تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/04/12 - 15:01
کد خبر: 134563

مراسم تودیع و معارفه با طعم حمایت از هاشمی!

خبرنامه دانشجویان ایران: برنامه تودیع و معارفه رئیس منطقه 1 دانشگاه آزاد در شیراز حواشی عجیبی نظیر حضور یگان ویژه و عدم حضور دانشجویان معترض در برنامه را همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، پس از سخنرانی حمید روحانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در ماه گذشته و انتقادات به رویکرد سیاسی هاشمی‌‌رفسنجانی و بیان پشت پرده‌هایی از ماجرای مک‌فارلین، شاهد سونامی عزل و نصب‌های مدیریتی در این دانشگاه، بودیم که بلافاصله با واکنش دانشجویان این دانشگاه، روبرو شد.

در همین رابطه شب گذشته در مراسمی کریم زارع از ریاست منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی تودیع و جمال‌زاده به عنوان مسئول جدید این جایگاه معارفه می شود.

این برنامه در هتل جام‌جم شیراز با حضور معاون پارلمانی دانشگاه آزاد، مسئولان شهری و مدیران دانشگاه‌های آزاد استان و تعدادی از دانشجویان گزینشی این دانشگاه پشت درب های بسته و بدون حضور رسانه ها برگزار شد.

در حاشیه این برنامه تعدادی از دانشجویان منتقد به اتفاقات اخیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برای پرسیدن سوال های خود از معاون پارلمانی این دانشگاه و رئیس جدید منطقه 1 به محل این برنامه رفتند که با یگان ویژه و نیروهای امنیتی برخورد می‌کنند.

یکی از دانشجویان حاضر در این مراسم، در گفتگویی به شرح این ماجرا می‌پردازد.

این دانشجو با اشاره به حضور دانشجویان دانشگاه آزاد شیراز در این مراسم، برای تبریک به مسئول جدید و مطرح کردن دغدغه‌ها و نگرانی‌ها درباره اتفاقات اخیر دانشگاه، گفت: پس از آنکه اجازه ورود به مراسم داده نشد در مقابل درب وردوی ایستادیم که فردی بدون معرفی خودش ما را تهدید کرد و گفت که وظیفه جمع کردن دانشجویان را دارد.

وی با اشاره به در دست داشتن پلاکارهایی در تبریک به رئیس جدید منطقه یک دانشگاه آزاد افزود: به آن فرد گوشزد کردیم که ما در راستای مطالبات رهبری درباره مطالبه‌گری و آزاداندیشی و همچنین صحبت‌های رئیس‌جمهور مبنی بر لزوم پویای دانشگاه در کنار مطالبات نمایندگان مجلس و نماینده ولی‌فقیه در استان، برای بیان نگرانی‌هایمان به اینجا آمده‌ایم؛ اما در پاسخ شنیدیم که آیت الله ایمانی خودش ابزار دارد و می‌تواند مخالفت کند.

این دانشجوی حاضر در محل تودیع و معارفه رئیس منطقه 1 دانشگاه آزاد با بیان اینکه آن فرد، نیروهای امنیتی، یگان ویژه و لباس شخصی‌ها را فرامی‌خواند، تصریح کرد: ما دانشجویان برای تبریک و پی بردن به سوالات ذهن‌مان درباره اتفاقات اخیر دانشگاه‌مان همچنین بیان نگرانی‌ها نسبت به تغییرات ناگهانی و سوابق برخی مسئولان و در مجموع به منظور بیان دغدغه‌هایمان از روند دانشگاه آزاد در موضوعات فرهنگی و ارزشی رفته بودیم که با برخورد امنیتی مسئولان در برابر سوالات ساده دانشجویان روبرو شدیم.

این دانشجو ادامه داد: در تعدادی پلاکارد به شخصی نبودن دانشگاه آزاد برای عزل و نصب‌های ناگهانی و سوالاتی که در ذهن‌ داشتیم اشاره کرده و همچنین به مسئول معارفه شده نیز تبریک گفته بودیم.

دانشجویان پلاکارد هایی با نوشته های «مسئول جدید منطقه 1 تبریک ولی ما سوال داریم»، «این دانشگاه دیگر آزاد نیست»، «لااقل راه را برای بدحجابی باز نگذارید» و «لطفا حرف ها و انتظارات دانشجویان را بشنوید» در دست داشتند.

در این برنامه که اجازه حضور رسانه ها نیز داده نشد، عسکری، معاون امور بین الملل دانشگاه آزاد گفت: آقای هاشمی در اوایل انقلاب توسط منافقین ترور فیزیکی شد؛ اما اخیرا ناجوانمردانه وی را ترور شخصیتی کردند.

وی ادامه داد: تخریب سازمان یافته هاشمی شبیه کودتای سیاسی بوده است و وی بخاطر نظام از کسی شکایت ندارد و می گوید پناه می برم به خداوند!

گفتنی‌ است، چندی پیش نماینده ولی‌فقیه در استان در واکنش به سونامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، بیان کرده بود: «اگر مقررات در دانشگاهی که نام «اسلامی» دارد، رعایت نشود، اسم این دانشگاه بدون محتوا می‌شود. مسئولان متولی باید پاسخگو باشند که با توجه به اعتراضات و بیانیه‌ دانشجویان دانشگاه آزاد شیراز و موضع‌گیری‌های برخی مسئولان، به نظر می‌رسد که برخی همچنان، بر شخصی‌سازی دانشگاه آزاد، اصرار می‌ورزند.

سونامی یا به قول دانشجویان دانشگاه آزاد شیراز، «کودتا» در دانشگاه، آن هم به دلیل انتقاد به یک شخص، به گونه‌ای که رئیس و پنج معاون به همراه چند کارمند، برکنار شوند، چندان منطقی به نظر نمی‌رسد و غیرمنطقی‌تر اینکه با دانشجویانی که برای تبریک و پرسش در مراسم تودیع و معارفه یکی از مدیران دانشگاه‌شان، حضور یافته‌اند؛ برخورد امنیتی صورت گیرد!

با این وجود، جا دارد که نگرانی‌های بیشتری برای دانشگاه آزاد واحد شیراز و دیگر دانشگاه‌های آزاد داشت؛ چرا که «شخصی سازی» یا «قبیله‌سازی» یک محیط علمی به هیچ عنوان، پاسخگوی نیازهای آموزشی و علمی کشور نخواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آمریکا و غرب ابایی از زیر پا گذاشتن حقوق بین‌الملل ندارند
دانش آموزان نگران دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی نباشند
آتش سوزی در کارخانه تولید الیاف و نمد در دولت‌آباد
۴مصدوم در سانحه تصادف محور جوانرود به روانسر
تعیین تکلیف ۵۰ هزار پروانه تاسیس
غرق شدگی ۲ نفر در آبشار شلماش سردشت/ یک نفر فوت شد
سدهای تامین کننده آب این شهر نفس تازه کردند
باد شدید در راه است؛ هشدار به تهرانی ها
آخرین جزئیات امدادرسانی در خراسان رضوی
وعده های رئیسی در سفر استانی مازندران چقدر عملی شدند؟
متلاشی شدنِ شبکه شیطان پرستی در غربِ تهران
اسرائیل، پادشاه لخت بود!
نقض قانون آیین‌نامه داخلی مجلس و تغییر قانون هدفمندی یارانه ها، در اصلاح نهایی جداول بودجه۱۴۰۳
ابهامات غرب بهانه‌ای برای سنگ اندازی در مسیر پیشرفت کشور است/ هر اقدامی که مانع فعالیت هسته‌ای شود خلاف قانون اقدام راهبردی است
سرلشکر موسوی: «وعده صادق» آزادی فلسطین را تسریع خواهد کرد
ایروانی ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرد
نامه ایران به شورای امنیت درباره یمن
۴ تیم صعودکننده و برنامه مسابقات نیمه‌نهایی جام حذفی
جام حذفی/ سپاهان با برد مقابل ملوان انزلی به نیمه نهایی صعود کرد
مورایس: تنها رقابتی که به ما جام می‌دهد، جام حذفی است
پخش فصل دوم مجموعه «آقای قاضی، شعبه ۱۲۱» با اکران خصوصی آغاز شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top