تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/05/14 - 13:01
کد خبر: 138028

اجلاس سالانه اساتید بسیجی در مشهد مقدس

خبرنامه دانشجویان ایران: پانزدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌های سراسر کشور امسال با شعار «نسبت فرهنگ و اقتصاد در تمدن نوین اسلامی» از 3 تا 5 شهریور ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور، سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در آستانه برگزاری بزرگ‌ترین گردهمایی استادان بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور در مشهد با بیان این مطلب عنوان کرد: پانزدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسرکشور از 3 تا 5 شهریور در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحج امام رضا (ع) و با حضور بیش از هزار استاد دانشگاه  برگزار خواهد شد.

وی افزود: این اجلاس در گام پانزدهم در راستای تحقق نام گذاری سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی مقام معظم رهبری هدف گذاری شده است.

صلاحی با اشاره به شعار پانزدهمین اجلاس اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور با عنوان « نسبت فرهنگ و اقتصاد در تمدن نوین اسلامی» اضافه کرد: این اجلاس، کار خود را در قالب کارگروه‌های مختلف در زمان مقرر آغاز خواهد کرد که کارگروه های متعددی با حضور اساتید و پژوهشگران برجسته دانشگاه‌ها در شهر مشهد پیرامون محورهای مختلف به بحث و تبادل نظر، ارزیابی، آسیب‌شناسی و راهبردهای جدید خواهند پرداخت.

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور به برخی از کار گروه‌ها اشاره کرد و یاد آور شد: از جمله این کارگروه‌ها، کارگروه «حلقه‌های صالحین»، «حلقه‌های علمی»، «کارگروه جنگ نرم»، «کارگروه تحول در علوم انسانی» و «کار گروه پژوهش»، «اقتصاد مقاومتی»، «کارگروه معماری تمدن نوین اسلامی، پیوست نگاری فرهنگی» و ...  است.

صلاحی ادامه داد: همچنین در این اجلاس می‌توان به برگزاری نشست سالانه روسای کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور اشاره کرد که بی‌شک، برگزاری این اجلاس می‌تواند در تقویت پیوند‌ها و تعاملات بین اساتید بسیج دانشگاه‌ها نقش اساسی را ایفا کند.

وی پیرامون نشست سالانه روسای کانون‌های بسیج اساتید نیز گفت: این نشست می‌تواند فضا و بستری را برای ارزیابی و تحلیل پیرامون موضوعات مهم و ضرورت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور و همچنین مباحث مهم منطقه‌ای بویژه مقاومت مردم غزه، جنبش بیداری اسلامی، موضوعات مربوط به داعش و گروه های تکفیری و اولویت‌ها و چشم اندازهای سیاسی - تاریخی جهان اسلام را دراین نشست فراهم سازد.

به گفته صلاحی، حضور محققان برجسته و صاحب نام دانشگاه‌ها در این اجلاس می‌تواند دستاوردهایی را برای اساتید در مراکز آکادمیک و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در طول سال، جاری و ساری کند.

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور تصریح کرد: همه ساله در کنار اساتید داخل کشور، شاهد حضور مدیران ارشد نظام همچون روسای یکی از سه قوه در برخی از اجلاس‌های گذشته بودیم. لذا در این اجلاس نیز با توجه به تنظیم دعوت نامه‌ها و مکاتباتی که تا زمان برگزاری اجلاس پانزدهم صورت گرفت حتما شاهد حضور مدیران برجسته و پژوهش‌گران صاحب نام کشور در این اجلاس خواهیم بود.

به گفته رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور در روزهای آینده، اسامی چهره‌های ارشد کشور در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این اجلاس قطعی خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top