تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/03/26 - 00:39
کد خبر: 132527

«شاهزاده روم»، گام بلند انیمیشن‌سازی ایرانی

«شاهزاده روم»، گام بلند انیمیشن‌سازی ایرانی

یکسال پس از اکران اولین انیمیشن سینمایی اینبار فیلمی توسط انیمیشن‌سازان ایرانی در حال تولید است که می‌تواند تمام رکوردهای پویانمایی ایران و منطقه را جا به جا کند و به عنوان با کیفیت ترین انیمیشن سینمایی ایران مطرح شود.

خبرنامه دانشجویان ایران:  هیچکس نام اولین انیمیشن سینمایی ایران را که برای اولین بار در سینماها اکران شد از یاد نمی‌برد. انیمیشنی که توانست شروعی باشد برای تولید انیمیشن‌های سینمایی که می‌تواند ایران را به یکی از بزرگترین انیمیشن سازان جهان تبدیل کند.

یکسال پس از اکران اولین انیمیشن سینمایی اینبار فیلمی توسط انیمیشن‌سازان ایرانی در حال تولید است که می‌تواند تمام رکوردهای پویانمایی ایران و منطقه را جا به جا کند و به عنوان با کیفیت ترین انیمیشن سینمایی ایران مطرح شود.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «شاهزاده روم» نام یک انیمیشن سینمایی است که با موضوع زندگی مادر امام زمان(عج) در حال تولید در دو گروه انیمیشن سازی «هفت سنگ» و «سلوک افلاکیان» است. انیمیشنی که با هزینه‌ای به مراتب کمتر از انیمیشن‌های مشابه ایرانی و خارجی و با کیفیتی در حد استانداردهای جهانی در حال تولید است.

این انیمیشن که کیفیتی منحصر بفرد در بین انیمیشن‌های ایرانی دارد به صورت 3D ساخته می‌شود و پس از تولید قابلیت اکران در سینماهای ایران و جهان را دارد. سفارش دهنده اصلی «شاهزاده روم» یک موسسه لبنانی است اما این پروژه با همکاری شرکای ایرانی در حال ساخت است.

حجت الاسلام حسن ودود، مدیر مسئول موسسه فرهنگی «سلوک افلاکیان» و حامد جعفری، رئیس هیئت مدیره موسسه فرهنگی هنری «هفت سنگ» پیش بینی می‌کنند که مراحل تولید این انیمیشن تا پایان نیمه اول امسال کامل شده و «شاهزاده روم» آماده اکران در سینماها شود.

یکی از ویژگی‌هایی که می‌تواند «شاهزاده روم» را از همتایان قبلی خود متمایز کند سرمایه‌گذاری خصوصی این پروژه است. تاکنون تولید انیمیشن‌های سینمایی متعددی توسط نهادهای مختلف در ایران با هزینه‌های میلیاردی کلید خورده است اما تنها «تهران 1500» بود که پس از 5 سال توانست به روی پرده سینما برود. «شاهزاده روم» با بودجه‌ای بسیار کمتر از یک میلیارد تومان در طول 8 ماه آماده اکران می‌شود تا رکوردهای انیمیشن سینمای ایران در انحصار اثری با محوریت امام زمان(عج) باشد.

هادی محمدیان و مهدی پاکدل دو انیمیشن‌سازی هستند که خالقان «شاهزاده روم» محسوب می‌شوند. انیمیشن سازانی که کیفیت اثر فعلیشان را می‌توان از آثار قبلیشان مانند «آی کیو 170» و «مردی که خودش را کشت» پیش بینی کرد.

«شاهزاده روم» می‌تواند فرصت خوبی برای مدیران فرهنگی نهادها و سازمان‌هایی از جمله سازمان سینمایی، شهرداری، حوزه هنری، موسسه اوج، صدا و سیما و … هم باشد تا با حمایت از این فیلم سینمایی که در بخش خصوصی در حال تولید است، قدم بلندی در تبدیل ایران به قطب محصولات تصویری حلال دنیا بردارند.

منبع: تسنیم

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ابهامات غرب بهانه‌ای برای سنگ اندازی در مسیر پیشرفت کشور است/ هر اقدامی که مانع فعالیت هسته‌ای شود خلاف قانون اقدام راهبردی است
سرلشکر موسوی: «وعده صادق» آزادی فلسطین را تسریع خواهد کرد
ایروانی ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرد
نامه ایران به شورای امنیت درباره یمن
۴ تیم صعودکننده و برنامه مسابقات نیمه‌نهایی جام حذفی
جام حذفی/ سپاهان با برد مقابل ملوان انزلی به نیمه نهایی صعود کرد
مورایس: تنها رقابتی که به ما جام می‌دهد، جام حذفی است
پخش فصل دوم مجموعه «آقای قاضی، شعبه ۱۲۱» با اکران خصوصی آغاز شد
وزیر علوم: منابع مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق بورس و فرابورس تامین می‌شود
خطیبی: وزارت علوم از عدم همکاری بانک‌ها برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی گله‌مند است
رئیسی: همه امکانات برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان خراسان رضوی بسیج شود
تجلیل از جوان‌ترین عضو ناوگروه ۸۶ ارتش
سازمان ملل: ورود سوخت به غزه تقریبا محال است
حزب الله ۲ مقر صنایع نظامی اسرائیل را هدف قرار داد
ایروانی ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرد
نامه ایران به شورای امنیت درباره یمن
اختصاص ۷۵ همت به پروژه‌های راه و شهرسازی
اختصاص اعتبار به پروژه‌های پیشران و ملی بیش از سقف ترازنامه بانک‌ها
هشدار دوباره سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا
نخست وزیر اسلواکی از خطر مرگ نجات یافت
دسترسی به بزرگراه شهید چمران شمال از شنبه فراهم می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top