تاریخ انتشار: شنبه 1393/05/18 - 14:47
کد خبر: 138388

تأسیس دانشکده خبر در دستور کار دانشگاه آزاد

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به تأسیس شورای راهبردی اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه آزاد گفت: تأسیس دانشکده خبر در دستور کار دانشگاه آزاد قرار دارد.

به گزارش تسنیم، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در مراسمی به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار، در جمع خبرنگاران و رسانه‌های متبوع این دانشگاه، گفت: یاد خبرنگاران غزه که در خون و آتش تلاش می‌کنند تا چهره سفاک رژیم‌صهیونیستی را نشان دهند، گرامی می‌داریم و به روان خبرنگارانی که در این شهر شهید شده‌اند درود می‌فرستیم.

وی با اشاره به هدیه مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان که کارت خبرنگار افتخاری را به میرزاده اهدا کرد، گفت: افتخار می‌کنم اگر بتوانم خبرنگار صادق و شجاعی باشم و از این جایگاه حراست کنم، البته ما معلمان نیز به نوعی خبرنگاریم و به هر دو شغل افتخار می‌‌کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: گاهی تأثیر یک خبرنگار در تحولات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی یک جامعه بیشتر از یک دولتمرد است و خبرنگاران با حضور خود می‌توانند منشأ تحولات سیاس و اجتماعی شوند.

میرزاده ادامه داد: خبرنگاری که در ماجرای اخیر غزه تلاش‌های خود را برای نشان دادند چهره واقعی رژیم‌صهیونیستی انجام دهند با اقدام خود تلاش 67 ساله آمریکا را برای مظلوم نمایی چهره رژیم‌صهیونیستی پنبه کردند.

وی گفت: خبرنگاری و خبرنویسی انعکاس واقعیت‌هاست. کسانی که به این شغل شریف مشغولند باید بدانند خبرنگاران برخیزندگان به داد و برپاکنندگان عدل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: تعهد دلسوزی و انجام وظیفه از از ویژگی‌های خبرنگاری است و هر خبرنگاری که بتواند رویدادی را بدون موضع‌گیری سیاسی و تنها براساس واقعیات منعکس کند حقوق ملت‌ها و دولت‌ها را رعایت کرده است. قطعا بدون وجود چنین خبرنگاری که بتواند واقعیت‌ها را منعکس کند در جامعه عدالت برقرار نمی‌شود و خبرنگاران با استفاده از آموزه‌های قرآنی که از انصاف خارج نشوید می‌توانند در این مسیر به خوبی گام بردارند.

میرزاده با اشاره به اینکه تقوای خبری مسئله مهمی است که خبرنگاران باید به آن توجه کنند به خبرنگاران توصیه کرد: خبری را که به دست آوردید تا جایی که تأیید نشده منتشر نکنید، زیرا ممکن است این خبر که وضعیت آن مشخص نیست جامعه را دچار خسران و زیان کند.

وی با اشاره به اینکه مهم نیست شما از چه گروه سیاسی و جریان سیاسی باشید و مهم است که همواره عدل و انصاف را رعایت کنند، تصریح کرد: انتظار ما از خبرنگاران این است که عملکرد مسئولان دانشگاه آزاد را مورد نقد و ارزیابی قرار دهند و اگر اقدامی در این دانشگاه رخ داده که به نفع دانشگاه و علم است آن را منتشر کنند.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به ایجاد شورای راهبردی اطلاعات و ارتباطات در این دانشگاه، گفت: با حضور در دانشگاه آزاد این شورا را تشکیل دادیم تا بتوانیم در این زمینه بخشنامه‌های مناسبی را تدوین کنیم.

میرزاده با اشاره به اینکه جامعه خبری علاقمند به تحصیلات تکمیلی هستند، گفت: تأسیس یک دانشگاه خبر را در دستور کار خود قرار دهیم تا خبرنگاران بتوانند تا مقطع دکتری در این دانشگاه درس بخوانند و برای جامعه خبری مناسب باشند.

وی با بیان اینکه تأسیس دانشگاه آزاد توسط موسسان انقلاب اسلامی نظیر آیت‌الله خامنه‌ای و آیت الله هاشمی‌رفسنجانی بوده‌است، گفت: امیدواریم در دانشگاه آزاد به جایی برسیم که فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در زمان خروج از این دانشگاه به برند علمی خود افتخار کنند.

رئیس دانشگاه آزاد در پایان گفت: برای دانشگاه‌ آزاد در 14 حوزه 31 برنامه طراحی کرده‌ایم که امیدواریم بتوانیم همه برنامه‌هایی را که در این زمینه مورد ارزیابی قرار دهیم و آن را به مرحله اجرا برسانیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top