تاریخ انتشار: شنبه 1393/04/21 - 14:25
کد خبر: 135530

یک ماه از نامه دبیر کل خانه پرستار به رییس جمهور گذشت

نارضایتی پرستاران ادامه دارد

نارضایتی پرستاران ادامه دارد

به هر حال برای کاهش هزینه های جانی بیماران ؛چشیدن طعم شیرین برنامه تحول نظام سلامت توسط بیماران ومردم ،رفع موانع خدمتی پرستاران و کاهش اختلافات چند صد برابری در پرداخت های نظام سلامت ،بر قراری حداقلی عدالت وخنثی کردن تفکر تندرو وتمامیت خواه حاکم بر وزارت بهداشت وایجاد اعتدال اولیه در نظام سلامت؛ جامعه پرستاری کشور خواستار:((اجرای قانون 7 سال بر زمین مانده تعرفه گذاری خدمات پرستاری)) می باشد

خبرنامه دانشجویان ایران: بیش از یک ماه از نامه سرگشاده جامعه پرستاری کشور می گذرد. با این که تا کنون بیش از 23500 نفر پای این نامه را امضا کرده اند، اما گویا خبری از پیگیری نامه جامعه پرستاران نیست.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این نامه که خطاب به رییس جمهور نوشته شده است، گلایه های جامعه پرستاری از طرح تحول نظام سلامت را مطرح کرده است.

در بخشی از این نامه آمده است:« من نمی دانم این طرح ازکجا الگو گرفته شده ؟ ولی تهیه کنندگان و متولیان طرح مذکوربه جز خودشان که کمتر از 10 درصد جمعیت  نظام سلامت هستند  بقیه کارکنان نظام سلامت وحتی مردم را ندیده اند  ،آنچه بدیهی است در هیچ کجای دنیا اختلاف در پرداخت ها در  نظام سلامت به 300 برابر نمی رسد !! وبا نگاهی سطحی بر طرح،غیر کارشناسی بودن  آن را مشخص مینماید!ومتاسفانه در طرح مذکوراختلاف در پرداخت ها نسبت به قبل  که همواره مورد اعتراض جامعه پرستاری بوده فاحش تر شده است!»

دبیر کل خانه پرستاران در رابطه با مشکلات این طرح تحول نظام سلامت می گوید: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که هفت سال پیش با رای قاطع نمایندگان مجلس تصویب شد، آقایان در وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه به بهانه نبود بودجه این قانون را معطل کرده‌اند.

وی می افزاید: سوال ما این است که اگر بودجه نیست چرا طرح تحول نظام سلامت طرحی که اصلاً مبنای کار‌شناسی ندارد و منطق پشت آن نیست و معلوم نیست از کجا الگو گرفته شده است و در کشور ما کار‌شناسان صاحب‌نظر در مورد آن نظر نداده‌اند و تنها نظر چند پزشک و هیئت علمی که تنها منافع خودشان در واقع بسته مربوط به نظام سلامت نیست بلکه بسته سیستم پزشکی است. متاسفانه به جز پزشکان به بقیه گروه‌ها توجه نشده است را دیده‌اند، در حال اجرا در کشور است.

نامه جامعه پرستاری کشور بیش از یک ماه پیش خطاب به رییس جمهور نگاشته شد. اگرچه برخی خبرها از تذکر مدیران بالا دستی وزارت بهداشت به شریفی مقدم، دبیر کل خانه پرستاران حکایت می کند، اما به نظر می رسد که جامعه پرستاری از مطالباتی که آنها را خواسته جامعه پرستاری می داند، عقب نخواهد کشید.

محمد شریفی مقدم در نامه‌ای که برای حسن روحانی ارسال کرده است، با انتقاد از نحوه اجرای طرح تحول نظام سلامت که به عنوان مهمترین برنامه دولت یازدهم در حوزه درمان معرفی می‌‌شود، نوشته است: تهیه کنندگان و متولیان طرح مذکور به جز خودشان که کمتر از ۱۰ درصد جمعیت نظام سلامت هستند بقیه کارکنان نظام سلامت و حتی مردم را ندیده اند.

این نامه می افزاید: به هر حال برای کاهش هزینه های جانی بیماران ؛چشیدن طعم شیرین برنامه  تحول نظام سلامت توسط بیماران ومردم ،رفع موانع خدمتی پرستاران و کاهش اختلافات چند صد برابری در پرداخت های نظام سلامت ،بر قراری حداقلی عدالت  وخنثی کردن  تفکر تندرو وتمامیت خواه حاکم بر وزارت بهداشت  وایجاد اعتدال اولیه در نظام سلامت؛ جامعه پرستاری کشور  خواستار:((اجرای قانون  7 سال بر زمین مانده تعرفه گذاری خدمات پرستاری))  می باشد. لذا از دولت محترم وشخص رئیس محترم جمهور تقاضا داریم با تدبیر مدبرانه؛ با تنها خواسته قانونی جامعه پرستا ری  کشور به شرح فوق  در هفتمین سالگرد تصویب قانون تعرفه گذاری موافقت فرموده تا از خسارت های جبران ناپذیر ناشی از عدم اجرای ان از جمله ترک شغلها، مهاجرت ها؛ خانه نشستن ها؛تغییر شغلهای پرستاری   متوقف وانگیزه های لازم برای خدمت به مردم عزیز توسط پرستاران شاغل در راستای اجرای برنامه تحول نظام سلامت فراهم شود.
متن کامل این نامه را در اینجا می خوانید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
رضا
1393/04/21 - 19:04

چرا فقط پرستاران افزایش حقوق داشته باشن مگه یک آزمایشگر که با انواع نمونه های آلوده در ارتباط هست نباید سختی کار دریافت کند ولی فقط سختی پرستاران دیده میشه چون اونا تو وزارتخونه حامی دارن
تورهای مسافرتی آفری
افزایش سرعت خرید تضمینی گندم برای تحقق کامل خودکفایی
آنچه دیپلمات شهید برای آزادی حمید نوری انجام داد
از محرومیت مادام العمر افراد تا انحلال باشگاه؛ سرنوشت متخلفان فساد در فوتبال چه خواهد شد؟
وکیل ورزشی: تبانی در فوتبال ۲۵۰ میلیون تومان جریمه دارد، مصاحبه علیه مقامات فدراسیون ۲ میلیارد تومان
اقامه باشکوه نماز عید سعید قربان در مسجدالاقصی +ویدئو
زجرکش شدن براندازان با آزادی حمید نوری +عکس
زمان و نحوه ثبت‌نام ترم تابستان دانشگاه آزاد اعلام شد
نتایج نهایی آزمون وکالت اعلام شد
رشد مثبت اقتصادی در هر ۳ سال اخیر
تاثیر رشد ۵ درصدی نرخ ارز نیمایی بر بورس
ایرانیان عصر امروز فریاد برائت از مشرکین سر خواهند داد
کوثری: برای اجماع نامزدهای جبهه انقلاب تلاش می‌کنیم
سرلشکر باقری: جهاد سازندگی بسترهای رشد روستاها را فراهم آورد
برنامه‌های هفتمین روز تبلیغات نامزدهای ریاست‌ جمهوری در رسانه ملی
نامه انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر به مسعود پزشکیان
وعده درمانی یا علاج واقعی/ برنامه‌ نامزدهای انتخاباتی برای اقتصاد چیست؟
انتخابات ریاست جمهوری/ نامزدها چه نقدهایی را بر برنامه‌های هم وارد کردند؟
شرط تداوم بورس شهیدجمهور ویژه دانش‌آموزان مستعد در دوره دانشجویی
روز عرفه هیئت کجا برویم؟
زلنسکی:پیشنهاد مورد توافق همه برای پایان جنگ به مسکو می‌دهیم
دیدار علی باقری و رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top