تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/06/02 - 14:07
کد خبر: 139850

در مجلس ترحیم «سیمین بهبهانی» چه گذشت؟

خبرنامه دانشجویان ایران: مراسم سومین روز درگذشت سیمین بهبهانی در حالی برگزار شد که برخی چهر‌ه‌های مطرود فتنه با حضور در این مراسم سعی در استفاده‌های سیاسی از این مجلس را داشتند.

به گزارش فارس، مراسم ختم سیمین بهبهانی پیش از ظهر امروز در مسجد جامع شهرک قدس برگزار شد.

در این مراسم که از ساعت 11 آغاز شده بود در ابتدا یکی از مداحان اهل بیت ضمن اشاره به یکی از اشعار بهبهانی که در مدح حضرت امیر سروده بود به مداحی پرداخت.

در ادامه این مراسم ابوالحسن تهامی داماد سیمین بهبهانی که از صداپیشگان مطرح کشور است ضمن خوشامدگویی به حضار گفت:  من یکی از خوشبخت‌ترین انسان‌های روی زمین هستم که 18 سال زیر سایه وی آسودم و در طول این 18 سال با یکی از غزل‌های وی زندگی کردم. سیمین بهبهانی با توجه به تسلطی که به آیات قرآن داشت در برابر زورگویی‌ها و ظلم‌ها مقاومت می‌کرد.

تهامی ضمن قرائت یکی از اشعار سیمین که کشتار کودکان توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرده بود، گفت: من خاطراتی از شمالی‌ترین نقاط ایران تا جنوبی‌ترین این کشور با بهبهانی دارم و در تمام این سفرها مردم با استقبال زیاد دور سیمین حلقه می‌زدند. سیمین بهبهانی زنی پیشرو و پایبند به سنت‌ها بود. او نسبت به ادبیات فارسی بی‌توجه نبود و آثار روز داستان و شعر را مطالعه می‌کرد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام دکتر حمیدزاده به سخنرانی پرداخت.

وی در میان سخنانش ضمن قرائت اشعاری از سیمین که در محکومیت ظلم سروده بود به اهمیت شعر و مسائل مرتبط با آزادی‌خواهی اشاره کرد. نکته درخور توجه در این میان تشویق حضار پس از قرائت ابیاتی از سیمین بود که با کنایه به زاهد بی‌عمل و .. اشاره کرده بود.

پس از پایان این مراسم برخی حضار در برابر مسجد جامع شهرک قدس تجمع کردند و پس از خروج محمد نوری‌زاد شعار «درود بر نوری‌زاد» سر دادند.

پیش از این نیز برخی شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع سیمین بهبهانی بدون توجه به روز شهادت امام جعفر صادق، و عدم رعایت حرمت شرعی مراسم تشییع اقدام به کف‌زدن و ست کشیدن کرده بودند که با انتقاد مجری برنامه روبرو شدند ولی توجهی به سخنان وی نکردند. حتی رفتارهای افراطی این عده در هنگام تدفین این مرحوم باعث اعتراض یکی از فرزندان سیمین بهبهانی شده بود.

همچنین به گفته خانواده بهبهانی مراسم هفت وی برگزار نخواهد شد و هزینه آن خرج امور خیریه خواهد شد

در این مراسم چهره‌هایی چون مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد، سید علی صالحی، بهمن فرمان‌آرا، دکتر الهی قمشه‌ای، امیر حسن چهل‌تن، ناصر زرافشان، فریبرز رئیس‌دانا، افشین اعلا، ساعد باقری، سهیل محمودی، محمدرضا شجریان، داریوش شایگان، محمد نوری‌زاد، کاوه جوادی، نسرین ستوده،‌ رویا نونهالی،‌ ماهایا پطروسیان، داریوش شایگان، علی‌اشرف درویشیان، نصرت‌الله وحدت، ایرج گرگین، محمد متوسلیان، سیروس ابراهیم‌زاده، ادبی برومند، مادر سهراب اعرابی و جمعی از چهره‌های فرهنگی و ادبی کشور حضور داشتند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top