تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/05/21 - 18:13
کد خبر: 138719

مراسم یادبود شهید جعفری منش +عکس

خبرنامه دانشجویان ایران: مراسم یادبود شهید محمد جعفری منش، روز گذشته ۲۰ مردادماه ۹۳ با حضور مسئولان شهرستان ورامین در مسجد صاحب الزمان(عج) ورامین برگزار شد.

به گزارش تسنیم مراسم یادبود شهید محمد جعفری منش، روز گذشته 20 مردادماه 93 در ورامین برگزار شد. این مراسم با حضور آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه، جانبازان و ایثارگران، مسئولین شهرستان ورامین و جمعی از مردم شهید پرور این شهرستان در مسجد صاحب الزمان(عج) واقع در میدان امام برپا شد.

«محمد جعفری‌منش» جانباز 70 درصد دفاع مقدس که چندی پیش با افزایش درصد جانبازی او موافقت شده بود, پس از سال‌ها تحمل درد ناشی از جراحات جنگی در 16 مردادماه93 در بیمارستان عرفان شهر تهران به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید, 17 مرداد ماه93 پس از اقامه نماز جمعه ورامین در حضور مردم شهیدپرور ورامین تشییع و در امام‌زاده سیدفتح‌الله ورامین به خاک سپرده شد.

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در مراسم ختم شهید محمد جعفری‌منش گفت: خداوند متعال در قرآن کریم اعلام کرده است که به افرادی که در راه خدا جهاد می‌کنند پاداش ویژه‌ای می‌دهد، تا جایی که دربی از درب های بهشت را بر روی افراد خاصی باز می کند که این افراد خاص همان جهاد کنندگان در راه خدا هستند.

وی افزود: یکی از جملات حضرت علی(ع) در وصیت نامه گرانبهایشان این است که از خدا بترسید و در راه خدا جهاد کنید که این جهاد کردن در 3 بخش است که اولی آنها جهاد با مال، دیگری جهاد با جان و آخرین مورد جهاد با زبان است.

امام جمعه موقت ورامین بیان کرد: دوران جنگ تحمیلی آنهایی که خودشان توان داشتند و یا جوانی در منزل داشتند در جبهه های جنگ حاضر شدند، آنهایی هم که این موارد را نداشتند با اموال خود در جنگ حاضر می شدند.

وی گفت: 8 سال جنگ تحمیلی برای ما امتحان بزرگی بود، خیلی افراد از آن سربلند بیرون آمدند که پدران و مادران شهدا شاهد این صحبت ها هستند.

حجت الاسلام محمودی بیان کرد: دانش آموزان، دانشجویان، کاسبان و همه امت جمهوری اسلامی ایران باید این را بدانند که در کنار سفره ای نشسته ایم که امثال شهید جعفری منش‌ها جان خود را دادند که این امنیت وجود داشته باشد و وظیفه ما این است که از امثال خانواده شهید جعفری منش ها تقدیر و تشکر کنیم که زحمات بسیار زیادی را با صبر و حوصله می کشند.

وی ضمن بیان اینکه باید با زبان خود در راه رضایت خدا حرکت کنیم و اگر گناهی را دیدیم نباید سکوت کنیم، گفت: اگر می خواهیم ثواب جهاد مجاهدین را ببریم باید امر به معروف و نهی از منکر کنیم که این فریضه بسیار مهم و ارزشمند همان جهاد با زبان است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: امروز فریاد جعفری منش‌ها این است که خط خود را مشخص کنید و ببینید زیر پرچم خدا هستید یا شیطان.

حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه امام زمان(عج) فرمودند که بین ما و شما فاصله ای نیست مگر گناهان شما، خاطرنشان کرد: در زندگی جانبازانی مانند شهید جعفری منش چیزی جز صبر نمی بینیم و از سوی دیگر نیز شکر خدا را می گفته و می گویند که همین دلایل سبب می شود در ذهن ما ماندگار باشند.

همچنین مراسم بزرگداشتی برای این شهید والامقام از سوی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین پنج شنبه شب 23 مردادماه93 بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد بزرگ صاحب الزمان(عج) برگزار می‌شود. این مراسم از سوی بیت امام جمعه ورامین و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین برگزار می‌شود و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه ای  از عموم طلاب، علما، روحانیون و مردم ولایتمدار برای شرکت در این مراسم دعوت کرده  است.

محمد جعفری‌منش متولد 1340 است. او در ابتدای جوانی وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده و وقتی جنگ تحمیلی آغاز شد، مانند دیگر رزمندگان اسلام دلیرانه در میدان حاضر و در عملیات‌های مختلف حضور داشته و همپای دیگر رزمندگان جنگیده است. او یکی از جانبازان ساکن ورامین بود که به‌دلیل عوارض مربوط به جراحت‌های جنگی مشکلات زیادی را متحمل می‌‌شد. مجروحیت جعفری‌منش در عملیات والفجر4 و در سال 62 از یک ترکش بزرگ در سرش آغاز شد و  عوارض آن پی‌درپی تا روز شهادتش ادامه داشت. سمت چپ بدنش لمس شد. چشم چپش را تخلیه کرد، کام مصنوعی گذاشت. وقت و بی‌وقت تشنج حاصل از مجروحیت را تحمل می‌کرد. لگنش چندین بار عمل شد، کلیه‌هایش را از دست داده و 8 سال دیالیز شد. موج‌گرفتگی شدید داشت و پای راستش نیز از زیر زانو قطع شده بود.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top