تاریخ انتشار: 01 شهریور 1388 - 00:00:00
کد خبر: 1440

خیز ساتراپی برای کمک به شکست خوردگان

در بخش جدید این انیمیشن، از ادعای القای تقلب و فرمایشی بودن دادگاه اغتشاشگران، نقش تویتر و حضور معترضان در خیابان‌ها و همچنین سوء استفاده از مرگ مشکوک "ندا آقا سلطان" به نفع غرب و هم جهت با القای تقلب از طرف موسوی و کروبی، به تصویر کشیده شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران:طراح و نویسنده انیمیشن ضدایرانی در صدد است که این داستان را با تمرکز به حوادث بعد از انتخابات اخیر ایران ادامه دهد.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از نیویورک تایمز، در بخش جدید این انیمیشن، از ادعای القای تقلب و فرمایشی بودن دادگاه اغتشاشگران، نقش تویتر و حضور معترضان در خیابان‌ها و همچنین سوء استفاده از مرگ مشکوک "ندا آقا سلطان" به نفع غرب و هم جهت با القای تقلب از طرف موسوی و کروبی، به تصویر کشیده شده است. همچنین ترویج فمینیسم، همجنس گرایی و فساد اخلاقی نیز در این بخش وجود دارد.

مرجانه ساتراپی پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، با تعدادی از قصه‌نویسان تصویری فرانسه از جمله Speigelman آشنا شد و از آن پس به کشیدن کارتون و نوشتن قصه برای مطبوعات امریکایی چون New York Times و New Yorker ادامه داد.

او همچنین چندین کتاب تألیف کرده است که از آن میان، پرسپولیس ١و ٢ بیش از بقیه توجه منتقدین هنری را به خود جلب کرد. این 2 کتاب به بیش از ١٨ زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است.

قابل ذکر است که پخش این انیمیشن از سوی بسیاری از رسانه‌های صهیونیستی و امریکایی مورد حمایت قرار گرفته و از آن به‌عنوان تصویرهایی برای القای نابسامانی در ایران استقبال کرده‌اند.

پرسپولیس ٢ که در ادامه‌ی پرسپولیس ١ نوشته شد، به زندگی نوجوانان مهاجر خارج از کشور و فراز و نشیب‌ها و خلأهای فرهنگی و اجتماعی حاصل از مهاجرت می‌پردازد. رسانه‌های خارجی به ویژه رسانه های امریکایی استقبال زیادی از آن کردند، ازجمله (Globe and Mail Canada)، پرسپولیس ٢ را به‌عنوان یکی از ١٠٠ کتاب برتر سال ٢٠٠٤ برگزیده است تا جایی که فیلم ضد ایرانی "پرسپولیس" را به‌عنوان نماینده فرانسه در اسکار معرفی کردند.

ساتراپی با کمک "ویسنت پارونود" فرانسوی، فضای پس از انقلاب را، فضایی خفقان آور و به‌دور از هرگونه شعور و منطق ترسیم کرده است، تا آنجا که این فیلم با مخالفت شدید مقامات ایرانی روبرو شد ولی برگزارکنندگان جشنواره کن بی‌تفاوت نسبت به این اعتراض‌ها، نه تنها این انیمیشن ضد ایرانی را در جشنواره به نمایش درآورند بلکه جایزه هیئت داوران را نیز به سازنده آن اعطا کردند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رهبر انقلاب فردا بر پیکر شهدای خدمت نماز اقامه می‌کنند
اطلاعیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش
تقدیر رئیس قوه قضائیه از نمایندگان مجلس یازدهم
امیر حیدری در دیدار با پدر شهید آل‌هاشم: همه ما فرزندان شما هستیم
دیدار فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده کادر پرواز شهادت
بزرگداشت شهدای خدمت در ستاد نیروی هوایی ارتش/ امیر هادیان: شهید رئیسی تا پای جان خادم مردم بود
آیت‌الله مدرسی‌یزدی: مجلس خبرگان رهبری دارای استقلال و عظمت است
اعلام نحوه اعمال حدنصاب مرحله دوم مصاحبه دکتری
هفته فیلم سینمای دفاع مقدس در تلویزیون
آماده‌باش آتش‌نشانی برای تامین ایمنی مراسم وداع با پیکر شهید رئیسی در مصلی تهران
گزارش تصویری| دسته بزرگ عزاداری هیئات دانشجویی
افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری +عکس
اجتماع طلاب و حوزویان در بزرگداشت شهدای خدمت در مدرسه علمیه فیضیه قم +عکس
برگزاری بزرگداشت سیدالشهدای خدمت در حرم شاهچراغ
بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی در پی شهادت رئیسی
مروری بر ۲۳ بار حضور و دیدار رئیس‌جمهور شهید با دانشگاهیان
تعطیلی تمامی واحدهای قضایی در روز چهارشنبه
تایید انتخابات مجلس در ۲۱ حوزه و تعیین تاریخ انتخابات ریاست جمهوری
پیام تسلیت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در پی شهادت رئیس‌جمهور
حضور مقامات سوریه در سفارت ایران در دمشق برای ابراز همدردی
تعطیلی موزه‌ها در روز چهارشنبه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top