تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/07/23 - 13:48
کد خبر: 144893

استادی که شاگردانش را «آقا» خطاب می‌کرد

خبرنامه دانشجویان ایران: یکی از قاریان ممتاز قرآن با اشاره به اینکه استاد مولایی علاوه بر هنر تلاوت، زندگی قرآنی را نیز به شاگردانش می‌آموخت، گفت: ایشان در جلسات، کوچک و بزرگ را «آقا» خطاب می‌‌کرد و در تبریک پیروزی شاگردانش در مسابقات پیش‌دستی می‌کرد.

به گزارش فارس، «سید عباس میرداماد» یکی از شاگردان استاد «مولایی» با اشاره به اینکه جلسات قرآن استاد از قدیمی‌ترین جلسات قرآن کشور است، اظهار داشت: استاد مولایی پایه‌گذار هیئت سنگلج بود و برای تشکیل این هیئت تلاش بسیاری کرد. وی همچنین سال‌ها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به تدریس قرائت قرآن کریم به شیوه‌ای نوین می‌پرداخت.

استاد مولایی اختلاف قرائت را وارد ایران کرد

وی با بیان اینکه در گذشته تمامی اساتید از قاریان مصری تقلید می‌کردند، خاطر نشان کرد: استاد مولایی با توجه به سبک قاریان مصری همواره سعی در نوآوری و ایجاد تحول در قرائت کشور داشت تا جایی که اختلاف قرائت را در ایران وارد کرد و باعث پیشرفت کشور در عرصه قرآن کریم شد.

میرداماد که از دوران کودکی با استاد «مولایی» همراه بوده است، ادامه داد: استاد مولایی شخصی بی‌نظیر بود که برای گسترش علوم قرآنی از هیچ چیزی دریغ نمی‌کرد. ایشان به تشویق شاگردانش اهمیت بسیاری می‌داد به همین جهت پیوسته برای خوشحالی و ترغیب آنها جوایزی در نظر می‌‌گرفت.

مرحوم مولایی استاد زندگی قرآنی هم بود

این قاری ممتاز قرآن کریم با بیان اینکه استاد مولایی نه تنها استاد قرآن بلکه استاد زندگی قرآنی نیز بود، گفت: ایشان خدمات قابل تقدیری در تمامی عرصه‌ها داشت و همواره در کلاس‌های درس ما را به رعایت شئونات اخلاقی و توجه به سبک زندگی اسلامی و قرآنی تشویق می‌کرد.

میرداماد با اشاره به اینکه استاد مولایی علاوه بر تسلط به علوم قرائت قرآن تحصیلات دانشگاهی نیز داشت، تصریح کرد: استاد مولایی در سال‌های نخستین تأسیس دانشگاه تهران در رشته ادبیات عرب تحصیل کرد و این امر تسلط ایشان به علوم قرآنی را افزایش داده بود.

وی به حال و هوای خاص جلسات قرآن استاد مولایی اشاره کرد و گفت: در جلسات ایشان شوری خاصی به پا بود به طوری که تمامی افراد از اقصی نقاط کشور برای استفاده از تجربیات این استاد قرآن به جلسات قرآن او می‌آمدند.

مولایی همه شاگردانش را «آقا» خطاب می‌کرد

این استاد قرآن کریم که از دوران کودکی در جلسات سنتی قرآن شرکت می‌کرده است، خاطر نشان کرد: من از زمانی که به یاد دارم در جلسات قرآن بوده‌ام؛ در 9 سالگی با جلسه استاد مولایی آشنا شدم و از آن پس تمامی لحظات من در آنجا می‌گذشت.

وی درباره جلسات قرآن استاد مولایی تصریح کرد: ایشان در کلاس‌های قرآن همه را به یک چشم می‌دید و تفاوتی بین کودک 6 ساله با مرد 50 ساله قائل نبود و همه را «آقا» خطاب می‌‌کرد البته برای تشویق کودکان هدایایی در نظر می‌گرفت و معتقد بود باید به کودکان قرآن را به درستی معرفی کرد تا جذب زیبایی‌های این کتاب آسمانی شوند.

میرداماد در خصوص دلایل واگذاری جلسات قرآنی استاد مولایی به وی، گفت: ایشان هنگامی که در بستر بیماری بودند اصرار داشتند که جلسات قرآنی ایشان همواره پا برجا بماند به همین خاطر از من خواستند که این جلسات را اداره کنم البته در ابتدا نپذیرفتم چرا که خود را شاگردی بیش نمی‌دانم اما با اصرار ایشان این مسئولیت خطیر را پذیرفتم.

تشویق و سرزنش‌های استاد مولایی برای ما دلنشین بود

این قاری ممتاز قرآن کریم در اشاره به خصوصیات اخلاقی استاد مولایی، گفت: همیشه بر لبان استاد لبخند نقش بسته بود و همواره با مهربانی با همه شاگردان ارتباط برقرار می‌کرد. ایشان با جدیت زیادی جلسات قرآنی را برنامه‌ریزی می‌کرد و حتی سرزنش و تشویق‌های وی نیز برای تمامی شاگردانش شیرین بود.

میرداماد تصریح کرد: زمانی که شاگردانش در یکی از مسابقات کشوری یا بین‌المللی موفق می‌شدند بسیار خوشحال می‌شد و در اسرع وقت با آنها تماس می‌گرفت تا تبریک بگوید.

وی در پایان، از دست دادن استاد مولایی را لطمه‌ای بزرگ به جامعه قرآنی کشور دانست و گفت: ایشان یکی از بزرگ‌ترین اساتید کشور بودند که با خلوص نیت و بدون هیچ چشم‌داشتی به تربیت فعالان قرآنی پرداختند که امیدوارم شاگردان ایشان بتوانند راه این استاد بزرگوار را ادامه دهند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top