تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/04/02 - 15:45
کد خبر: 133407

برگزاری کنگره بزرگداشت شهید علی هاشمی

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیر کنگره بزرگداشت شهید علی هاشمی گفت: اولین کنگره سید الشهدای سرداران گمنام دفاع مقدس سرلشکر شهید علی هاشمی با نام ناشناخته مثل هور و با موضوع عزم و مدیریت جهادی در هور در روز ۵ تیرماه ۱۳۹۳ برگزار خواهد شد.

به گزارش تسنیم، حامد نجفی دبیر اولین کنگره بزرگداشت شهید علی هاشمی گفت: با توجه به اینکه شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه فوق سری نصرت بودند و این قرارگاه کار اطلاعاتی-عملیاتی در زمان جنگ انجام می‌داد، بسیاری از فرماندهان سپاه از وجود این قرارگاه مطلع نبودند.

وی افزود: معرفی این فرمانده به دلیل ناشناخته بودن بسیار مظلوم واقع شد. شهید علی هاشمی تا آخرین ماه‌‌های جنگ در میادین مبارزه حضور داشت و در نهایت در 4 تیرماه سال 1367 به شهادت رسید. بعد از جنگ هم به عنوان یک مفقود الاثر تا سال‌ها کسی از وضعیت ایشان اطلاعی نداشت که اسیر شده یا به شهادت رسیده است.تا سال 89 که با فرموده أین عمار رهبر معظم انقلاب پیکر ایشان در هور الهویزه پیدا شد.

نجفی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه شهید علی هاشمی سال‌ها مفقود الاثر بود و کمتر کسی از فعالیت‌های ایشان در زمان جنگ اطلاع داشت، کار شاخص و خاصی در موردشان انجام نشده است. تنها دو کتاب در مورد ایشان نوشته و رونمایی شد. حالا در راستای معرفی این شهید که تنها فرمانده رده بالای سپاه(فرمانده سپاه ششم امام صادق(ع)) بود که به شهادت رسید، اولین کنگره گرامیداشت یاد و نامش برگزار خواهد شد.

5تیرماه؛ برگزاری اولین کنگره بزرگداشت سرلشکر شهید علی هاشمی

وی با اشاره به برگزاری این کنگره گفت: به همین منظور اولین کنگره سید الشهدای سرداران گمنام دفاع مقدس سرلشکر شهید علی هاشمی با نام ناشناخته مثل هور و با موضوع عزم و مدیریت جهادی در هور در روز 5 تیرماه 1393 برگزار خواهد شد. این مراسم از ساعت 18 در تالار بزرگ وزارت کشور واقع در میدان فاطمی با حضور مسئولان لشگری و کشوری، مادر و برادران شهید برپا می‌شود. همچنین رونمایی از تمبر شهید علی هاشمی و رونمایی از کتاب زندگینامه ایشان با نام "رازهای نهفته" از بخش هادی دیگر این مراسم خواهد بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top