تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/06/10 - 08:28
کد خبر: 140638

پرونده‌ای مختصر برای «انقلاب زیبا»

این سریال به کارگردانی بهرنگ توفیقی و با فیلمنامه‌ای از حامد عنقا در سکوت خبری ساخته شد و تنها در روزهای نزدیک به پخش از سوی سیما، آنونس‌هایی درباره آن نمایش داده می‌شد. ساخت این سریال از اردیبهشت آغاز و همزمان با پخش، در شهریور به پایان رسید.

خبرنامه دانشجویان ایران: سریال «انقلاب زیبا» تازه ترین سریال سیما با رویکردی پلیسی و معمایی و با پس زمینه‌ای از وقایع انقلاب اسلامی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» این سریال به کارگردانی بهرنگ توفیقی و با فیلمنامه‌ای از حامد عنقا در سکوت خبری ساخته شد و تنها در روزهای نزدیک به پخش از سوی سیما، آنونس‌هایی درباره آن نمایش داده می‌شد. ساخت این سریال از اردیبهشت آغاز و همزمان با پخش، در شهریور به پایان رسید.«انقلاب زیبا» در 25 قسمت از شبکه اول سیما درحال پخش است و احتمال دارد که سری دوم آن هم تولید شود.

پرونده‌ای مختصر برای سریال انقلاب زیبا، موضوع یادداشت مهدی امیدی در روزنامه کیهان است که در ذیل می آید:
«انقلاب زیبا» راز یک جنایت، یا بهتر است بگوییم جنایت‌هایی را روایت می‌کند؛ مردی به نام جابر پس از گذشت بیش از 30 سال به کشور برگشته است و با تنها دخترش زیبا زندگی می‌کند. در شبی که یک مهمانی در خانه آن ‌ها برپاست، جابر به قتل می‌رسد. البته وقوع قتل و پی گیری پلیس برای یافتن عوامل ارتکاب جنایت، موضوع محوری بسیاری از آثار پلیسی در همه قالب‌های ادبی و نمایشی است. اما آنچه به ماجرای قتل سریال «انقلاب زیبا» رنگ متفاوتی بخشیده، سابقه افراد است. جابر یکی از عناصر نظامی رژیم ستمشاهی بوده که بعد از انقلاب از کشور گریخته و حالا به کشور برگشته است. از طرفی داماد او، حامد که به تازگی با زیبا ازدواج کرده، یک جوان مومن است که پدرش در جریان مبارزات انقلاب اسلامی به شهادت رسیده است. از قضا، حامد مدعی است که قاتل پدرش جابر بوده است و در همان شبی هم که جابر کشته می‌شود، حامد قصد گفت وگو با او را داشته. رفته رفته و با پیشروی داستان در می‌یابیم که بسیاری از دوستان جابر که در شب مهمانی حضور داشته و همه آن ‌ها نیز سلطنت‌طلب بوده اند، افرادی دو چهره هستند و شخصیت واقعی خود را در پشت ظاهری مظلوم و بی گناه پنهان کرده اند. مثل شخصیت صفر با بازی مجید مظفری که درواقع یک گنگستر مرموز و جنایت پیشه است. همچنین مشخص می‌شود که جسدی که به نام جابر به خاک سپرده شده است اصلا متعلق به او نیست و حامد بی گناه است و ...

آنچه درباره «انقلاب زیبا» قابل بحث است، نحوه پرداختن به انقلاب است. چون معمول است که در فیلم ‌ها یا سریال‌هایی با این موضوع، زمان گذشته بازسازی می‌شود. اما در این سریال، همه ماجرا‌ها در زمان حال می‌گذرد، حتی اسم مجموعه هم برگرفته از زندگی پرفراز و نشیب و تحولات شخصیت زیباست. اما، زیربنای همه داستان ‌ها و فراز و نشیب‌های این سریال، واقعه انقلاب است و از این رو، می‌توان این سریال را در رده آثاری با مضمون انقلاب اسلامی قرار داد.
ساختار خاص «انقلاب زیبا» هم آن را با سایر سریال‌های تلویزیونی متمایز نموده است. علاوه بر ضرباهنگ تند این سریال، روایت آن هم از معماهای تودر تویی تشکیل شده که با رفت و آمدهای پی در پی زمان داستان به گذشته و حال توأم است. همچنین قالب تصویری آن پر از تحرک و بازی‌های بصری و گرافیکی است. رامین عباسی‌زاده تهیه کننده این سریال قبلا در گفت وگو با رسانه ‌ها مدعی شده بود که «انقلاب زیبا» بر مدار قواعد سریال سازی روز دنیا قرار دارد. حامد عنقا نویسنده فیلمنامه این سریال هم در گفت وگو با روزنامه جام جم بیان کرد: «انقلاب زیبا جزو آثاری نیست که بیننده تلویزیون هنگام دیدن این اثر همزمان میز شام را بچیند یا این که با تلفن حرف بزند. در واقع بیننده باید با دقت و وسواس زیاد هر قسمت از این سریال را دنبال کند، چرا که ندیدن یک قسمت از این سریال به از دست دادن کلی از ماجرا‌های آن منجر خواهد شد.»
در سریال «انقلاب زیبا» بازیگرانی چون فریبا کوثری، آتیلا پسیانی، مجید مظفری، علیرضا کمالی نژاد، آزاده صمدی، شقایق فراهانی، مجید واشقانی و ... بازی می‌کنند. علیرضا کمالی نژاد، بازیگر نقش حامد درباره نقش خود به خبرگزاری مهر گفته بود: حامد در این سریال جوانی است که اعتقاداتی مذهبی دارد و پای آن‌‌ها هم ایستاده است و با مادر خود زندگی می‌کند. حامد اختلاف فرهنگی با همسر خود دارد که آن را نادیده گرفته اما این اختلاف به مرور خود را نمایان می‌کند.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top