تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/07/01 - 09:16
کد خبر: 142907

ساده سازی‌های ده‌نمکی تا کجا جواب می دهد؟

ساده سازی‌های ده‌نمکی تا کجا جواب می دهد؟

ده‌نمکی استاد ساده سازی ست و البته همین ساده سازی هم به جذب مخاطب در کارها کمکش می کند، اما مسئله دقیقا همین جاست که ساده سازی تا کجا جواب می دهد؟ اوج ساده سازی در کارهای ده‌نمکی در اخراجی‌های 3 بود، راست و چپ و انقلابی سه طیفی بودند که مدل شده بودند و ساده سازی که نمی‌دانم چه قدر برای مخاطب باور پذیر بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: ده نمکی استاد ساده سازی ست و البته همین ساده سازی هم به جذب مخاطب در کارها کمکش می کند، اما مسئله دقیقا همین جاست که ساده سازی تا کجا جواب میدهد؟ اوج ساده سازی در کارهای ده نمکی در اخراجی های 3 بود، راست و چپ و انقلابی سه طیفی بودند که مدل شده بودند و ساده سازی که نمی دانم چه قدر برای مخاطب باور پذیر بود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، محمد زعیم زاده در یادداشتی درباره معراجی های دهنمکی نوشته است:

1. مسعود ده نمکی رسانه را خوب می شناسد، نبض مخاطب یا بخشی از مخاطب را هم در دست دارد، این را هم در شلمچه ثابت کرده، هم در سه گانه ی اخراجی ها و هم در رسوایی و حتی در معراجی ها...

-2 ده نمکی استاد ساده سازی ست و البته همین ساده سازی هم به جذب مخاطب در کارها کمکش می کند، اما مسئله دقیقا همین جاست که ساده سازی تا کجا جواب میدهد؟ اوج ساده سازی در کارهای ده نمکی در اخراجی های 3 بود، راست و چپ و انقلابی سه طیفی بودند که مدل شده بودند و ساده سازی که نمی دانم چه قدر برای مخاطب باور پذیر بود. اما می دانم تکرار این ساده سازی در سریال معراجی ها خیلی ناشیانه انجام شده خصوصا در نمایش اپوزوسیون در دانشگاه و البته تشکل دانشجویی

3- معراجی های ده نمکی از معدود کارهای سیماست که به مسئله ی دانشگاه ورود کرده و البته این خود حساسیت کار را بالا می برد خودتان را جای مخاطبی قرار دهید که خیلی از دانشگاه نمی داند، جای پدر و مادری که مثلا فرزندش امسال کنکور داده یا می خواهد سال بعد دانشگاهی شود، حال قضاوت بکنید تصویری که ده نمکی از دانشگاه می دهد مناسب حال این مخاطب هست یا نه؟! یادمان باشد احتمالا آخرین تصویری که بخشی از  مخاطب عادی ما از دانشگاه به خاطر دارد ماجرای 18 تیر است یا مثلا کلیاتی از  روابط باز دختر و پسر می داند و الخ، فارغ از این که تصویر صحیح است یا نه یا اینکه کم کاری رسانه چقدر در ارائه ی این تصویر موثر بوده باید به این سوال جواب بدهیم که معراجی های ده نمکی قصد دارد این تصویر را اصلاح کند؟ یا می خواهد این تصویر را تشدید کند؟

4- نمی دانم ده نمکی چه طور می خواهد موضوع تدفین را جمع کند ولی احتمالا با متنبه شدن و جذب جریان مخالف این اتفاق خواهد افتاد. نمی دانم تا این حد ساده سازی کار خوبی ست یا نه ولی می دانم ابله نشان دادن اپوزوسیون و استاد سکولار پاک کردن صورت مسئله است نه ساده سازی و حل آن. حالا که داریم در مورد دانشگاه حرف می زنیم  باید دقیق صحبت کنیم، نقد بنده به معراجی ها ی ده نمکی فقط نقد به کاراکتر فرید چاردونگه و منزل جناب عماد که رهبر اپوزوسیون شده نیست! نقد به تصویر ارائه شده از دانشگاه است.

-5 انتظار از ده نمکی باید در حد خودش باشد، ده نمکی ده نمکی است نه حاتمی کیا و نه هیچ کس دیگر ...

پ ن: از معدود کاراکتر های نسبتا واقعی که ده نمکی در معراجی ها تصویر کرده کاراکتر دکتر بالا زاده –رئیس دانشگاه- است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1393/07/01 - 16:48

همه یاد گرفتن فحش بدن و حرفای روشنفکری بزنند.
omid
1393/07/01 - 23:35

باز بهتر از هیچیه...
حالا شما همین چندتا دونه کارگردان انقلابی که دارن کار میکنن رو هم بزن ...
تو که انتقاد می کنی پیشنهاد هم بده دیگه، مثلا بگه دانشگاه گل و بلبله؟
دانشجو
1393/07/02 - 11:19

قضاوت کاملا یکطرفست.چرا خودمون رو گول بزنیم. جو دانشگاه چیزی جز این نیست!! ولی فقط این نیست! و بزار پدر و مادرها بدونن، مشکل ناآگاهی والدینه که بچه هاشونو آماده این محیط نمیکنن، همون حاتمی کیا که شما میگی فیلم دهنمکی رو ستایش میکنه!
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top