تاریخ انتشار: شنبه 1393/05/25 - 22:15
کد خبر: 139076

پایان «شبی در کهکشان‌ها»

خبرنامه دانشجویان ایران: نشست خبری حجت‌الاسلام و المسلمین شهاب مرادی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در رابطه با علت تمدید نشدن نمایش ترکیبی «شبی در کهکشان‌ها» در این سازمان برگزار شد.

حجت الاسلام مرادی در پاسخ به تسنیم در مورد دلایل تمدید نشدن این نمایش گفت: مشکل مالی نداریم و مشکل اصلی که باعث عدم ادامه نمایش شد، نیروی انسانی است. ارتش جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند بیش از این سربازان خود را در اختیار این اثر هنری بگذارد.

وی با تشکر از زحمات ارتش افزود: بیش از 103 هزار نفر از مردم، نخبگان، سیاسیون و اندیشمندان از شبی در کهکشان‌ها دیدن کردند. امیدوار هستیم بتوانیم در آینده امکان اجرای مجدد این نمایش را فراهم کنیم. امروز، 25 مرداد ماه آخرین اجرای نمایش «شبی در کهکشان‎ها» است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه بسیاری تصور می‌کردند این اثر هنری تمدید شود، اظهار داشت: با احتساب اجرای امشب 32 شب میزبان مردم بوده‌ایم، پیش بینی اولیه ما 3 هزار مخاطب در هر شب بود، اما تقریبا در تمامی شب‌ها مهمانان ما با اینکه بخشی از کار در ماه مبارک رمضان بود، تقریبا در هر شب به بیش از 3500 نفر رسید. جالب است که بدانید در روز یک تا دو ساعت سایت را باز می‌کردیم و ظریت تکمیل می‌شد.

وی تصریح کرد: بسیاری از وزارت‌خانه‌ها تقاضای پذیرش داشتند،‌ اما تنها لیست انتظاری که تاکنون موجود است برای تماشای «شبی در کهکشان‌ها» 130 هزار نفر است. این اولین باری است که یک سازمان فرهنگی هنری چنین کاری را انجام می‌دهد و جالب اینکه اولین بار است ارتش جمهوری اسلامی ایران در این کار دخیل شده است. ابتدا قرار بود در مصلی این اثر اجرا شود اما به جهت تلاقی با نمازجمعه و دیگر برنامه‌های این مجموعه دوباره به پارک ولایت بازگشتیم. اما با همه این‌ها «شبی درکهکشان» متفاوت از «شب آفتابی» شد.

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به استقبال بی نظیر مردم از «شبی در کهکشان‌ها» گفت: اجرا شرایط خاصی داشت و مردم با این نمایش هم خندیدند، هم گریه کردند و هم هیجان زده شدند. نظرات بسیار مثبت و خوبی از ناحیه نخبگان، هنرمندان و اندیشمندان دریافت کردیم و حتی در یکی از شب‌ها میزبان طلاب خارجی از 30 کشور دنیا بودیم. این نمایش ترکیبی قابلیت این را داشت که 3 ماه دیگر هم تمدید شود و در ایام هفته دفاع مقدس و ماه محرم و صفر نیز اجرا شود، اما همان طور که گفتم برای ارتش مقدور نبود تا در ادامه نیز سربازان خود را در اختیار ما قرار دهد، اما از امیر سرلشکر عطاالله صالحی به خاطر تلاش‌های بی وقفه خودشان و همکارانشان تشکر می‌کنم.

وی در مورد میزان زمان آموزش سربازان گفت: بهزاد بهزادپور و همکارانش نزدیک به سه ماه با این سربازان کار کرده‌اند و اگر بخواهیم دوباره این کار را با همکاری یک سری دیگر از سربازان ارتش یا سپاه انجام دهیم باید در کم‌ترین حالت وقفه‌ای سه ماه را داشته باشیم. در این نمایش هر شب هزار نفر فعالیت داشتند تا بیش از 3 هزار مخاطب نمایش را ببینند. این کار با صرفه‌جویی و روحیه جهادی جلو رفت و اگر ظرفیتی از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یا ارتش جمهوری اسلامی ایران وجود داشته باشد، ما آمادگی داریم، حتی ما آمادگی مشارکت در اثر برای اجراهای خارج از کشور را نیز داریم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام تسلیت آیت‌الله سیستانی برای شهادت رئیس‌جمهور
یک دقیقه سکوت به احترام ایران در کنفرانس بین‌المللی امنیت هسته‌ای در وین
ازدحام مردم تبریز مقابل خانۀ شهید آل‌هاشم +فیلم
رهبر انقلاب ۵ روز عزای عمومی اعلام کردند
شهادت ۳ مامور پلیس در پی درگیری با اشرار
این شهید تا یک ساعت بعد از سقوط بالگرد زنده بود
نیازی به آزمایش دی‌ان‌اِی برای تشخیص پیکر شهدا هست؟
تصاویری از حضور شهید رئیسی میان مردم
عکس تلخی از هلیکوپتر سوخته شده رئیس جمهور و همراهانش
اعلام سه روز عزای عمومی در سوریه
اینفوگرافیک/ شهدای سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور
طرح ادعای دخالت آذربایجان در واقعه شهادت رئیسی تا انتشار خبر ترور
مخبر: برنامه ریزی تشییع پیکر رئیس جمهور انجام شد
علی باقری‌کنی سرپرست وزارت امور خارجه شد
سومین امام جمعه شهید آذربایجان
هم‌کلاسی‌های دانشگاه شریف در سوگ پدران خود
تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی شهادت رئیس‌جمهور
امتحانات نهایی لغو شد؟ +جزئیات
واکنش‌ هنرمندان به شهادت رئیس‌جمهور کشور +عکس
حضور مردم در بیت آیت‌الله آل‌هاشم +فیلم
سینماها و تئاترهای کشور تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top