاهدان +فیلم
ملک سلمان دچار «حرارت بالا» شده است
یک کودتا در نیروهای مسلح خنثی شد
دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند از سوی نهادهای اطلاعاتی
فروش سریع تمام بلیت‌های استقلال و نساجی!
انتقاد تند مقام عالی قضائی از تعطیلی شنبه‌ها
روز سیاه بورس در پایان معاملات؛ شاخص کل چقدر ریخت؟
اعلام رسمی جدایی سامان قدوس از برنتفورد
حضور ناو بالستیک‌زن سپاه در نزدیکی محل استقرار نیروهای آمریکایی + جزئیات
واکنش تند به اظهارات اخیر بنی گانتز
بانک مرکزی فهرست کالاهای دریافت کننده ارز را منتشر کرد
صدور احکام سنگین برای تتلو + جزئیات
حماس اسرائیل را شکست داد
واکنش تاج به ادعای دست داشتن مدیران فدراسیون در فساد فوتبال +فیلم
رشوه اینبار در بسکتبال +جزئیات
عملیات زمینی تمام عیار در رفح ؛ آلمان هشدار داد
آقای گل رسما به استقلال برگشت
رئیسی: ارتباط ما با «جمهوری آذربایجان» فراتر از رابطۀ همسایگی است +فیلم
علی‌اف: امروز دنیا شاهد دوستیِ ایران و جمهوری آذربایجان است! +فیلم
حکم تتلو صادر شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top