تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/04/03 - 23:41
کد خبر: 133568

10 هزار دانش آموز افغان در پاکدشت

خبرنامه دانشجویان ایران: فرماندار پاکدشت گفت: بیش از 80 هزار تبعه افغانی در شهرستان مشغول به زندگی هستند که در این میان 10 هزار دانش آموز افغانی از خدمات تحصیلی در پاکدشت بهره مند شده و در کنار دانش آموزان ایرانی به تحصیل می پردازند.

به گزارش مهر، عصر امروز علیرضا قاسمی فرزاد در حاشیه افتتاح کتابخانه اتباع افغان در پاکدشت با اشاره اهمیت گسترش فرهنگ کتابخوانی در کشور اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که همواره دغدغه جدی مسئولان و نهادهای فرهنگی محسوب شده، بالا بردن سرانه مطالعه در کشور است، در این راستا تلاش های متعددی صورت گرفته است که از جمله آنها می توان به افتتاح کتابخانه های عمومی در سطح کشور اشاره کرد که موجب استفاده تعداد بیشتری از علاقه مندان از کتاب خواهد شد.

احداث کتابخانه اتباع افغان با 390 میلیون تومان اعتبار

وی ادامه داد: کتابخانه اتباع افغان با توجه به تعداد فراوان این افراد در پاکدشت از سال 1391 و در زمینی بالغ بر 600 متر مربع توسط کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و با همکاری مدیران و مسئولان پاکدشت در دستور کار قرار گرفت.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: برای احداث این کتابخانه مبلغی بالغ بر 270 میلیون تومان هزینه و برای تخصیص کتاب و تجهیزات کتابخانه ای نیز بودجه بالغ بر 120 میلیون تومان توسط کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اختصاص یافته است.

این مسئول گفت: امروز یکی از شاخص های مهم پیشرفت توجه به مسأله کتابخوانی است و هر کشوری که به توسعه فرهنگ کتاب اهمیت می دهد، در مسیر رشد و توسعه قرار خواهد گرفت و آن ملت از آگاهی و توانایی بالاتری برخوردار خواهند بود.

جمهوری اسلامی ایران، اتباع افغان را برادران مسلمان خود می داند

وی ادامه داد: کسب آگاهی و دانش همواره مورد تأکید دین مبین اسلام بوده و آیات قرآن کریم و  روایات معصومین بر این مهم دلالت دارد و امروز نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مردمسالاری دینی، این توجه بیش از گذشته در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.
قاسمی فرزاد اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همه اقشار بویژه جوانان و نوجوانان را به انس با کتاب تشویق می کند و همین توجه است که امروز کسب علم و دانش در میان جوانان این کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و هر روز شاهد افتخار آفرینی بیشتری از سوی آینده سازان این ملت در زمینه های علمی هستیم.

این مسئول تأکید کرد: هدف از تأسیس کتابخانه های عمومی گسترش فرهنگ کتابخوانی است و اگر روحیه کتابخوانی از سنین کودکی در افراد پرورش یابد قطعا در آینده این افراد از توانمندی و آگاهی بیشتری نسبت به دیگران برخوردار خواهند بود.

فرماندار پاکدشت با اشاره به پذیرایی مردم ایران از اتباع افغانستان در طول چند دهه گذشته بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران، اتباع افغان را برادران مسلمان خود می داند به همین خاطر این افراد آزادانه و بدون هیچ محدودیت و سخت گیری در کشور مشغول زندگی هستند.

وی گفت: روحیه مهمان نوازی مردم ایران سبب شده که اکثر اتباع افغانی در جمهوری اسلامی ساکن باشند که در این میان جنوبشرق استان تهران یکی از مناطقی است که بیشترین اتباع افغان را در خود جای داده است.

قاسمی فرزاد تأکید کرد: امروز بیش از 80 هزار تبعه افغانی در پاکدشت مشغول به زندگی هستند که در این میان 10 هزار دانش آموز افغانی از خدمات تحصیلی جمهوری اسلامی ایران در پاکدشت بهره مند شده و در کنار دانش آموزان ایرانی به تحصیل می پردازند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام نحوه اعمال حدنصاب مرحله دوم مصاحبه دکتری
هفته فیلم سینمای دفاع مقدس در تلویزیون
آماده‌باش آتش‌نشانی برای تامین ایمنی مراسم وداع با پیکر شهید رئیسی در مصلی تهران
گزارش تصویری| دسته بزرگ عزاداری هیئات دانشجویی
افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری +عکس
اجتماع طلاب و حوزویان در بزرگداشت شهدای خدمت در مدرسه علمیه فیضیه قم +عکس
برگزاری بزرگداشت سیدالشهدای خدمت در حرم شاهچراغ
بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی در پی شهادت رئیسی
مروری بر ۲۳ بار حضور و دیدار رئیس‌جمهور شهید با دانشگاهیان
تعطیلی تمامی واحدهای قضایی در روز چهارشنبه
تایید انتخابات مجلس در ۲۱ حوزه و تعیین تاریخ انتخابات ریاست جمهوری
پیام تسلیت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در پی شهادت رئیس‌جمهور
حضور مقامات سوریه در سفارت ایران در دمشق برای ابراز همدردی
تعطیلی موزه‌ها در روز چهارشنبه
اعلام برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان
حیدر حیدر گویان دانشجویان عزادار شهید مظلوم در مقابل دانشگاه تهران +فیلم
دسته عزاداری دانشجویان دانشگاه تهران در فراق شهید جمهور +فیلم
بسیج تمامی امکانات شهرداری مشهد برای تشییع شهید جمهور
برپایی دسته عزاداری هیئت‌های دانشجویی در سوگ رییس جمهور شهید +عکس
استقبال از پیکر شهدای خدمت در فرودگاه مهرآباد +عکس
محل استقرار اتوبوس ها برای جابجایی شرکت کنندگان در مراسم تشییع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top