تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/07/22 - 09:11
کد خبر: 144729

مقام هفتمی ایران در جهان برای علم «نانو»

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به مقام هفتمی ایران در جهان در علم نانو، بر تجاری سازی دستاوردهای علمی نانو تاکید کرد.

به گزارش تسنیم، رسول دیناروند در حاشیه بازدید از هفتمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو که در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شده بود، اظهار داشت: نمایشگاه نانو فرصتی خوبی است تا کسانی که در عرصه تولید علم و فناوری نانو حضور دارند و همچنین، آنانکه که در حوزه کسب و کار آن وارد شدند بتوانند دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند.

وی گفت: هر سال شاهد پیشرفت‌های بیش از پیشی در این حوزه هستیم، امسال هم نمایشگاه وضعیت بسیار خوبی دارد و بیش از 100 شرکتی که وارد عرصه کسب و کار در حوزه نانو شدند دستاوردهای چشمگیری  از خود به نمایش گذاشته اند

دیناروند در ادامه عنوان کرد: بنده بیشتر علاقه مند بودم دستاوردهای محصول محوری که هم در حوزه سلامت یعنی دارویی و پزشکی فعال هستند و هم نتایج ارزشمند شرکت‌های حوزه تشخیص پزشکی را ببینم.

وی گفت: از جمله شرکت‌های دانش بنیانی که از آن دیدن کردم  مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه تهران است که با مسئولیت بنده اداره می‌شود و خانم دکتر اطیابی نیز در پیشرفت‌های آن تاثیر به‌سزایی داشته و دارند؛ همچنین، حضور در غرفه شرکت دانش بنیانی که فعالیت‌های آن منجر به توسعه داروی ضد سرطان شده است از دیگر بازدیدهای بنده بود.

رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: یکی از دستگاه‌هایی که در کشور ما می‌تواند به‌عنوان نمونه موفقی از پیشرفت‌های علمی معرفی شود ستاد توسعه فناوری نانو است، این ستاد توانسته در زمینه ترویج علم نانو موفق باشد و با توجه به آماری که ارائه دادند از نظر تولید مقاله وضعیت را به گونه ای ارتقا دادند که ایران توانسته در چنین فناوری نوینی رتبه هفتم را در جهان کسب کند و این در حالی است که در کل علم رتبه کشور ما 17 است و این یعنی در زمینه نانو بسیار موفق عمل شده  است.

دیناروند خاطرنشان کرد: از دیگر موفقیت‌های ستاد نانو که می‌توان به آن اشاره کرد تجاری سازی دستاوردهای علمی نانو است و امیدوارم در حوزه‌های دیگر کشور نیز بتوان از این تجربه موفق  الگو برداری کرد و به صورت جدی و عملیاتی شاهد رشد و پیشرفت در کشور باشیم.

رسول دیناروند؛ رئیس مرکز تحقیقات نانوفناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران و همچنین، رئیس شبکه تحقیقاتی نانوفناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و پژوهشی‌های قابل تاملی در زمینه نانومدیسین داشتند. براین اساس دیناروند؛ معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو به همراه سید مهدی رضایت مدیر کارگروه توسعه نیروی انسانی ستاد فناوری نانو ریاست جمهوری و اطیابی عضو هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه تهران از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این شرکت‌ها قرار گرفتند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب
محرومیت معلمان خرید خدمات و حق‌التدریس از عیدی روز معلم
یادی از اسکوییِ فقید؛ صدای ماندگار ورزش
پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
تقلب ناشیانه BBC از CNN در ماجرای فوت نیکا شاکرمی
علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
حسینی: لزوم تبیین ماهیت واقعی تمدن غرب برای جوانان
برگزاری اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم +اسامی اعضا
رستمی: ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
اعتراف تازه رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی درباره حمله ایران
۵ تکنیک [تست شده] برای تمیز کردن کیف چرم طبیعی و مصنوعی
سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟
معلم‌های سلبریتی که نمی‌شناسید! +فیلم
کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع
حادثه در ایستگاه راه‌آهن اهواز/ ۴ نفر مصدوم شدند
واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ نیکا شاکرمی
افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top