تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/04/29 - 12:22
کد خبر: 136394

تصویب معیارهای کالاها و خدمات دانش بنیان

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان از تصویب معیارهای کالاها و خدمات دانش بنیان خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صاحبکار خراسانی رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: معیارهای کالا و خدمات دانش بنیان به تصویب کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و نظارت بر اجرا رسیده است که به همه کارگزاران ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان ابلاغ شده و بر روی سامانه www.Daneshbonyan.ir نیز قرار گرفته است.

وی با اشاره به تقاضای شرکت‌ها برای استفاده از مزایای قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: مهم‌ترین شاخص ارزیابی شرکت‌ها، تولید و فروش کالاها و خدمات دانش بنیان است و باید بر مبنای معیارهای مشخصی، کالاها و خدمات دانش بنیان را شناسایی کرد.

صاحبکار با بیان اینکه کالاها یا خدمات مورد تأیید، باید حائز همه شرایط باشند، گفت: این کالاها باید در حوزه فناوری‌های بالا و متوسط به بالا باشد، دارای پیچیدگی فنی بوده و تولید آن نیاز به تحقیق و توسعه هدفمند توسط یک تیم فنی خبره داشته باشد، همچنین برای حفظ توان رقابتی آن محصول در بازار، تحقیق و توسعه باید به صورت مداوم انجام شود.

به گفته وی همچنین عمده ارزش افزوده آن کالا یا خدمات باید ناشی از دانش فنی و نوآوری فناورانه باشد که ارزش افزوده عبارت است از ارزشی که در فرآیند تولید، به ارزش کالاها یا خدمات واسطه‌ای (مواد اولیه و قطعات مصرفی و ...) افزوده می‌شود.

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان افزود: با توجه به لزوم تامین نیازهای کشور به خصوص در شرایط تحریم، کالاها و خدماتی که بدلیل تحریم‌های بین‌المللی به آن‌ها نیاز حیاتی وجود دارد به صورت ویژه مورد توجه قرار می‌گیرد و به فهرست کالا و خدمات دانش بنیان افزوده می‌شوند.

صاحبکار بر لزوم حفظ پویایی در فهرست کالا و خدمات دانش بنیان تاکید کرد و گفت: این معیارها برای همه حوزه‌های دانش بنیان مشترک است و در حوزه‌های تخصصی مانند حوزه ICT باید معیارهای تفصیلی‌تر هم تهیه شود و این فهرست باید بصورت مداوم و در بازه‌های زمانی مشخص به روز شود.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان و کارگزاران ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند کالا و خدمات خود را با ذکر دلایل بر مبنای معیارهای مصوب کارگروه، پیشنهاد دهند تا در صورت احراز شرایط مورد حمایت قرار گیرند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شهیده گیلانی نخستین بانوی شهیده رسانه کشور شد
سومین مدال ژیمناستیک ایران در مسابقات جوانان آسیا
مراسم افتتاح سد قیزقلعه‌سی و بهره برداری از سدخدا آفرین +عکس
جستجو برای یافتن بالگرد رئیسی به صورت گشت بانی نظامی
کاریکاتور| «هیچ‌انگاری» میراث بن‌گوریون در رابطه با اسرائیل و نهادهای جهانی
ادامه سیل و آبگرفتگی در مشهد +عکس
استفاده از منورهای مه‌شکن برای یافتن رئیس‌جمهور
ابراز هم‌بستگی کوبا با ایران در حادثه سقوط بالگرد رئیسی
شهادت مأمور انتظامی در نارمک تهران
نخستین کنگره بین المللی علم و قرآن +عکس
تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در سرزمین‌های اشغالی
دومین قهرمانی متوالی پاراتکواندو در آسیا
صفحات فعالان فضای مجازی تحت رصد پلیس است
تذکر دادستانی تهران به برخی از افراد در پی نشر اکاذیب
محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
چهره‌ها و شخصیت‌های مختلف برای سلامتی رئیس‌جمهور دست به‌ دعا شدند
منصوری: با ۲ نفر از سرنشینان بالگرد رییس جمهور ارتباط گرفتیم
قالیباف: خداوند به برکت دعای مؤمنین رئیس‌جمهور را از گزند بلایا حفظ کند
واکنش کشورهای مختلف به خبر وقوع حادثه برای بالگرد رئیس جمهور ایران
هند: در این ساعات سخت در کنار مردم و دولت ایران هستیم
زائران بارگاه رضوی و حرم حضرت معصومه (س) دست به دعا برداشتند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top