تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/06/04 - 15:57
کد خبر: 140106

مشکل بزرگ امیررضا خادم از نظر رئیس فیلا

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس فیلا می‌گوید "خادم ویژگی های کامل و مناسبی دارد که نشان می دهد نسبت به این جایگاه کاستی ندارد؛ و من با نگاهی به برآیند این شرایط می گویم او شانس پیروز شدن دارد".

به گزارش تسنیم، رئیس فیلا را در اتاق شیشه ای مثل آکواریوم ملاقات کردم. جایی بر فراز 4 تشک مسابقات جهانی. نیم نگاهی به تشک داشت و مهمتر از آن جلسات فشرده با اسپانسرها و نماینده های کشور های مختلف نقشه های زیادی در سر دارد . از تغییر نام و لوگو تا رویکرد های تبلیغاتی و بازرگانی ... خیالش از بابت ادامه ریاست بر فیلا راحت است و علی الظاهر برایش فرقی نمی کند ترکیب اعضای هیات رئیسه از کدام کشور ها باشند . بر خلاف مارتینتی از صبح تا شب کنار تشک مسابقات نمی نشیند و مثل مارتینتی در هیچ کدام از کشتی ها دخالت نمی کند . برای داوران خط و نشان نمی کشد و کار فنی را به مجموعه ی همکارانش سپرده است . در مجموع یکی دو روز از مسابقات یک هفته ای را در کشور میزبان می گذراند آن هم بیشتر در اتاقهای جلسات است و چند دقیقه ای در مراسم افتتاحیه . نشانه های تغییر در اداره کشتی جهان نسبت به آنچه مارتینتی ، دوسون و ماریو از خود به جای گذاشتند مشهود است .

نناد لالوویچ پاسخ‌های جالبی به سوالات خبرنگار ما داد که شنیدن آن برای اهالی کشتی جالب است.

وقتی برای دومین سال متوالی میزبانی مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی و آزاد را به تهارن و لس آنجلس دادید یک سوال مهم بوجود آمد . چرا دوباره تهران و لس آنجلس؟

-          خوب ما از میزبانی آنها در سال گذشته راضی بودیم و لذا وقتی دیدیم که آنها هم مایل به میزبانی مجدد هستند این کار را کردیم . اساسا فیلا مشغول تغییر در نوع نگرش و برنامه های خود است و در همین راستاست که تصمیم گرفتیم دوباره میزبانی جام جهانی را به کشورهایی بدهیم که پارسال هم میزبانی همین رقابتها را برعهده داشتند و هیچ نارضایتی هم از میزبانی آنها نبوده است.

آقای لالوویچ 4 سال از میزبانی روسها از مسابقات جهانی و جام جهانی می گذرد و با این تفاسیر و تصمیماتی که تا برزیل گرفته شده عملا روسها تا 2017 میزبان مسابقات جهانی نخواهند بود . اتفاقی افتاده ؟ جریان چیست که نه روسها داوطلب میزبانی می شوند و نه شما میزبانی به آنها پیشنهاد می دهید.

-          برای من فرقی نمی کند کدام کشور میزبان مسابقات قاره ای یا جهانی باشد مهم این است که یک میزبانی آبرومند برگزار شود و همه میهمانان راضی باشند . این هم برای ما مهم است که برگزاری مسابقات و دادن میزبانی به یک کشور به توسعه کشتی در آن کشور کمک کند . اما در مورد روسیه سوال جالبی پرسیدید . میدانید هزینه برگزاری یک مسابقات جهانی در روسیه چند برابر هزینه برگزاری همان مسابقات در یک کشور دیگر اروپایی یا آسیایی است ؟

من در روسیه تجارت می کنم . می دانم که در روسیه همه چیز خیلی گران است اصلا بگذارید بگویم مسکو گران ترین شهر جهان است به لحاظ هزینه هتل ها به لحاظ هزینه حمل و نقل و....

آقای رئیس این گرانی که می گوئید برای میهمانان فشار آور خواهد بود یا برای ابرقدرت کشتی جهان ؟

-          برای هردو – چه فرقی می کند ابر قدرت کشتی جهان باشی و شرایط مالی و اقتصادی و گرانی شدید مانع میزبانی شود .  طبیعی است با این شرایط روسها میزبانی را برعهده نمیگیرند و دواطلب نمی شوند .   وقتی هتل ها در روسیه گران هستند قطعا فدراسیون ها در پرداخت هزینه های مازاد دچار مشکل می شوند و این منافع فیلا را به خطر خواهد انداخت به خصوص اینکه فدراسیون کشتی روسیه هم نمی تواند هزینه های مازاد بر حق ورودی مصوب فیلا برای هر تیم را از جیب خودش بپردازد.

پس چطور  فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا برای برگزاری 30-45 روزه جام جهانی فوتبال در روسیه برنامه ریزی کرده است .

-          اولا جریان فوتبال کاملا با کشتی متفاوت است . به غیر از تفاوت هایی که در بحث درآمدزایی و اسپانسرینگ موجود است  تفاوت اصلی در زمان برگزاری مسابقات است . شما در میانه و ابتدای تابستان کسی را در روسیه پیدا نمی کنید و مسکو به لحاظ توریستی خالی از جمعیت است .مثلا از 16 ژوئن یکی از خلوت ترین روزهای توریستی روسیه تا پایان جولای آغاز می شود. و در آگوست است که سیل توریست ها به سمت مسکو روانه می شود .در این بازه زمانی یعنی در تابستان کشتی هیچ رویداد مهم و خاصی ندارد که میزبانی اش را روسها بر عهده بگیرند .

آقای رئیس در فیلا ، چه کسی برای میزبانی کشورها از مسابقات قاره ای و جهانی تصمیم می گیرد ؟ مثل سالهای قبل فقط و فقط رئیس فیلا ؟

-          اصلا اینطور نیست . ما قصد داریم سیستم جدیدی را در فیلا حاکم کنیم. باید نظرات از شخص محوری و سلیقه ای به نظرات جمعی و مشورتی تغییر کند .  امروز در فیلا هیئت رئیسه اجرایی فعال و پویایی داریم که این اعضا پیشنهادات را درجلسات مختلف بررسی می کنند و پس از بررسی و بحث درباره میزبانی ها ما امکانات کشور داوطلب را هم به صورت اطلاعاتی که از گذشته و حال داریم و هم به لحاظ با اعزام نماینده فیلا ، تصمیم نهایی را اتخاذ می کنیم. از قول من به همه ایرانی ها بگو در فیلا دیگر هیچ دیکتاتوری وجود ندارد و همه تصمیمات بر اساس نظر مشورتی اتخاذ می شود .

ولی همچنان اعطای میزبانی مجدد جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی به تهران و لس آنجلس جای سوال دارد .

-          ببینید فیلا در ساختار جدید خود نیازمند اسپانسر ها و حامیان مالی قدرتمندی است که هم به صورت مالی و هم بین المللی کشتی را حمایت کنند . یکی از دلایلی که کشورها و فدراسیون های کشتی کشور های مختلف در جلب نظر اسپانسر ها ناموفق بوده اند همین عدم ثبات در میزبانی ها و توجه فیلا به آن کشور ها بوده است . ما در سیستم جدید و آزمایشی خود جام جهانی را در کشتی آزاد و فرنگی به ایران و آمریکا سپردیم تا آنها بتوانند با اسپانسر ها و حامیان مالی وارد مذاکره شوند به عبارت بهتر اسپانسر ها حالا با دیدن میزبانی ایران و آمریکا در مسابقات جام جهانی اخیر می توانند راحت تر وارد مذاکره شوند و به حمایت از کشتی بپردازند . ما بر ای این کار برنامه ریزی کردیم و خواستیم تا میزبان با ارائه یک کارنامه روشن از میزبانی سال قبل خود برای جلب نظر اسپانسر ها وارد مذاکره شود . قطعا امسال هم ایران و هم آمریکا می توانند اسپانسر های بیشتری بگیرند و با رفع نواقص خود در همه ابعاد میزبانی بهتری از خود بر ای بگذارند که باعث شود منابع مالی به سوی فیلا سرازیر شود .

با امیررضا خادم گزینه پیشنهادی ایران برای عضویت در هیات رئیسه فیلا در زاگرب جلسه طولانی و مفصلی داشتید موضوع گفتگو چه بود ؟ انتخابات هیات رئیسه فیلا؟

-           ما در مورد مسائل مختلفی با هم صحبت کردیم . کشتی ساحلی ، میزبانی از تورنمنت ها و البته در باره انتخابات . ما با هم ابعاد رقابت نامزدها برای عضویت در هیئت رئیسه فیلا را بررسی کردیم . بهر حال او تلاش دارد تا در انتخابات پیروز شود و من هم با او در همین رابطه صحبت کرد و او از من در مورد مسائل مختلف نظر خواهی کرد .

به نظر شما امیر رضا خادم موفق می شود تا به هیئت رئیسه فیلا راه پیدا کند ؟

-          چرا که نه . من باور دارم که او می تواند چون همه شرایط را دارد . فقط باید بتواند این پروسه را از ابتدا تا انتها درست و دقیق بپیماید . خادم ویژگی های کامل و مناسبی دارد که نشان می دهد نسبت به این جایگاه کاستی ندارد او امروز حمایت خوبی هم از سوی فدراسیون کشتی شما و البته وزارت ورزش تان می شود و من با نگاهی به برآیند این شرایط می گویم او شانس پیروز شدن دارد .

به نظر شما چرا او نتوانست در انتخابات هیات رئیسه فیلا در خلال المپیک لندن پیروز شود؟

ببینید من تاکید می کنم که انتخابات یک پروسه است . یک فرآیند تعریف شده که همه چیز در آن حساب شده است و کسانی پیروز می شوند که برای ثانیه به ثانیه آن برنامه داشته باشند و با هدفی مشخص گام در آن بگذارند . این که خادم چرا در لندن پیروز نشده را باید در درون فدراسیون خودتان جستجو کنید اما امروز امیر خادم یک مشکل بزرگ دارد که رو بروی اوست و آن چند کاندیدایی آسیا در این انتخابات است ما برای عضویت نمایندگان هر قاره در هیئت رئیسه محدودیت دو نفری داریم و این در حالی است که نمایندگان هند ، ژاپن ، مغولستان و ایران خواهان حضور در هیئت رئیسه هستند . و این باعث می شود ما با یکی از سخت ترین انتخابات مواجه باشیم. ما با حدود 120 کشور و 20 عضو هیئت رئیسه مجموعا 140 رای داریم و این یعنی خادم باید حداقل برای پیروزی 70 رای داشته باشد. پس قبول کنید کار سختی پیش روی خادم و سایر رقبا ست .

در خلال جام جهانی کشتی فرنگی در تهران و بعد از آن این شایعه بود که گزینه پیشنهادی فدراسیون کشتی ایران برای عضویت در هیئت رئیسه فیلا علیرضا حیدری نایب رئیس فدراسیون کشتی است اما امروز امیررضا خادم برای این سمت پیشنهاد شده شما دلیل  آن را می دانید ؟

-          من از ابتدا هم به شما تذکر داده بودم که در هیچ انتخاباتی با دو نماینده شرکت نکنید یعنی قبل از هر کشوری خودتان برای خودتان رقیب نسازید مثل همان ماجرای جوادی و میر روشن که در انتخابات هیئت رئیسه کنفدراسیون کشتی آسیا روی داد . همین که فدراسیون کشتی شما به این موضوع پی برد و تمام قوای خود را پشت یک نیرو بسیج کرد ارزشمند است اما اینکه چرا خادم معرفی شد و یا اینکه حیدری معرفی نشد یک موضوع درون فدراسیونی شماست و من از آن بی اطلاعم .

در دو سال اخیر کشورهای کوچک اروپایی مخصوصا کشورهای حوزه بالکان با اعتماد فیلا مواجه شده اند و میزبان مسابقات مختلف بوده اند کشور هایی که شاید کمتر در طول تاریخ این مزیبانی ها را بر عهده داشته اند . مثل همین کرواسی یا اسلواکی یا صربستان و ..

-          خودتان قضاوت کنید بهرحال در طول این مدت شما در مسابقات مختلف حضور داشته اید آیا کرواسی میزبان بدی برای مسابقات قهرمانی جوانان جهان بود ؟ آیا سطح میزبانی از آنچه پارسال در بلغارستان دیدید کمتر بود ؟ در کشور های حوزه بالکان یک خودباوری عمومی ایجاد شده برای اثبات توانایی هایشان به مجموعه اروپا و جهان . مردم و والنتیر ها مشارکت بیتشری دارند و از همه مهمتر کشور های ارزانتری نسبت به سایر کشور های اروپایی هستند . اینجا در کرواسی و هم در اسلواکی در مسابقات جهانی نوجوانان همه چیز ایده آل بوده است .

چرا واقعا فیلا نتوانست اقدامی در جهت اصلاح تاریخ و زمان کوتاه و فشرده بین بازیهای آسیایی و مسابقات جهانی بنماید ؟

-          برنامه بازیهای قاره ای هیچ وقت با فدراسیون های جهانی نبوده و همیشه شورای المپیک  قاره ها با هماهنگی کمیته بین المللی المپیک برای آن برنامه ریزی کرده اند و بعد از تصمیم گیری ابلاغ کرده اند البته ما اعتراضات و درخواست های متعددی از کشور های آسیایی دریافت کردیم که در همین رابطه مکاتباتی را هم با کمیته بین المللی المپیک وشورای المپیک قاره ها انجام دادیم تا در آینده این اتفاق رخ ندهد .

می خواهم نظر شما را در باره کادر فدراسیون کشتی ایران بدانم. شما زمان ریاست خطیب بر کشتی ایران را هم دیدید و امروز ارتباط تنگاتنگی با فدراسیون کشتی به مدیریت رسول خادم دارید.

-          بهترین و کار آمد ترین گروه ممکن را در اختیار دارید . من و همکارانم در فیلا این تغییر در کشتی ایران و نوع نگاه انها را به مقوله روابط بین الملل حس کردیم و اتفاق می دانم که نه تنها بین ما و آنها بلکه در میان خودشان یعنی رئیس و نایب رئیس و همچنین نمایندگان و سرپرستان اعزامی هم اختلاف نظر نیست . این برای کشتی ایران یک مزیت است که کادر مدیریتی متخصص و هماهنگی دارد که از قهرمانان شهیری تشکیل شده است . من با رسول خادم در سوئیس مذاکرات خوبی را داشته ام و تا امروز هر دویمان از نتایج آن مذاکرات و صحبتها راضی بودیم و به آن پایبند بوده ایم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نتانیاهو زمان صدور حکم بازداشت خود را اعلام کرد
طلا پرید ؛ بیت‌کوین قرمز شد
نخستین واکنش ایران به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۵۰ نفر
ادعای حسن روحانی در فیلم تازه منتشر شده درست است؟ +جزئیات
گزینه رد شده فولاد با ۳۰۰ هزار دلار بیشتر پرسپولیسی شد
آقای گل پرسپولیسی در استقلال؟
مذاکره پرسپولیس با ۴ بازیکن داخلی و ۲ خارجی
واکنش خاص شهید رئیسی به یک پیشنهاد +فیلم
شوک به پرسپولیس
اسم مهدی قایدی در لیست نکونام
اتفاق بزرگ در باشگاه پرسپولیس
افزایش ۱ میلیون تومانی حقوق ماهانه بازنشستگان
مدت زمان قرارداد سرمربی جدید پرسپولیس
پاسخ به شایعه/ تکذیب حضور نیروهای عراقی و یمنی در جنوب لبنان
وقوع درگیری‌های شدید در جنین/ گلوله‌باران نظامیان صهیونیست
حجت الاسلام عابدینی: اجماع و ائتلاف انقلابی محقق خواهد شد
تل‌آویو، لشکر بازنشستگان تشکیل می‌دهد!
تاکید ژاپن به تداوم اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه
مجمع روحانیون مبارز از مسعود پزشکیان حمایت کرد
ترافیک کیلومتری برای عوارضی که تعطیل است!
مخالفت دولت عربستان با رای دادن حجاج ایرانی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top