تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/05/16 - 16:30
کد خبر: 138294

محمد جعفری منش به همرزمان شهیدش پیوست

خبرنامه دانشجویان ایران: ظهر امروز محمد جعفری منش جانباز سرافراز دفاع مقدس که به اسوه ایثار و صبر در ورامین شهره بود، به همرزمان شهیدش پیوست.

به گزارش مهر، 30 تیر بود که خبر بستری شدن شهید زنده ورامین در بیمارستان عرفان بر روی خروجی خبرگزاری مهر قرار گرفت و از آن زمان به بعد مردم متدین و انقلابی دیار 15 خرداد طی تماس های مکرر خواستار توجه بیشتر به این جانباز سرافراز دفاع مقدس و پیگیری وضعیت درمانی وی شدند.

حدود 20 روز از بستری شدن جانباز جعفری منش در بیمارستان عرفان می گذشت و در حالیکه در روزهای ابتدایی، شهید زنده ورامین در بخش آی سی یو و به کمک تنفس مصنوعی به زندگی خود ادامه می داد اما ظهر امروز بر اثر شدت درد و عفونت خونی باقی مانده از هشت سال جنگ تحمیلی جان به جان آفرین تسلیم کرده و به همرزمان شهیدش پیوست.

البته باید توجه داشت که درد و رنج ناشی از مجروحیت های جنگ تحمیلی، جزئی جدا نشدنی از زندگی محمد جعفری منش بود و صبر و استقامت این جانباز سرافراز دفاع مقدس هر انسان آزاده و بصیری را به حیرت وا می داشت، جعفری منش تا پیش از شهادت سمت چپ بدنش لمس شده، چشم چپش را تخلیه کرده، کام مصنوعی دارد و مجبور بود وقت و بی وقت تشنج حاصل از مجروحیت را تحمل کند و  لگنش چندین بار عمل شده، کلیه‌هایش را از دست داده و دیالیز می‌شد، موج گرفتگی شدید داشت و پای راستش نیز از زیر زانو قطع شده بود.

اگر چه از خبر شهادت این یار و ارادتمند انقلاب اسلامی که همواره آرزوی دیدار رهبر انقلاب اسلامی دقایقی نمی گذرد اما موجی از ناراحتی و اندوه ورامین دلاور و قهرمان را فراگرفته زیرا یکی از گنج های گرانبهای دفاع مقدس از میان مردم این شهرستان پر کشید.

جعفری منش اگر چه یک الگوی کم نظیر برای جوانان و نوجوانان ورامینی و ایران اسلامی بود اما در زمان حیاتش، کمتر به ابعاد شخصیتی این مجاهد نستوه که لحظه ای از درد و رنج ناشی از صدمات جنگ تحمیلی رها نگردید، پرداخته شد.

اجعفری منش برای همیشه تاریخ در اذهان و یاد خانواده شهدا، ایثارگران و مردم دیار 15 خرداد جاودانه شد، مردی که با صبر و استقامتش تحسین هر انسانی را برانگیخت و به عنوان اسطوره ماندگار شد.

دفتر امام جمعه و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین از مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه این شهرستان دعوت کردند که برای تجدید پیمان دوباره با آرمان های شهدای انقلاب اسلامی در مراسم تشییع این شهید دفاع مقدس شرکت کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top