تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/07/10 - 16:06
کد خبر: 143820

رد ادعاهای زنگنه و ابتکار درباره بنزین پتروشیمی

خبرنامه دانشجویان ایران: عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: کمیسیون بهداشت مجلس در گزارشی سرطان‌زا بودن بنزین‌های پتروشیمی را رد کرد و بنزین‌های وارداتی را فاقد استاندارد(یورو ۴) و دارای مواد الکلی دانست.

به گزارش فارس، سید مهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش کمیسیون بهداشت مجلس در ارتباط با وضعیت آلایندگی بنزین‌های توزیع‌شده در سطح کشور گفت: علی‌رغم ادعای برخی مسئولین از جمله سازمان محیط زیست در ارتباط با سرطان‌زا بودن بنزین تولید شده در پتروشیمی‌ها کمیسیون بهداشت پس از جلسات متعدد با مسئولان ذیربط و انجام بررسی‌های لازم ادعای آلایندگی و سرطان‌زا بودن بنزین‌های پتروشیمی‌ها را رد کرد.

وی افزود: در این گزارش آمده است که ترکیب بنزینهای پتروشیمی‌ها با بنزینهای تولیدی در پالایشگاه‌ها اختلاف اندکی داشته و از آنجایی که بنزین تولیدی در پتروشیمی‌ها مستقیما در مراکز و جایگاه‌های سوخت قرار نمی‌گرفته است نمی‌توان آن را عامل اصلی آلودگی و سرطان دانست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: همچنین این گزارش در پاسخ به این ادعا که بنزین‌های پتروشیمی را عامل اصلی آلودگی در تهران و سایر کلانشهرها می‌دانست این ادعا را فاقد مستندات کافی دانسته است.

موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: علاوه بر این در گزارش کمیسیون بهداشت پس از آنالیز بنزینهای وارداتی در سه ماه نخست سال ۹۳ و به دست آوردن اسناد آزمایشگاهی مربوط به این بنزینها آمده است که بنزینهای وارداتی در سه ماه نخست امسال فاقد استاندارد ملی (۴۹۰۴) و استاندارد (یورو ۴) است و حتی طبق آنالیزهای انجام شده استفاده از مواد ممنوعه در بنزینهای وارداتی از جمله مواد الکلی به چشم می‌خورد.

وی در پایان گفت: در گزارش مربوطه بر این نکته تأکید شد که بالا بودن کیفیتی هوای تهران در سه ماه ابتدایی سال جاری به دلیل استفاده از بنزینهای وارداتی نبوده چرا که از یک سو طبق بررسیهای صورت گرفته بنزینهای وارداتی فاقد استاندارد (یورو ۴) بوده و از سوی دیگر تا پایان اردیبهشت‌ماه بنزینهای پتروشیمی‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نخست‌وزیر و وزیر جنگ اسرائیل با هم حرف نمی‌زنند
هیات رییسه مجلس دوازدهم سوگند یاد کردند
اسپانیا کشور مستقل فلسطین را به‌رسمیت شناخت
تسویه حساب‌های شخصی با اسم رمز فساد در فوتبال
سناریوی چهار برادر برای قتل مرد شهرستانی
ساخت بزرگترین شهرک‌ به زودی در تهران
پرچمداران ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس انتخاب شدند
واردات موبایل مسافری نصف شد
۴ ماده غذایی مفید برای تقویت حافظه
فایلی صوتی که عوامل داخلی دشمنان را لو داد +فیلم
ابراز علاقه خاص یک مرد خارجی به شهید رئیسی +فیلم
چرا بورس در حال نزول است؟
برخی بازیکنان به درد استقلال نمی‌خورند
روایت جالب فرمانده سابق سنتکام از سیاست زیرکانه سردار سلیمانی
شگفتی بی بی سی؛ تصاویری از اعتراف روی آنتن زنده که وایرال شد
ادعای عجیب کاپیتان پرسپولیس؛ امشب در قزوین دو گل خورده ایم و تمام!
جدایی غیرمنتظره ستاره استقلال در پایان فصل
گزینه خاتمی، روحانی و ناطق نوری برای ریاست جمهوری
رسایی بازنده اصلی انتخابات هیئت رئیسه مجلس/ فقط ۳۵ رای سهم اُمنا و صبح ایران در مجلس شد؟
هشدار سازمان هواشناسی برای چند استان
رایزنی اتحادیه اروپا برای تحریم اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top