تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/05/27 - 08:27
کد خبر: 139199

عذرخواهی دیرهنگام نجفقلی حبیبی

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس سابق شورای هماهنگی اصلاحات با بیان اینکه به هیچ عنوان قصد توهین به مکتب عاشورا و عزاداران حسینی را نداشتم، گفت:‌ گریه برای مصائب اهل بیت(ع) محبت این خاندان را در دل‌‌ها زنده می‌کند.

نجفقلی حبیبی، رئیس سابق شورای هماهنگی اصلاحات با اشاره به گفت‌وگوی اخیرش در برنامه زنده تلویزیونی دیروز، امروز، فردا گفت: محور برنامه مذکور که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی استاد حوزه و دانشگاه برگزار شد بحث فرهنگ بود و من نیز در این راستا موضوعاتی را مطرح کردم.
وی با اشاره به قسمتی از صحبت‌های خود درباره عزاداری روز عاشورا گفت: متاسفانه به دلیل محدود بودن زمان برنامه بنده نتوانستم در این خصوص بیشتر صحبت کنم چراکه هدف من برداشتی که برخی افراد از آن دارند نبود.
رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در استان تهران همچنین گفت:‌ همه می‌دانیم عاشورا چگونه باب مسائل فرهنگی در کشور را باز کرد و این تحولات چه نقشی در تاریخ داشته است.
وی با بیان اینکه همه می‌دانیم که فرهنگ عاشورا چگونه منجر به پیروزی قیام سال 57 و 8 سال جنگ تحمیلی شد افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند منکر این مطلب شود که قیام عاشورا منجر به ایجاد چه ظرفیت‌های مثبتی در جهان شد.
عضو مؤسس حزب منحله مشارکت همچنین گفت: حرف من در آن برنامه تلویزیونی این بود که اشکی که برای امام حسین (ع) ریخته می‌شود فرد عزادار را دچار یک تحول درونی کند نه اینکه فردا مجدد کم فروشی یا گران فروشی کند، رشوه بگیرد رشوه بدهد کم کاری کند.
حبیبی تصریح کرد: بنده هدفم تاکید بر جنبه فرهنگی مراسمات عزاداری برای سالار شهدا بوده و به هیچ عنوان قصد اهانت به عزاداران اهل بیت‌(ع) را نداشتم.
حبیبی همچنین تاکید کرد متاسفانه به دلیل تمام شدن وقت برنامه در خصوص صحبت‌های بنده ابهاماتی در ذهن برخی افراد صورت گرفت که به هیچ عنوان صحیح نیست.
وی همچنین با بیان اینکه در سال 74 کتابی درخصوص معرفی هرچه بهتر جایگاه امام حسین‌(ع) نوشته است تصریح کرد: بنده از تمام منتقدین و دوستانی که در این خصوص حساسیت نشان داده‌اند سپاسگزارم چرا که توجه به مسائل دینی ارزش دارد و نباید به سادگی از کنار برخی مسائل و شبهاتی که در این خصوص مطرح می‌شود بگذریم. اما این موضوع هم نباید عاملی شود تا عده‌ای شروع به ناسزاگویی کنند چراکه این مطلب در شان شیفتگان امام حسین (ع) نیست.
حبیبی همچنین در پایان با تاکید چند باره بر این مطلب که به هیچ عنوان قصد توهین به مکتب عاشورا و عزاداران حسینی را نداشته گفت:‌ ما منبرهای زیادی در مساجد، هیئت‌‌ها و حتی مراسمات مذهبی که در منازل برگزار می‌شود داریم که می‌تواند هر کدام آن‌ها به مثابه یک دستگاه فرهنگی در جهت بالا بردن فهم حقایق دین موثر باشد و باید متولیان در خصوص ایجاد فضایی که اشک و شعور باهم آمیخته شود گام‌های اساسی‌تری بردارند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
بن کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
افتتاح اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس
کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
آغاز معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز
برآورد شرکت ۵ میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین امسال
دستور خزاعی برای فیلم‌های خارجی عرضه شده در پلتفرم‌ها
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top