تاریخ انتشار: 12 مرداد 1389 - 10:38:53
کد خبر: 13418

دیدار آشوب‌طلبان دانشگاه شیراز با هاشمی و خاتمی در تهران

انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز این روزها در حال تهران گردی و دیدار با افرادی چون هاشمی و خاتمی است.

خبرنامه دانشجویان ایران: انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز این روزها در حال تهران گردی و دیدار با افرادی  چون هاشمی و خاتمی است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روز گذشته انجمن فرهنگ و سیاست شیراز که پایگاه تندروی اصلاح طلبان در دانشگاه شیراز به دیدار هاشمی رفتند.

این دیدار که به سبک دیدارهای انجمن تهران برای خط گیری و ادامه فعالیت های ساختار شکنانه است نشانه آن است که هاشمی سعی دارد خود جریان های افراطی کف دانشگاه را خط دهی کند.

در این دیدار چهره های اصلی و شاخص انجمن سیاست شیراز به ترتیب زیر شرکت کرده اند.*«ا.ع»: صاحبان نشریات تعلیق شده و نیز از نزدیکان علی محمد دستغیب

*«س.ع.ح»:دبیر  سابق تشکیلات فرهنگ و سیاست و از جمله محورهای اغتشاشات دانشگاه شیراز
*«ح.خ.ی»:که حقوق می خواتد که دبیر فرهنگی انجمن سیاست 
*«ا.م»: صاحب نشریات تند و تعلیق شده که بنابر خواست خاتمی در سال گذشته اعلام کرده بود که جمهوری اسلامی باید به رفراندوم گذاشته شود
*«انصاری»: دبیر انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز

انجمن سیاست شیراز در راستای اهداف خود از جمله بر هم زدن دانشگاه شیراز به هر راهی از جمله گرفتن خط از هاشمی و خاتمی روی آورده است.

در این جلسه هاشمی سعی کرد تا روحیه از دست رفته انجمن سیاست شیراز پس از شکست فتنه را بازیابی و دوباره دم تازه ای در فتنه های آینده دانشگاه شیراز وارد کرد.

هاشمی با یادآوری سخت‌ترین لحظات زندگی سیاسی خود بازیابی معنوی و روحی انجمن سیاست شیراز را انجام داده است.

هاشمی رفسنجانی برای دلجویی از طیف رادیکال شیراز که به نظر می آمد از سکوت وی ناراضی هستند،گفت: «بنده همواره در طول سالیان دراز انقلاب مواضع و نظرات خود را بیان کرده‌ام و در حال حاضر هم همین‌گونه عمل می‌کنم.»

خاتمی که در این مدت سعی داشته است تا بازگشت خود به حکومت را نشان دهد و از مواضع تند قبلی خود عقب نشسته بود با استفاده از الفاظی چون:«مسیر درستی انتخاب نشده است، جامعه هزینه‌های فراوانی پرداخته‌اند، حکومتی پایگاه مردمی اش را از دست بدهد، امیدوارم باز شاهد فضاهای بازو با نشاط به خصوص در دانشگاهها باشیم، آزادی و مردم سالاری چه می شود؟و...» سعی داشت تا جو تند این انجمن را مجددا احیا کند.

خاتمی حتی برای آنکه از این دوستان و مقلدان صانعی و دستغیب هستند به سبک روزنامه های تندروی زمان اصلاحات به تریبون نمازجمعه اینگونه حمله کرده است:« گرچه وقتی از تریبون مقدس نماز جمعه با کمال بی پروائی مرجع جلیل القدر و بزرگواری که افتخار عالم تشیع است دست نشانده و دست پروره انگلیس معرفی می‌شود و کسی با آنها برخورد نمی‌کند چه توقعی داریم که به دیگران اهانت نکنند و بهتان نزنند؟»

خاتمی در این دیدار با تأکید بر کلماتی چون جبار و حکومت زور و خودکامگی‌ها و دیکتاتوری و پرولتاریا از فعالیت های تند سابق و شعارهایی که انجمن سیاست شیراز در زمان فتنه در کف دانشگاه سر می دادند حمایت و به نوعی آنها را به ادامه راه سابق دعوت کرده است.

انجمن فرهنگ و سیاست شیراز که در واقع قل شیرازی انجمن تهران است با دیدار های اینگونه خود به دنبال تجدید روحیه و نیز رادیکالیزه شدن برای ادامه راه افراطی در دانشگاه شیراز است، که اهاشمی نقش احیای مجدد و خاتمی راهکار افراطی گری در دانشگاه را برای این طیف اغتشاش گر روشن کرده اند.

انجمن سیاست شیراز سال گذشته در اوج فتنه با راه انداختن نشریاتی چون "جرس و فریاد و..." و دعوت از چهره هایی از جمله آرمین و... و اغتشاش در دانشگاه را جلو می برد.

لازم به ذکر است پدرخوانده این تشکل رادیکل "غ،م " دبیر سابق انجمن تهران است و وی تمام این دیدارها را برای این طیف افراطی و آشوب طلب هماهنگ نموده است.

سال گذشته در آستانه 16 آذر انجمن تهران نیز بارها به دیدار چهره هایی چون هاشمی و خاتمی رفتند و بنابر نظرات تمامی دانشجویان اغتشاشات 16 و 17 آذر بنابر خط دهی این دو به انجمن تهران بوده است.

تصاویر فوق مربوط به حضور چشمگیر اعضای انجمن تهران در تجمعات غیرقانونی در فتنه و روز دانشجوی 88 است

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top