تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/05/22 - 16:42
کد خبر: 138819

کاهش چشمگیر غرق‌شدگی در مازندران

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون استاندار مازندران با اشاره به افزایش تعداد ناجیان غریق در طرح های سالم سازی دریا، گفت: غرقی‌های سواحل مازندران ۵۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش تسنیم، علی رضا یونسی رستمی در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اظهار کرد: بخشی از این توجه مسافران به مازندران به واسطه طبیعت بکر و زیبای استان و بخشی دیگر مربوط به میراث معنوی و ملی موجود در این دیار است.

وی افزود: دماوند باشکوه و عظیم که مظهر ایستادگی و پایداری ملت ایران است، از جمله میراث مهم ملی مازندران محسوب می‌شود که متاسفانه در سالیان متمادی مورد تعرض و تخریب قرار می‌گرفت و خوشبختانه و با لطف الهی توانستیم جلوی این غارت و تخریب دماوند را بگیریم.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران با تاکید بر تاریخ کهن و ارزشمند جای جای ایران اسلامی، افزود: با توجه به اسناد و شواهد می‌توان گفت هیچ جای ایران قدمت تاریخی مازندران را ندارد و مازندران مرکز نخستین سکونت گاه های بشری بوده است.

یونسی گفت: وجود امام زادگان فراوان در دیار علویان که بیانگر تشکیل اولین حکومت شیعی است، مورد توجه گردشگران و مسافران قرار دارد مروز باید تلاش کنیم تا با استفاده بهینه از این میراث معنوی و تاریخی، تنوع گردشگری در مازندران ایجاد کنیم.

وی یکی از مولفه های اساسی پذیرش گردشگر خارجی را توسعه زیرساخت های لازم مانند جاده و فرودگاه دانست و افزود: مازندران در برخی ایام سال چند برابر جمعیت خود پذیرای مسافر است و با همان امکانات محدود به ارائه خدمات می پردازد.

یونسی با بیان اینکه امسال برای ساماندهی دریا با استفاده و کمک همه کارشناسان از ماه ها قبل برنامه ریزی کردیم، تصریح کرد: برای نخستین بار امسال دولت ۲۶ میلیارد تومان برای ساماندهی سواحل خزر اختصاص داد که از این میزان ۱۸ میلیارد تومان مختص مازندران است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: زیباسازی سواحل از جمله برنامه های ستاد است و در این راستا حتی برای مجتمع های ساحلی اداری نیز ضرب العجل تعیین کردیم تا محدوده خود را زیباسازی کنند.

وی گفت: تعداد ناجیان غریق در سواحل مازندران نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد، تعداد نیروهای هلال احمر ۶۰ درصد و تعداد پرسنل نیروی انتظامی ۱۳ درصد رشد داشته است.

یونسی با اشاره به کاهش تعداد غریق سواحل مازندران نسبت به پارسال، افزود: تعداد غریق در خردادماه، ۸۶ درصد، در تیرماه ۷۷ درصد و در مردادماه تا امروز ۵۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی بیان کرد: مرگ یک هم وطن در دریا برای ما نامطلوب و مایه تاسف است و از مردم می خواهیم که به توصیه ها و هشدارها توجه کنند و از طرح‌های دریا و در زمان های مقرر برای شنا استفاده کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیدگاه مالکان جدید می‌تواند استقلال را متحول کند
چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
آخرین آمار از تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌ خ»
واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top